×
×

در سن ۷۰ سالگی؛

  • کد نوشته: 64599
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۲ام آذر ۱۳۹۳
  • ۰
  • بابی کیز، ساکسیفونیست آمریکایی گروه موسیقی مشهور رولینگ استونز در سن ۷۰ سالگی از دنیا رفت. بابی کیز، نوازنده ساکسیفون تِنور که از دهه ۱۹۷۰ تاکنون یکی از اعضای اصلی گروه موسیقی عمدتاً بریتانیایی رولینگ استونز بود، سه‌شنبه در شهر فرانکلین ایالت تنسی آمریکا از دنیا رفت. وی هنگام مرگ ۷۰ سال داشت. به‌نوشته ورایتی […]

    در سن ۷۰ سالگی؛
  • بابی کیز

    بابی کیز

    بابی کیز، ساکسیفونیست آمریکایی گروه موسیقی مشهور رولینگ استونز در سن ۷۰ سالگی از دنیا رفت.

    بابی کیز، نوازنده ساکسیفون تِنور که از دهه ۱۹۷۰ تاکنون یکی از اعضای اصلی گروه موسیقی عمدتاً بریتانیایی رولینگ استونز بود، سه‌شنبه در شهر فرانکلین ایالت تنسی آمریکا از دنیا رفت. وی هنگام مرگ ۷۰ سال داشت. به‌نوشته ورایتی مرگ وی احتمالاً به‌علت ابتلا به سیروز کبدی بوده است.

    بابی کیز متولد ۱۹۴۳ در اسلَتون تگزاس بود. از ۱۵ سالگی به نوازندگی گیتار و اجرای کنسرت موسیقی در گوشه و کنار تگزاس پرداخت و در سال ۱۹۶۹ هنگام ضبط آلبوم «بگذار خون بریزد» (Let It Bleed) گروه موسیقی رولینگ استونز (که در سال ۱۹۶۲ توسط برایان جونز، یان استوارت، میک جگر، کیت ریچاردز، بیل وایمن و چارلی واتز در کنت انگلستان بنیانگذاری شد) به آن گروه ملحق شد.

    این نوازنده ساکسیفون که برای نوای مشخص و لحن بلوزگونه نواختنش شهرت داشت، همچنین با تعدادی از نامداران موسیقی همچون اریک کلاپتن، جان لنون، جورج هریسن، بی. بی. کینگ و لاینارد اسکاینیارد همکاری کرده بود.

    همکاری بابی کیز با رولینگ استونز بیش از چهار دهه ادامه داشت و از او در همه آلبوم‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ این گروه، از «بگذار خون بریزد» تا «این فقط راک‌اند‌رول است» (It’s Only Rock ‘n’ Roll) نواخت و در تورهای این گروه، از جمله تور «۱۴ در آتش» (۱۴ On Fire) که اخیراً برگزار شد، شرکت کرد. اما از ماه اکتبر (مهر) به علت بیماری سیروز نتوانست در تورهای گروه رولینگ استونز شرکت کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=64599
       
    برچسب ها بابی کیز

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *