×
×

توسط «ماهور»

  • کد نوشته: 63710
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۷ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • آوازهای «سلیمان امیرقاسمی» معروف به «سلیم‌خان خواننده» جمع‌آوری و به بازار موسیقی عرضه شد. این آلبوم شامل گلچینی از آثار امیرقاسمی است که به‌ طور خصوصی در خانه‌اش و گاهی همراه با خوانندگانی دیگر و نوازندگان همراه، در دهه ی آخر عمرش ضبط شده اند. از سلیمان امیرقاسمی صفحاتی در دو نوبت در تهران و توسط کمپانی […]

    توسط «ماهور»
  • ۱۴۱۶۲۳۰۸۳۰۴۳۳_۱آوازهای «سلیمان امیرقاسمی» معروف به «سلیم‌خان خواننده» جمع‌آوری و به بازار موسیقی عرضه شد.

    این آلبوم شامل گلچینی از آثار امیرقاسمی است که به‌ طور خصوصی در خانه‌اش و گاهی همراه با خوانندگانی دیگر و نوازندگان همراه، در دهه ی آخر عمرش ضبط شده اند.

    از سلیمان امیرقاسمی صفحاتی در دو نوبت در تهران و توسط کمپانی گرامافون با نام تجاری His Master’s Voice ضبط شده که در این آلبوم صفحه‌های ۳۷۶ AX و AX ۳۷۷ از آرشیو کتابخانه ی ملی پاریس که از لحاظ صوتی کیفیت مناسب و مطلوبی دارند، انتخاب و گنجانده شده‌اند.

    سلیمان امیر‌قاسمی شاگرد «عیسی آقاباشی» و هم نسل و هم دوره با خوانندگانی مانند دماوندی، ابوالحسن اقبال آذر، حسینعلی نکیسا و حسن لحنی بود.

    سلیمان برای فعالیت آزاد در عرصه ی موسیقی نام فامیل خود را امیرقاسمی گذاشت و در صفحاتی که از او ضبط شده، نام مستعار «سلیم‌خان» انتخاب شده است.

    گفته می‌شود، سبک او در آواز، سبکی فاخر و منحصر به خود اوست و صدایش حتی در سنین کهولت، دقیق و منطبق بر پرده‌ها، جفت با ساز و واجد کیفیت موسیقایی ممتازی است که در نوار‌هایی که به طور خصوصی و در دوران کهولت از او ضبط شده، با وجود کیفیت نامطلوب ضبط در بیشتر این آثار، نسبت به صدای خوانندگان و حتی ساز‌ه‌های همراه به‌طور محسوسی رجحان دارد. او در سال ۱۳۵۵ از دنیا رفت.

    این آلبوم با عنوان «آوازهای سلیمان امیرقاسمی» در بازار عرضه و توسط انتشارات «ماهور» منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=63710
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *