وقتی نوازنده چوب دو سر طلا می شود

  • کد خبر : 65755
  • ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳

با گذشت سه ماه از اجرای کنسرت ” کیتارو” پرونده این رویداد فرهنگی بدلیل ازدحام حواشی هنوز باز است. روزی نحوه تعامل برگزار کنندگان با اهالی رسانه حاشیه ساز شد و روز دیگر ابهامات مربوط به نقش دفتر موسیقی در برگزاری این کنسرت.اکنون هم خبر رسیده که سازهای دفتر موسیقی که مربوط به ارکستر سمفونیک تهران است به دلیل بدهی تهیه کننده در گروه سالن وزارت کشور است!

خبرگزاری ایسکا نیوز نوشت:

با گذشت سه ماه از اجرای کنسرت ” کیتارو” پرونده این رویداد فرهنگی بدلیل ازدحام حواشی هنوز باز است. روزی نحوه تعامل برگزار کنندگان با اهالی رسانه حاشیه ساز شد و روز دیگر ابهامات مربوط به نقش دفتر موسیقی در برگزاری این کنسرت.اکنون هم خبر رسیده که سازهای دفتر موسیقی که مربوط به ارکستر سمفونیک تهران است به دلیل بدهی تهیه کننده در گروه سالن وزارت کشور است!

روزی قیمت بالای بلیت ها موضوع بحث بود و روز دیگر صندلی مایستر ارکستر و گمانه زنی های مربوط به آن. سه ماه بعد و در چنین روزهایی بازار حرف و سخن و گمانه زنی و یک کلام ” کی بود؟ کی بود؟ من نبودم ” ها هنوز داغ است. موضوع فقط یک جمله است؛علیرغم درآمدی میلیاردی، تهیه کننده ” به زمان خودمانی” به عالم و آدم بدهکار است.

نوازندگان نقره داغ می شوند

بردیا کیارس که در آن کنسرت مایستر ارکستر بود گله مند است چون بر خلاف توافقات و قول قرار ها هنوز دستمزد خود را بطور کامل دریافت نکرده است. نه تنها بردیا کیارس که گویی اصولا دستمزد نوازندگان بطور کامل پرداخت نشده است. پس تهیه کننده هنوز به اعضای ارکستر بدهکاری مالی دارد.

پول بیار، تیمپانی ببر

طبق گفته بردیا کیارس ، گویا مسولان تالار وزارت کشور ” محل برگزاری کنسرت حاشیه ها “، از خروج برخی از سازهای ارکستر بدلیل بدهی مالی جلوگیری کردند. بنابراین تهیه کننده به تالار وزارت کشور هم بدهکار است. گل سخن، طلب نوازندگان کم بود که به سبزه طلب وزارت کشور هم آراسته شد.

“پیروز” وارد می شود

درست در زمانی که آتش بحث بر سر بدهی های تهیه کننده کنسرت کیتارو داغ داغ شده، انتشار صحبت های پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد هیزم دیگری بود بر شعله های این آتش!

اقای مدیر کل در صحبتی گفته است: دوستان نوازنده درباره‌ی پرداختی هایشان نگرانی نداشته باشند. اگر اعتراضی هم داشتند به دفتر موسیقی مراجعه کنند. ما در جلسات تمرین با نوازندگان توافق‌هایی داشتیم که کل مبلغ را به آن‌ها پرداخت می‌کنیم. یعنی بی خیال تهیه کننده، خودم هواتون رو دارم.

سوال اینجاست. این ماجرا به آقای مدیرکل چه ارتباطی دارد؟ نکند او همان تهیه کننده در سایه است؟

یک میلیارد درآمد کنسرت کیتارو کجا رفت؟

کف قیمت بلیت ها ۱۲۰ هزار تومان و سقفش به ۲۰۰ هزار تومان هم رسید. اگر میانگین این رقم را ۱۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم گنجایش تالار وزارت کشور ۳هزار نفر است که روزی ۲۵۰ بلیت را هم به هزار و یک دلیل بیخیال !!!! پول ۲۷۵۰ بلیت رسما نقد نقد در دست تهیه کننده های (چه در سایه و چه در افتاب) بوده است.

با احتساب همه هزینه های جاری از قبیل اجاره سالن ( که البته پرداخت نشده وگرنه تیمپانی ها اکنون در جای دیگری بود)، به طور متوسط هر شبی ۳۴۰ میلیون تومان( ۲۲۵۰ نفر در ۱۵۰ هزار تومان) درآمد باقی می ماند که جمع پول فروش بلیط این سه شب به رقمی بالای یک میلیارد تومان خواهد رسید.

آیا دستمزد نوازندگان چیزی بیش از نهایتا ۱۵۰۰۰۰ تومان را شامل می شود؟ طلب سالن وزارت کشور دقیقا چه میزانی بوده که مدیران اجازه ترخیص سازهای گرانقیمتی مانند تیمپانی را از سالن صادر نکردند؟ صد البته نباید انگشت اتهامی را به سمت مدیران تالار وزارت کشور نشانه رفت. همیشه و همه جا شرط صدور مجوز ترخیص تسویه حساب کامل با سالن بوده و هست.

وقتی نوازنده چوب دو سر طلا می شود

معلوم نیست برنده واقعی این ماجرا کیست. اما بازندگان اصلی این داستان همانا نوازندگان ارکستر هستند. در مجموع ارکستر درست و حسابی که ندارند. دستمزد این اجرای خود را هم نگرفتند که هیچ، سازهای گرانقیمتشان را هم گرو برداشتند.

منبع: ایسکا نیوز
لینک کوتاه : https://musiceiranian.ir/?p=65755

    برچسب ها

    مطالب مرتبط با این خبر

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.