×
×

عید امسال

  • کد نوشته: 6126
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۵ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • کیوان ساکت قرار است عید امسال در سلیمانیه عراق به همراه یک گروه کردی به صحنه برود. کیوان ساکت(آهنگساز و نوازنده تار و سه تار)، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر گفت: قرار بود این کنسرت در عید سال ۸۹ برگزار شود اما به دلیل همزمانی با سفر من به کانادا این […]

  • کیوان ساکت قرار است عید امسال در سلیمانیه عراق به همراه یک گروه کردی به صحنه برود.
    کیوان ساکت(آهنگساز و نوازنده تار و سه تار)، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر گفت: قرار بود این کنسرت در عید سال ۸۹ برگزار شود اما به دلیل همزمانی با سفر من به کانادا این برنامه به زمان دیگری موکول شد.
    وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده؛ قرار است اوایل سال جاری به همراه یک گروه از هنرمندان کرد زبان؛ در شهر سلیمانیه به صحنه برویم.
    ساکت با اشاره به اینکه این اجرا در دو بخش کردی و فارسی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش کردی؛ قطعاتی از موسیقی فولکلور کردی و در بخش فارسی نیز قطعاتی از آثار خودم که تاکنون منتشر شده است؛ را اجرا خواهیم کرد.
    وی هم چنین از اجرای یک تور موسیقی در دور دنیا بعداز کنسرت سلیمانیه خبر داد و خاطرنشان کرد: تور دور دنیا از کشور روسیه آغاز خواهد شد. بعداز اروپا؛ در لندن، آمریکا و کانادا اجرا خواهیم داشت.
    این آهنگساز همچنین از انتشار کتاب «بیایید تار و سه‌تار بنوازید» به زبان فارسی و انگلیسی خبر داد و خاطرنشان کرد: این برای نخستین بار است که یک کتاب آموزشی در حوزه‌ی موسیقی ایرانی به زبان انگلیسی چاپ می‌شود.
    وی ادامه داد: این اثر مکتوب در راستای تکمیل کتاب «شیوه نوین آموختن تار و سه‌تار» که در سال ۱۳۷۲ منتشر شد، نوشته شده است.
    این اثر هم‌اکنون برای گرفتن مجوز به وزرات ارشاد فرستاده شده و به زودی چاپ می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=6126
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *