×
×

ما را با «پالت» مقایسه نکنید!

  • کد نوشته: 62729
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۶ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • نشست خبری اولین آلبوم رسمی گروه موسیقی «دنگ شو» با عنوان «اتاق گوشواره» روز دوشنبه ۵ آبان‌ماه با حضور یکی از اعضای این گروه و تهیه کننده آلبوم در تالار وحدت برگزار شد. رضا شایا یکی از اعضای اصلی گروه موسیقی «دنگ شو» در ابتدای این نشست خبری با تقدیر از مرکز موسیقی وزارت ارشاد […]

  • 687005نشست خبری اولین آلبوم رسمی گروه موسیقی «دنگ شو» با عنوان «اتاق گوشواره» روز دوشنبه ۵ آبان‌ماه با حضور یکی از اعضای این گروه و تهیه کننده آلبوم در تالار وحدت برگزار شد.

    رضا شایا یکی از اعضای اصلی گروه موسیقی «دنگ شو» در ابتدای این نشست خبری با تقدیر از مرکز موسیقی وزارت ارشاد برای انتشار آلبوم موسیقایی «اتاق گوشواره»، توضیح داد: ما مدت ها بود که مجوز رسمی برای فعالیت نداشتیم اما خوشبختانه با کمک و حمایت های معاون هنری وزیر ارشاد، حراست، مدیر دفتر موسیقی و حمید اسفندیاری به عنوان تهیه کننده، اولین آلبوم رسمی گروه «دنگ شو» با عنوان «اتاق گوشواره» روانه بازار موسیقی شد. به همین جهت بسیار خوشحالیم که بالاخره بعد از مدت ها اولین آلبوم رسمی این گروه موسیقایی منتشر شده است.

    شایا در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیتهای این گروه در حوزه به اصطلاح موسیقی زیر زمینی گفت: متاسفانه قضیه ازیک سوء تفاهم شروع شد، جایی که عنوان شد ما یک گروه زیرزمینی هستیم در حالیکه اینطور نیست. چراکه ما تا همین چند سال پیش کنسرت های رسمی را برگزار کردیم که متاسفانه به دلیل برخی از نا آگاهی ها از سوی ما و البته سوء مدیریت ها که بعد از تور کنسرت ما در آمریکا پیش آمد، دیگر مجوز فعالیت رسمی نداشتیم . البته شاید در زیر زمین تمرین می کردیم اما ما یک گروه موسیقی زیرز مینی نبوده و نیستیم.

    وی درباره قطع همکاری علی اوجی که پیش از این در خبرها از او به عنوان تهیه کننده گروه «دنگ شو» نام برده می شد، پاسخ داد: ما با علی اوجی تا مدتی پیش قرارداد بسته بودیم که به عنوان تهیه کننده آثار ما در کنار گروه حضور داشته باشد اما او گرفتاری و مشغله های زیادی داشت که نمی توانست به طور کامل همراه گروه باشد. کمااینکه او تا وقتی که در پروژه «شوخی کردم» مهران مدیری به عنوان بازیگر حضور نداشت، همکاری مستمر و خوبی با گروه داشت. ضمن اینکه بین ما و او تفاوت سلیقه ای وجود داشت که باعث شد دوستانه از هم جدا شویم و البته اگر می بینید در آلبوم حتی نامی از او در بخش تقدیر ها نیز وجود ندارد به خاطر حفظ جایگاه او بود چرا که ما دوست داشتیم اگر روزی نامی از علی اوجی در آلبوم ها برده می شود، عنوان تهیه کننده در کنار نام او قرار گیرد.

    عضو گروه موسیقی «دنگ شو» که در غیاب برادرش طاها شجاع نوری در این نشست خبری حضور پیدا کرده بود، درباره حاشیه ها و اعضای اصلی گروه بیان کرد: اعضای اصلی گروه «دنگ شو»، من و طاها شجاع نوری هستیم که در این مدت هنرمندان دیگری به ما اضافه شدند و بعضا یا فعالیت خود را به طور کامل ادامه دادند و یا در تولید چند قطعه همراه ما بودند. البته هر هنرمندی که تا کنون با ما فعالیتهایی را انجام داده، از نظر ما عضوی از گروه «دنگ شو» معرفی می شود. اما اگر بخواهم از اعضای اصلی گروه نامی ببرم باید بگویم که من و طاها ۲ عضو اصلی گروه هستیم.

    وی درباره جدایی امید نعمتی خواننده گروه «پالت» و دیگر اعضای این گروه موسیقایی از گروه «دنگ شو» تصریح کرد: البته در همین ابتدا باید بگویم این ما بودیم که از امید نعمتی جدا شدیم نه او. اما به هر حال به خیلی ها حق می دهم بر این عقیده باشند که «پالت» ادامه دهنده «دنگ شو» است به همین جهت این عقیده را نه تایید می کنم و نه تکذیب. چراکه رگه هایی از «دنگ شو» را در آثار «پالت» می بینم که شاید این شائبه را ایجاد کند، آنها ادامه دهنده «دنگ شو» هستند .

    شایا افزود: بعد از اینکه «دنگ شو» در قالب یک فعالیت موسیقایی، کار خود را در موسیقی کشورمان آغاز کرد به اعتقاد من یک جریانی شروع شد که خیلی از آن به عنوان سبک «دنگ شویی» یاد می کنند. اما باید به این نکته نیز واقف باشیم موسیقی «پالت» تفاوت های زیادی با «دنگ شو» دارد. موزیک «پالت» سبکی اروپایی دارد که تفاوت های فاحشی با آنچه ما ارائه می دهیم، دارد. اما شاید اینکه امید نعمتی و روزبه اسفندارمز و برخی دیگر از دوستان ما در این گروه عضوی از «دنگ شو» بودند، شاید بعضی ها فکر کنند که «پالت» ادامه «دنگ شو» است.

    این هنرمند در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا از نام خانوادگی شایا به جای شجاع نوری  استفاده می کند، گفت: اول اینکه نام خانوادگی شجاع نوری مقداری طولانی است که این عنوان آنچنان مورد پسند من نیست، دوم اینکه انتخاب نام شایا برای نام خانوادگی من دلایل شخصی دیگری دارد که ترجیح می دهم در این نشست به آن نپردازم.

    وی درباره کارهای جدید گروه «دنگ شو» هم اضافه کرد: هم اکنون مشغول کار بر روی انتشار آلبومی جدید هستیم که تا به امروز حدود ۵ قطعه از آن آماده شده و بقیه قطعات نیز در حال آماده سازی است. ضمن اینکه تا پایان سال به طور حتم تک آهنگ هایی از سوی گروه منتشر خواهند شد که در یکی از این تک آهنگها از یک خواننده صاحب نام موسیقی کشورمان استفاده کردیم که طی هفته های آینده جزییات آن را اعلام خواهم کرد. اما به طور حتم حضور این خواننده در یک اثر از گروه «دنگ شو» اتفاق جالب توجهی برای طرفداران خواهد بود.

    رضا شایا در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: من باز هم تاکید می کنم که گروه «دنگ شو» هیچوقت زیر زمینی نبوده است. ما فقط  در یک مقطع زمانی به دلیل اینکه از یکسری قوانین کشور اطلاع نداشتیم ناآگاهانه کنسرت هایی را در آمریکا برگزار کردیم که باعث دردسر ما شد و موجب این امر شد که ما دیگر مجوز کنسرت رسمی نداشته باشیم در حالیکه طی سالهای ۸۴ و ۸۴ برای آلبوم « شیراز چهل ساله» ما چند کنسرت را در تهران برگزار کردیم که هیچ مشکلی هم نداشت. من اعلام می کنم گروه «دنگ شو» دوست دارد فقط در ایران فعالیت رسمی داشته باشد چراکه به ریشه ها همیشه اهمیت داده و می دهد.

    وی یادآور شد: این سالها، سالهای راحتی برای ما نبود چراکه ما دوست داشتیم راحت به کار خود ادامه دهیم. اما یکسری نا آگاهی موجب شد که این اتفاق نیفتد اما همین الان در حضور شما نشست خبری آلبوم گروه را در تالار وحدت برگزار می کنیم و حالا هم مجوز رسمی فعالیت داریم که اتفاق بسیار خوبی است و برای ما بیشتر از حد ممکن اهمیت دارد. چیزی که من احساس می کنم این است که گروه «دنگ شو» یکی از معدود گروه‌های جریان ساز موسیقی است که به نوعی نماینده ای از بچه های دهه ۶۰ خواهد بود.

    شایا ادامه داد: دهه ۶۰ بار بسیار نوستالژیک عجیب و غریبی را به دوش می کشد به همین جهت بچه های این نسل همواره می خواهند سراغ این نوستالژی بروند و شاید حرکتی که گروه «دنگ شو» ایجاد کرد و این چنین مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، نشات گرفته از این ارتباط موسیقایی باشد که به نوستالژی قدیمی باز می گردد.  من امیدوارم چنین حرکتی که تا به امروز ادامه یافته بتواند عرضه کننده آثاری باشد که مورد پسند مردم قرار گیرند.

    حمید اسفندیاری تهیه کننده آلبوم موسیقایی «اتاق گوشواره» نیز در ابتدای صحبتهای خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی درباره تقدیر و تشکرهای داخل آلبوم سوال کرد، گفت: به طور حتم هر کسی که در هر جایی کمکی را انجام می دهد، باید از او تشکر کرد. در این آلبوم هم ماجرا ی تقدیر و تشکر ما به همین شکل بود و چون معاون هنری، مدیر و معاون دفتر موسیقی و حراست معاونت هنری وزارت ارشاد در تولید آلبوم کمک های قابل توجهی به ما کردند و ما بعد از درخواست انتشار آلبوم توانستیم ۱۲ روزه مجوزهای لازم را کسب کنیم، بنابراین جا داشت که تقدیر خود را از مدیران ارشاد را اعلام کنیم. کما اینکه ممکن بود این پروسه دریافت مجوز نیز چند سال طول بکشد.

    مدیر موسسه موسیقایی «آوای باربد» در ادامه این نشست خبری درباره انگیزه های خود برای تهیه کنندگی آلبوم «اتاق گوشواره»، توضیح داد: به عنوان یک تهیه کننده با سابقه وقتی کاری از سوی هنرمندان و یا گروهی برای انتشار به ما پیشنهاد می شود اولین کاری که انجام می دهم، بررسی اثر توسط یک تیم کارشناسی است که برای انتشار آلبوم نظر خود را اعلام می کنند. البته من این اخلاق را ندارم که برای انتشار کار با هنرمندان تماس بگیرم اما چون از قبل با کار گروه «دنگ شو» آشنا بودم و موسیقی آنها را هم دوست داشتم، وقتی برای انتشار اثر به من مراجعه کردند کار را به تیم کارشناسی ارجاع ندادم چرا که می دانستم کار آنها اثر قابل توجهی است. به همین جهت و انگیزه بود که کار را از اعضای گروه خریداری کرده و آن را از سوی موسسه «آوای باربد» منتشر کردم.

    وی درباره برگزاری کنسرت این آلبوم موسیقایی نیز تاکید کرد: معمولا برای برگزاری یک کنسرت این رواج ندارد که گروه اجرایی از چند قطعه آلبوم تازه خود برای اجرای در برنامه استفاده کنند. به همین منظور در تلاشیم که نسبت به اخذ مجوز برخی از کارهای گروه نیز اقدامات لازم را انجام دهیم که در صورت تایید دفتر موسیقی وزارت ارشاد، کنسرت گروه «دنگ شو» را نیز برگزار خواهیم کرد . به هر ترتیب اگر در روند صدور مجوز مشکلی پیش نیاید این وعده را می دهم که بعد از ایام محرم و صفر کنسرت گروه «دنگ شو» را نیز برگزار می کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=62729
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *