×
×

در شهرهایی از آمریکا و کانادا

  • کد نوشته: 64650
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۳ام آذر ۱۳۹۳
  • ۰
  • کیهان کلهر موسیقیدان و نوازنده برجسته کمانچه به همراه شجاعت حسین خان نوازنده مطرح سی تار در آمریکا و کانادا کنسرت برگزار می‌کنند. کنسرت گروه غزل اسفند ماه و در شهر نیویورک آمریکا برگزار می‌شود. قیمت بلیت این کنسرت ۳۹ دلار اعلام شده است. غزل گروه موسیقی چند ملیتی است که اعضای آن را کیهان […]

    در شهرهایی از آمریکا و کانادا
  • کیهان کلهرکیهان کلهر موسیقیدان و نوازنده برجسته کمانچه به همراه شجاعت حسین خان نوازنده مطرح سی تار در آمریکا و کانادا کنسرت برگزار می‌کنند.

    کنسرت گروه غزل اسفند ماه و در شهر نیویورک آمریکا برگزار می‌شود. قیمت بلیت این کنسرت ۳۹ دلار اعلام شده است.

    غزل گروه موسیقی چند ملیتی است که اعضای آن را کیهان کلهر نوازنده کمانچه ایرانی و شجاعت خان نوازنده سی‌تار و سواپان چادهوری نوازنده طبلا از هند تشکیل می‌دهند. آثار گروه تلفیقی از موسیقی شمال هند و موسیقی سنتی ایرانی است.

    براساس این گزارش، آلبوم The Rain گروه غزل در سال ۲۰۰۴ میلادی نامزد دریافت جایزه گرمی بهترین موسیقی سنتی ملل گردید.

    اولین تولید این گروه با نام «آخرین نوای جاده ابریشم» با استقبال روبرو شد و از آن زمان تاکنون این گروه بسیار تاثیرگذار در سراسر جهان می‌نوازد.

    کیهان کلهر تنها موسیقدان ایرانی است که ۴ بار نامزد جایزه گرمی امریکا شده‌است. نوای کمانچه کیهان کلهر در موسیقی متن فیلم «جوانی بدون جوانی» ساخته فرانسیس فورد کاپولا از جمله آثار بیادماندنی اوست.

    «جوانی بدون جوانی» که در سال ۲۰۰۷ میلادی ساخته شد، فیلمی کاملا شخصی از فیلمسازی است که در میانسالی قرار داشته و اتفاقا تجربه دلنشینی را هم رقم زده‌است. موسیقی شنیدنی و گوش نواز «اسالدو گولیچف» از نقاط مثبت فیلم است که شنیدن نوای مسحورکننده کمانچه کیهان کلهر آن را دو چندان می‌کند.

    شجاعت حسین خان نوازنده مشهور و چیره دست سی‌تار اهل هندوستان است. تبحر و سبک خاص نوازندگی او بارها مورد تحسین قرار گرفته، وی بارها به همراه نوازندگان و هنرمندان کشورهای دیگر از جمله ایران به اجرای موسیقی پرداخته و آثار موفقی را منتشر ساخته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=64650
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *