×
×

منتظری در گفتگو با مهر:

  • کد نوشته: 6329
  • 11 دی 1389
  • ۱ دیدگاه
  • عضو شورای نظارت ارشاد گفت : اعتبار هر جشنواره ای به حضور هنرمندان برجسته بستگی دارد و با حذف بخش تکنوازی که معمولا توسط استادان این هنر اجرا می شد اعتبار حرفه ای جشنواره موسیقی فجر را زیر سئوال می برد. هادی منتظری نوازنده کمانچه که سال گذشته دربخش تکنوازی بیست و پنجمین جشنواره موسیقی […]

  • عضو شورای نظارت ارشاد گفت : اعتبار هر جشنواره ای به حضور هنرمندان برجسته بستگی دارد و با حذف بخش تکنوازی که معمولا توسط استادان این هنر اجرا می شد اعتبار حرفه ای جشنواره موسیقی فجر را زیر سئوال می برد.

    هادی منتظری نوازنده کمانچه که سال گذشته دربخش تکنوازی بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اجرای برنامه داشته است با انتقاد از حذف این بخش در جشنواره بیست و ششم موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر ،گفت : البفای موسیقی ایرانی از گذشته تا امروز بر پایه ساز و آواز استوار بوده است و آموزش این نوع موسیقی با هنر تکنوازی توسط اساتید انجام می شده است ولی امروز هنر تکنوازی در جشنواره ای که اصولا بر پایه موسیقی دستگاهی شکل گرفته حذف شده است .

    این نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی در ادامه افزود : من از جمله هنرمندانی هستم که با نگاه قهری به رویدادهای موسیقایی به شدت مخالف هستم و همواره در دوره های مختلف در جشنواره موسیقی فجر شرکت کردم و معتقد هستم که یک هنرمند در هرشکلی باید در جشنواره ای که متعلق به هنرمند است شرکت کند و درست به همین منظور بود که امسال گروه تیام را تشکیل دادم تا در بخش گروه نوازی جشنواره حضور پیدا کند ؛ اما از هیچ مسئولی دعوت نامه و یا تماسی نداشتم؛ و به نظر می رسد برخی از افراد از طریق رابطه در این جشنواره شرکت می کنند و بهره موردنظر خود را نیز کسب می کنند ؛ این درحالی است حضور در یک جشنواره باید با ضابطه همراه باشد و شرایط به گونه ای باشد نگاه قهری و یک سویه نسبت به این رویداد فرهنگی از میان برداشته شود.

    منتظری در پایان افزود: عدم اهمیت به هنر موسیقی اصیل بی توجهی به نسل جوان و علاقمند به این نوع موسیقی است که خوشبختانه تعداد آنها کم نیست این درحالی است که هر ساله شاهد هستیم که مسئولان برپایی جشنواره گروه های غیر حرفه ای را از کشورهای مختلف به عنوان مهمان بخش بین الملل دعوت و هزینه های هنگفتی را صرف هتل و پذیرایی این گروه ها می کنند این درحالی است که اگر بخش کوچکی را صرف اجراهای خوب ایرانی و با اساتید صاحب نام کنند سطح کیفی این جشنواره به مراتب افزایش پیدا می کند.

       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *