×
×

از انتشار آلبوم موسیقی تا حضور در فستیوال کرال اندونزی

  • کد نوشته: 6153
  • شادروان موسوي
  • دوشنبه, ۶ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • سرپرست گروه آوازی تهران اظهار امیدواری کرد: تا اولین آلبوم صوتی این گروه با تمرکز بر آثار آهنگسازان ایرانی و موسیقی «فولک» اوایل سال آینده منتشر شود. میلاد عمرانلو به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در حال حاضر تمام تمرکز گروه را برای ضبط قطعات اولین آلبوم موسیقی خود گذاشته‌ایم و خوشبختانه […]

  • سرپرست گروه آوازی تهران اظهار امیدواری کرد: تا اولین آلبوم صوتی این گروه با تمرکز بر آثار آهنگسازان ایرانی و موسیقی «فولک» اوایل سال آینده منتشر شود.

    میلاد عمرانلو به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در حال حاضر تمام تمرکز گروه را برای ضبط قطعات اولین آلبوم موسیقی خود گذاشته‌ایم و خوشبختانه کار به خوبی پیش می‌رود.

    او اضافه کرد: این قطعات ضبط شده از میان آثار آهنگسازان ایرانی که پیش از این در اجراهای گروه ارائه کرده بودیم و همچنین قطعات موسیقی فولکور ایرانی انتخاب شده است. البته آثاری از آهنگسازان فارسی‌زبان غیر ایرانی هم در این آلبوم ارائه می‌شود.

    عمرانلو با تاکید بر عدم شناخت فستیوال‌های بین‌المللی از آثار آهنگسازان ایرانی، خاطرنشان کرد: دوست داشتیم همزمان با سال جدید و حضور در فستیوال‌های بین‌المللی که در برنامه خود خواهیم داشت ،بتوانیم شناسنامه قابل قبولی از آثار آهنگسازان ایرانی در حوزه «کرال» ارائه دهیم که قطعا انتشار این آلبوم در این حوزه بی‌تاثیر نخواهد بود.

    او متذکر شد: فعلا ضبط این قطعات در حال انجام است، اما با ناشر خاصی وارد مذاکره نشده‌ایم، البته چندین ناشر به ما پیشنهاد شده است که هنوز هیچکدام ازآنها قطعی نیست.

    این عضو ارکستر سمفونیک تهران همچنین درباره‌ی برنامه‌های اجرایی گروه آوازی تهران تا پایان سال جاری توضیح داد: سال ۸۹ را با هدف اجرای گروه در هر فصل آغاز کردیم و خوشبختانه موفق شدیم طی ماههای اردیبهشت، تیر و آبان اجراهای مختلفی داشته باشیم. از آنجا که فصل زمستان مصادف باایام محرم و صفر است امیدواریم آخرین اجرای گروه به حضور در جشنواره موسیقی فجر در اسفندماه سال جاری ختم شود.

    او گفت: گروه آوازی تهران برای سال آینده اهداف دیگری را در نظر گرفته تا برنامه‌های جدید خود را به جامعه موسیقی معرفی کند.

    این آهنگساز و نوازنده در بخش دیگر از صحبتهای خود درباره‌ی برنامه‌های این گروه برای حضوردر فستیوال‌های بین‌المللی گفت: چند پیشنهاد متفاوت برای سال آینده داریم که بی‌شک تمام آنها مستلزم حمایت مالی گروه است. یک فستیوال بسیار درجه یک تیرماه سال آینده در کشور اندونزی برپا می‌شود که حضور در آن برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، اما متاسفانه هزینه‌های سفر به آن کشور بسیار بالاست و در صورت نبود اسپانسر موفق نخواهیم شد در این فستیوال شرکت کنیم.

    عمرانلو در پایان یادآور شد: بی‌شک نمی‌توانیم در این حوزه از معاونت هنری و یا دفتر موسیقی توقع حمایت داشته باشیم. چون دوستان این حوزه بیش از اندازه در این مدت به ما لطف داشته‌اند و قطعا این توقع برای سایر گروه‌ها نیز وجود دارد که مورد حمایت این بخشها قرار بگیرند. بخش خصوصی نیز از آنجا که همواره به بازگشت سرمایه فکر می‌کند کمتر حاضر به حمایت گروه‌های هنری می‌شود، با این وجود امیدواریم تا آن زمان اسپانسری برای حمایت و حضور در این فستیوال پیدا شود. زیرا در آن مدت علاوه بر اجرای گروهی، کارگاه‌های تخصصی متعددی نیز در این فستیوال برپا می‌شود که حضور در آنها یک نقطه‌ی درخشان در کارنامه‌ی ما خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=6153
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *