×
×

۱۷ دی ماه سال جاری

  • کد نوشته: 66261
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۴ام دی ۱۳۹۳
  • ۵ دیدگاه
  • آیین بزرگداشت «رجب علی امیری فلاح» استاد آواز با حضور اهالی موسیقی، در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
    +علی رضا میرعلینقی، رضا مهدوی و فرهود امیرانی در این مراسم درباره رجب علی امیری فلاح سخنرانی می کنند

    ۱۷ دی ماه سال جاری
  • رجب علی امیری فلاح و محمدرضا لطفی

    رجب علی امیری فلاح و محمدرضا لطفی

    آیین بزرگداشت «رجب علی امیری فلاح» استاد آواز در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی این مراسم، آیین بزرگداشت «رجب علی امیری فلاح» استاد آواز با حضور «علیرضا میرعلینقی» موسیقیدان و پژوهشگر موسیقی، «رضا مهدوی» موسیقیدان و نوازنده سنتور و «فرهود امیرانی» موسیقیدان و نوازنده سه تار و دیگر اهالی موسیقی، ۱۷ دی ماه سال جاری ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    شایان ذکر است که طی این مراسم علی رضا میرعلینقی، رضا مهدوی و فرهود امیرانی درباره رجب علی امیری فلاح سخنرانی می‌کنند. اجرای برخی از آوازهای استاد توسط محمد رئوف قنبری با همراهی سه تارفرهود امیرانی، تمبک حامد حبیب‌پور و همچنین اجرای دستگاه سه‌گاه با همراهی سنتور رضا مهدوی در بخش دوم از جمله برنامه‌های این مراسم است.

    رجبعلی امیری فلاح در سال ۱۲۸۰ در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه در روستای سنگاچین بندرانزلی به دنیا آمد، وی با استعداد بوده و قرآن را با صوت و لحن خوش می‌خواند. وی پس از مرگ پدر و مادر از نوجوانی به کار زراعت و صیادی مشغول شد و کم کم خواندن آوازهای بجارکاری، بجارکتامی و اشعارشرفشاهی را ادامه داد و به دعوت استادابوالحسن صبا به تهران آمد و با همراهی تار زنده یاد فریدون حافظی به آواز و شعرخوانی پرداخت. وی همچنین برنامه‌هایی را در رادیو اجرا و نیز به تربیت هنرجو مبادرت ورزید.

    https://musiceiranian.ir/?p=66261
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *