×
×

حاتم عسگری:

  • کد نوشته: 62998
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۳ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • حاتم عسگری معتقد است مداحان امروز بدون اینکه سر‌رشته‌ای در زمینه موسیقی مذهبی داشته باشند، می‌خوانند در نتیجه این نوع موسیقی در سال‌های اخیر بیشتر شبیه داد و فریاد شده است. حاتم عسگری، پژوهشگر و ردیف‌دان موسیقی آوازی در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین درباره موسیقی محرم گفت: متاسفانه برخی از مداحان بدون اینکه سررشته‌ای در زمینه […]

  • ۵۰۲۶۵_۶۳۵۵۰۵۱۹۹۳۹۰۹۶۲۷۱۴_mحاتم عسگری معتقد است مداحان امروز بدون اینکه سر‌رشته‌ای در زمینه موسیقی مذهبی داشته باشند، می‌خوانند در نتیجه این نوع موسیقی در سال‌های اخیر بیشتر شبیه داد و فریاد شده است.

    حاتم عسگری، پژوهشگر و ردیف‌دان موسیقی آوازی در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین درباره موسیقی محرم گفت: متاسفانه برخی از مداحان بدون اینکه سررشته‌ای در زمینه موسیقی مذهبی داشته باشند، می‌خوانند و این موضوع سبب شده موسیقی محرم که هم‌اکنون رایج شده است اصلا جنبه مذهبی نداشته باشد و بیشتر شبیه داد و فریاد است.

    عسگری در ادامه بیان کرد: موسیقی مذهبی باید به بهترین شکل اجرا شود و چون ما کشوری هستیم که همه شیعه هستند باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم زیرا مذهب برای همه ما مهم و ارزشمند است.

    این پژوهشگر افزود: موسیقی مذهبی به دست کسانی افتاده است که هیچ تلاشی برای ماندگاری آن نمی‌کنند در صورتی‌که در گذشته از چند ماه قبل برای این ایام برنامه ریزی می‌کردند تا برنامه‌های ایام محرم در شان ائمه اطهار و امامان باشد.

    این ردیف‌دان موسیقی با اشاره به اینکه امروزه هیچ کس از موسیقی محرم راضی نیست، تاکید کرد: اشعاری که در این ایام خوانده می‌شود بیشتر برای معشوق زمینی است. در صورتی‌که ما باید به جایگاه امام حسین (ع) توجه کنیم، زیرا این امام بزرگوار با رشادت و دلیری در مقابل کفر ایستاد در نتیجه ما باید از اشعاری استفاده کنیم که بیانگر واقعه روز عاشورا باشد.

    حاتم عسگری در ادامه گفت: بهتر است موسیقی مذهبی را در دستگاه‌های ایرانی اجرا کنیم زیرا موسیقی ایرانی غنی است و می‌تواند مفهوم را برساند.

    این پژوهشگر موسیقی خاطرنشان کرد: ما چندین عزا داریم که شامل عزای مذهبی، عزای ملی و عزای شخصی است در نتیجه عزای مذهبی با عزای شخصی کاملا متفاوت است زیرا همه به مذهب و موسیقی مذهبی حساس هستند در نتیجه باید به مردم و امامان احترام بگذاریم.

    عسگری در ادامه بیان کرد: متاسفانه مداحان امروزی می‌خواهند یک سبک جدید به وجود آورند در صورتی‌که این کار پایه‌های موسیقی محرم را سست می‌کند و سبب می‌شود بعد از چند سال از ذهن‌ها محو شود.

    این ردیف‌دان موسیقی گفت: صدا و سیما باید در این زمینه بیشتر فعالیت کند و دولت نباید به هر کسی اجازه خواندن در ایام محرم را بدهد. همچنین در طول سال با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون می‌توانیم موسیقی مذهبی را به درستی اجرا کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=62998
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *