×
×

معاون هنری ارشاد در گفتگو با ایلنا عنوان کرد

  • کد نوشته: 6121
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۵ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • حمید شاه‌آبادی(معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) که در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس مجموعه مختارنامه حضور پیدا کرده بود؛ خبر حذف موسیقی پاپ را تایید کرد اما تاکید کرد که موسیقی پاپ تنها از بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر حذف شده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، شاه‌آبادی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت رهبر ارکستر […]

  • حمید شاه‌آبادی(معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) که در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس مجموعه مختارنامه حضور پیدا کرده بود؛ خبر حذف موسیقی پاپ را تایید کرد اما تاکید کرد که موسیقی پاپ تنها از بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر حذف شده است.
    به گزارش خبرنگار ایلنا، شاه‌آبادی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت رهبر ارکستر ملی گفت: تا پایان سال؛ این ارکستر یک رهبر میهمان خواهد داشت و امیدواریم از سال آینده از رهبر دائم برای آن استفاده کنیم البته این به این معنا نیست که از سال آینده از رهبر میهمان استفاده نخواهیم کرد زیرا معتقدم قطعا اگر ارکستر ملی می‌خواهد یک گام بلند بردارد و حرفی برای گفتن داشته باشد؛ نیاز دارد تا از رهبران میهمان استفاده کند.
    شاه‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره چرایی حذف موسیقی پاپ از بخش مسابقه جشنواره موسیقی فجر گفت: دلیلی که درباره این حذف مطرح شده؛ این نیست که موسیقی پاپ ضعیف است بلکه ما باید بدانیم که کانون توجه ما در موسیقی باید به کجا برود و چگونه باشد.
    وی ادامه داد: در شرایطی که هجمه‌ی موسیقی پاپ از نوع و سبک‌هایی است که بخشی از آن با هنجارهای ما سازگار نیست و به یک نوع؛ به خوراک شنیداری کشور آسیب می‌زند، باید از موسیقی ملی خودمان بیشتر صیانت کنیم. حذف پاپ از بخش رقابتی نه تنها با این هدف بود بلکه در راستای حمایت از موسیقی‌های کلاسیک غربی است و این نشان می‌دهد که ما فقط به موسیقی سنتی و مقامی توجه نکرده‌ایم.
    شاه‌آبادی با اشاره به اینکه موسیقی پاپ فقط از بخش رقابتی حذف شده است و در بخش جنبی حضور دارد، گفت: به نظر ما فعلا چنین ظرفیتی برای ارائه یک تصویر زیبا در حوزه موسیقی پاپ وجود ندارد بنابراین ما بنا را بر این گذاشتیم که رویکرد و نگاه ما به موسیقی جدی باشد. البته در بخش جنبی از موسیقی پاپ استفاده می‌کنیم تا نشان دهیم که ما با موسیقی پاپ فی‌النفسه مخالفتی نداریم و اصولا مخالفت ما با موسیقی؛ ارتباطی به گونه و ژانر آن ندارد. اگر از گونها از موسیقی دفاع نمی‌کنیم؛ آن بخشی از موسیقی است که با هنجارهای اجتماعی ما سازگار ندارد. امیدوارم که امسال بتوانیم تصویر خوبی از موسیقی ارائه کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=6121
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *