×
×

«نسرین ناصحی» از مشکلات زنان در عرصه موسیقی گفت

  • کد نوشته: 63665
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۶ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • رییس هیئت مدیره کانون خوانندگان کلاسیک، درباره برنامه‌های آینده گروه آواز ملل گفت: درحال برنامه ریزی برای کنسرت آینده گروه هستیم اما در شرایط فعلی مشخص نیست که در بخش آزاد، اجرا خواهیم داشت و یا جشنواره بانوان. او ادامه داد: جشنواره بانوان که قرار بود در اواخر خرداد ماه برگزار شود؛ با وجود زحمت […]

    «نسرین ناصحی» از مشکلات زنان در عرصه موسیقی گفت
  • ۲۲۳۷۰۳-۳۶رییس هیئت مدیره کانون خوانندگان کلاسیک، درباره برنامه‌های آینده گروه آواز ملل گفت: درحال برنامه ریزی برای کنسرت آینده گروه هستیم اما در شرایط فعلی مشخص نیست که در بخش آزاد، اجرا خواهیم داشت و یا جشنواره بانوان.

    او ادامه داد: جشنواره بانوان که قرار بود در اواخر خرداد ماه برگزار شود؛ با وجود زحمت بسیار دست اندرکارانش لغو شد. این برنامه از طرف بخش خصوصی ترتیب داده شده بود و حتی سالن‌ها اجاره شده بودند و گروه‌ها هم گردآوری شده بودند اما این برنامه‌ها نیاز به حمایت دولت و در واقع حمایت وزارت ارشاد و دفتر موسیقی دارد، همچنین باید تبلیغات گسترده‌ای در این باره صورت می‌گرفت اما در ‌‌نهایت کار‌ها آنطور که برنامه ریزی شده بود، پیش نرفت.

    ناصحی درباره لغو کنسرت‌های بانوان در این اواخر اظهار داشت: متاسفانه این مسئله‌ای است که ما همیشه درگیرش هستیم اما در دوره‌های مختلف با شدت و ضعف روبه‌‌رو می‌شود. برخورد‌ها کاملا سلیقه‌ای است و در شهرستان‌ها کنسرت‌هایی صرفا به دلیل حضور یک زن در میان نوازندگان لغو می‌شود.

    وی ادامه داد: دولت باید حریم و چارچوب اختیارات هرکس را مشخص کند تا مسائل به طور قانونی پیگیری شود. تمامی فعالیت هنرمندان بر اساس قانون است و این برخورد‌های سلیقه‌ای موجب می‌شود تا هنرمندان که طبع حساس‌تری هم دارند، دلسرد شوند.

    این خواننده کلاسیک درباره وضعیت اپرا‌ها در ایران بیان کرد: متاسفانه اپرا در طول سالهای گذشته کنار گذاشته شده بود. گروه آواز ملل در طول فعالیتش سعی داشته، اپرا را از شکل خشک و علمی دربیاورد تا شنوندگان ارتباط بیشتری با آن برقرار کنند؛ البته در این راه موفق بوده‌ایم و بازخورد‌هایی که از مخاطبانمان داشتیم، نشاندهنده جذب آنان به این موسیقی بود.

    ناصحی درباره مشکلات حضور زنان در عرصه موسیقی و آواز گفت: پس از اینکه بانوان تحصیلات خود را در زمینه موسیقی کامل می‌کنند محلی برای ارائه آن ندارند و درواقع باز کاری هم وجود ندارد. درخصوص آواز باید پذیرفت که تعداد انگشت شماری حاضر به فعالیت هستند چراکه محدودیت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

    وی افزود: تقریبا یک سال پیش درباره آزاد و قانونی شدن صدای بانوان امیدوار‌تر شده بودیم و در مراسم‌های مختلف این مسئله عنوان می‌شد اما اخیرا عزمی برای بهبود شرایط دیده نشده است. من همیشه به بهبود شرایط امیدوارم و فکر می‌کنم که راه تحول‌های جدید همیشه باز است. هنر علمی و موسیقی فاخر و خوب چیزی نیست که قابل پوشش باشد. این هنر موجب اعتلای جامعه خواهد شد و دلیلی وجود ندارد که از این موسیقی فاخر حمایت نشود.

    https://musiceiranian.ir/?p=63665
       
    برچسب ها نسرین ناصحی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *