×
×

«یان فریزر» برنده ۱۱ «امی»،

  • کد نوشته: 62900
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۰ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • «یان فریزر» – آهنگساز معروف فیلم و سریال – در سن ۸۱ سالگی درگذشت. یان فریزر – آهنگساز انگلیسی سینما و تلویزیون – که در طول عمرش ۱۱ «امی» کسب کرد و ۳۲ بار نامزد دریافت این جایزه معتبر هنری شد، در سن ۸۱ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان در لس‌آنجلس فوت کرد. وی […]

  • ۱۴۱۴۸۲۸۵۱۵۴۲۰_ian_fraser_a_l«یان فریزر» – آهنگساز معروف فیلم و سریال – در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

    یان فریزر – آهنگساز انگلیسی سینما و تلویزیون – که در طول عمرش ۱۱ «امی» کسب کرد و ۳۲ بار نامزد دریافت این جایزه معتبر هنری شد، در سن ۸۱ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان در لس‌آنجلس فوت کرد.

    وی یکی از برجسته‌ترین آهنگسازان تلویزیونی به حساب می‌آید. فریزر را بیشتر به دلیل همکاری طولانی‌ مدت و موفقش با «جولی اندروز» – بازیگر خواننده برنده «امی» – می‌شناسند.

    اولین همکاری این دو در سال ۱۹۷۲ رقم خورد. آهنگسازی فریزر برای اندروز در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۷ دو نامزدی جایزه «گرمی» ‌را برای این خواننده به ارمغان آورد.

    به گزارش هالیوود ریپورتر، فریزر برای آهنگسازی فیلم موزیکال «اسکروج» (۱۹۷۰) نامزد دریافت اسکار شد و برای فیلم‌هایی چون «اولین دوشنبه اکتبر» (۱۹۸۰) و «زورو» (۱۹۸۱) آهنگ ساخت. وی در سال‌های ۱۹۸۳، ۱۹۸۴ و ۲۰۰۲ کارگردان موسیقی پخش تلویزیونی مراسم اعطای جوایز «امی» بود.

    فریزر که اولین «امی» خود را برای «آمریکا به ریچارد راجرز سلام می‌دهد» کسب کرد، از سال ۲۰۰۵ تاکنون هر سال حداقل یک‌ بار نامزد دریافت این جایزه معتبر هنری شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=62900
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *