×
×

جایزه موسیقی «نوری» اواخر بهمن‌ماه برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 6265
  • شادروان موسوي
  • جمعه, ۱۰ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در نشست خبری که با حضور «محمد سریر» آهنگساز و مدیرعامل خانه موسیقی، «مهران فرهادی» دبیر اجرایی جایزه نوری و «محمدرضا صادقی» شاگرد محمد نوری در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، محمد سریر گفت: نوری از جمله هنرمندان متعهد به موسیقی ملی بود که بواسطه هنرش هویت ملی موسیقی ایرانی […]

  • به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در نشست خبری که با حضور «محمد سریر» آهنگساز و مدیرعامل خانه موسیقی، «مهران فرهادی» دبیر اجرایی جایزه نوری و «محمدرضا صادقی» شاگرد محمد نوری در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، محمد سریر گفت: نوری از جمله هنرمندان متعهد به موسیقی ملی بود که بواسطه هنرش هویت ملی موسیقی ایرانی را افزایش داد .او با حفظ ارزش‌های هنری خود چراغی در موسیقی ایران روشن کرد که در نسل‌های آینده نیز می‌تواند منجر به تولید آثار اصیل شود.

    وی با بیان اینکه من طی این سال‌ها کمتر در صحنه بودم، افزود: من هم اکنون وظیفه خود دانستم که با برگزاری کنسرتی که در قالب جایزه موسیقی نوری برگزار می‌شود، ادای دینی به ایشان داشته باشم و از آنجایی که این خواننده همیشه در کارش مستقل بود ما نیز در برگزاری این جایزه از هیچ نهاد صنفی و یا نهادهای دولتی کمک نگرفتیم تا هم ادای احترام به اعتقاد نوری باشد و هم به خودمان ثابت کنیم که با پشتوانه های فرهنگی و موسیقایی اهالی موسیقی می‌توانیم چنین کارهایی را به سرانجام برسانیم.
    این آهنگساز با بیان اینکه زندگی و شخصیت نوری در جامعه امروز کمرنگ شده، اظهار داشت: نگرانی‌های معاش جاری زندگی، مقوله‌ی ساده‌ای است اما اینکه ما به خاطر به دست آوردن رفاه ویژه‌ای حاضر به تغییر رویه و کارمان شویم به این معنی است که از نفس هنر دور شده‌ایم در حالی که هنرمندی همچون محمد نوری اینچنین فکر نکردند و همواره به ذات و نفس هنر اندیشیدند. به همین دلیل هم علاقمندان او هر روز بیشتر شدند.
    مدیر عامل خانه موسیقی در خصوص برگزاری جایزه نوری گفت: برای برگزاری این کنسرت از دوستان هنرمندی که درقید حیات هستند و با محمد نوری همکاری نزدیک داشتند دعوت کردیم که در ارکستر حضورداشته باشند تا هم حس همکاری با این استاد در دوستان ایشان زنده شود هم حس نوستالژی در مخاطب حاضر در سالن ایجاد گردد.
    وی ادامه داد: در این کنسرت بخشی از کارهای پخش نشده ایشان را هم اجرا خواهیم کرد و محمدرضا صادقی به عنوان یکی از سولیست‌های خوب و یکی از شاگردان قدیمی زنده‌یاد نوری با ما همکاری خواهند کرد.
    در ادامه این نشست مهران فرهادی سردبیر مجله سینما – تئاتر و مسئول اجرایی این جایزه گفت: ما هیچ گونه حمایت مالی نداشته‌ایم و قصد داریم این برنامه را با همکاری مجله انجام دهیم. در این مدت با شاگردان و دوستانی که استاد نوری را از نزدیک می شناختند، مشورت کردیم تا بتوانیم جایزه نوری را که در شان و مقام آن بزرگوار برگزار کنیم بر این اساس ارکستری به رهبری محمد سریر تشکیل شد و قرار شد به مدت سه شب آثار محمد نوری را اجرا کنند.
    وی ادامه داد: ما قصد داشتیم جایزه نوری را اول دی‌ماه همزمان با سالروز تولد ایشان برگزار کنیم اما بواسطه همزمانی با ماه محرم این برنامه به روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن موکول شد که در آن تاریخ هم از تندیس جایزه نوری رونمایی خواهیم کرد و هم ارکستر آثار این هنرمند را طی این سه شب اجرا می‌کنند.
    فرهادی افزود: به دلیل زمان کم امسال تنها به کسانی که مستمرترین رابطه موسیقایی را با نوری داشتند جوایز را اهدا می‌کنیم و برای سال آینده با انتخاب هیات داوران برگزیدگانی را در سه بخش ترانه سرایی، آهنگسازی و خوانندگی انتخاب می‌کنیم.
    فرهادی بیان داشت: در مراسم نخستین جایزه موسیقی محمد نوری فیلم مستند از زندگی و آثار ایشان پخش می‌شود و در ادامه ویدئو کلیپ‌هایی از آثار نوری همراه با اجرای زنده ارکستر به روی صحنه می‌رود.
    دبیر مجله سینما تئاتر با اشاره به صدای ماندگار نوری اظهار داشت: از سال ۷۹ که سالن میلاد را می‌ساختم همیشه بزرگترین ذهنیت و انگیزه‌ام حضور ماندگارترین صدای موسیقی ایران یعنی محمد نوری در این صحنه بود و هر لحظه به این رویا دلخوش بودم که ایشان را بر روی صحنه ببینم. به همین دلیل هم بعد از پنجاه سال برای من جای افتخار داشت که در اوایل سال ۷۹ ـ ۸۰ میزبان کنسرت ویژه‌ای با حضور ایشان بودم.
    به گزارش فارس، بعد از صحبت‌های فرهادی سریر با اشاره به حضور یک خواننده در این کنسرت بیان داشت: قطعا خواننده هم داریم اما باید تمرینات انجام شود تا انتخاب شایسته‌ای داشته باشیم.
    این آهنگساز ادامه داد: هم اکنون قطعات اجرایی برای این کنسرت انتخاب شده‌اند و ما یک ماه قبل از کنسرت تمریناتمان را شروع خواهیم کرد.
    در پایان این نشست فرهادی در خصوص بلیت فروشی این کنسرت گفت: برای شبی که تندیس نوری به برگزیدگان اهدا می‌شود، بلیت‌فروشی نخواهیم داشت و تنها میزبان مهمان‌های دعوتی خواهیم بود، اما برای دو شب دیگر بلیت‌فروشی داریم اما هنوز قیمت‌ها را مشخص نکرده‌ایم.

    https://musiceiranian.ir/?p=6265
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *