×
×

معاون وزیر ارشاد خبر داد:

  • کد نوشته: 6143
  • شادروان موسوي
  • دوشنبه, ۶ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان امسال ارکستر یک رهبر مهمان خواهد داشت و امیدواریم از سال آینده از رهبر دائم برای آن استفاده کنیم. به گزارش خبرنگار فارس، حمید شاه‌آبادی در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس سریال مختارنامه در جمع خبرنگاران گفت: ارکستر ملی نماد موسیقی کشور است و می‌خواستیم از […]

  • معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان امسال ارکستر یک رهبر مهمان خواهد داشت و امیدواریم از سال آینده از رهبر دائم برای آن استفاده کنیم. به گزارش خبرنگار فارس، حمید شاه‌آبادی در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس سریال مختارنامه در جمع خبرنگاران گفت: ارکستر ملی نماد موسیقی کشور است و می‌خواستیم از ماندگاری بیشتری برخوردار باشد. فقط رهبر ارکستر نیست که انتخاب شده، بلکه چهار چهره‌ شاخص موسیقی کشور به عنوان شورای فنی این ارکستر، پشتوانه ملی و فنی و مفهومی این ارکستر هستند تا ارکستر ملی با قوت و قدرت ویژه‌ای به کار خودش ادامه دهد.

    وی ادامه داد: من از زحمات آقای فرهادفخرالدینی در۱۰ سال مدیریت ارکستر ملی قدردانی می‌کنم و خوشحالم که ارکستر ملی امروز دوباره حرکت خود را آغاز و تمریناتش را شروع کرده است.
    وی همچنین درباره آمد و رفت‌های پیاپی رهبر ارکستر سمفونیک تهران و انتخاب قطعی رهبر برای آن تصریح کرد: بنای ما بر این بود که ارکستر را با رهبر مهمان اداره کنیم و شورای فنی ارکستر به این تشخیص رسیده بود که برای همسان‌سازی سبک ارکستر سمفونیک ایران با استاندارد‌های جهانی، چند رهبر مختلف از رهبران ایرانی و خارجی در یک دوره‌گذار را انتخاب کنند.

    وی افزود: تا پایان امسال ارکستر یک رهبر مهمان خواهد داشت و امیدواریم از سال آینده از رهبر دائم برای آن استفاده کنیم، البته در سال آینده همچنان از رهبر مهمان استفاده می‌کنیم و معتقدم اگر ارکستر ملی می‌خواهد یک گام بلند بردارد و حرفی برای گفتن داشته باشد، نیاز دارد تا از رهبران مهمان استفاده کند.
    شاه آبادی همچنین پیرامون حذف موسیقی پاپ از بخش مسابقه جشنواره موسیقی فجر نیز تصریح کرد: دلیل حذف این بخش ضعیف بودن بخش پاپ نیست بلکه ما باید بدانیم که کانون توجه در موسیقی باید به کجا برود و چگونه باشد. در شرایطی که هجمه‌ موسیقی پاپ از نوع و سبک‌هایی است که بخشی از آن با هنجارهای ما سازگار نیست و به خوراک شنیداری کشور آسیب می‌زند، باید از موسیقی ملی خودمان بیشتر صیانت کنیم. حذف پاپ از بخش رقابتی نه تنها با این هدف بود بلکه در راستای حمایت از موسیقی‌های کلاسیک غربی است و این نشان می‌دهد که ما فقط به موسیقی سنتی و مقامی توجه نکرده‌ایم.
    معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عنوان داشت: در حال حاضر چنین ظرفیتی برای ارائه یک تصویر زیبا در حوزه موسیقی پاپ وجود ندارد، بنابراین ما بنا را بر این گذاشتیم که رویکرد و نگاه ما به موسیقی جدی باشد. البته در بخش جنبی از موسیقی پاپ استفاده می‌کنیم تا نشان دهیم که ما با موسیقی پاپ فی‌النفسه مخالفتی نداریم و اصولا مخالفت ما با موسیقی؛ ارتباطی به گونه و ژانر آن ندارد. اگر از گونها از موسیقی دفاع نمی‌کنیم؛ آن بخشی از موسیقی است که با هنجارهای اجتماعی ما سازگاری ندارد. امیدوارم که امسال بتوانیم تصویر خوبی از موسیقی ارائه کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=6143
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *