×
×

پروین بهمنی خبر داد

  • کد نوشته: 6118
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۴ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • پروین بهمنی پس از انتشار نخستین آلبوم «آوازهای قشقایی» با صدای محمدحسین کیانی؛ هم اکنون دومین اثر خود با صدای «محمد قلی خورشیدی» را آماده می‌کند. پروین بهمنی(پژوهشگر موسیقی قشقایی و سرپرست گروه موسیقی حاوا) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در راستای انتشار آوازهای اصیل قشقایی برای نسل‌های آینده و معرفی آنها برای استفاده […]

  • پروین بهمنی پس از انتشار نخستین آلبوم «آوازهای قشقایی» با صدای محمدحسین کیانی؛ هم اکنون دومین اثر خود با صدای «محمد قلی خورشیدی» را آماده می‌کند.
    پروین بهمنی(پژوهشگر موسیقی قشقایی و سرپرست گروه موسیقی حاوا) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در راستای انتشار آوازهای اصیل قشقایی برای نسل‌های آینده و معرفی آنها برای استفاده نسل جوان، یکسری آلبوم‌های آوازهای قشقایی را منتشر خواهد کرد که اولین اثر با صدای محمدحسین کیانی توسط انتشارات ماهور عرضه شد.
    وی افزود: هم‌اکنون دومین اثر از این مجموعه با صدای محمدقلی خورشیدی را جمع‌آوری کردیم که در مراحل پایانی کار است و بزودی منتشر خواهد شد.
    وی درباره ویژگی‌های شاخص آوازهای محمدقلی خورشیدی گفت: خورشیدی آواز را به طرز صحیح و اصولی می‌خواند. همچنین وی آشنایی زیادی با شاهنامه داشت و آن را با صدای زیبا می خواند.
    سرپرست گروه موسیقی حاوا با اشاره به اینکه در این اثر نزدیک به ۶۰ دقیقه موسیقی با ۱۰ قطعه موسیقایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: قطعاتی مانند شاه خطایی، جیران جیران، هلیله خسرو، نگار داغه و …. ازجمله قطعات این اثر به شمار می‌آید.
    بهمنی با اشاره به اینکه اثر بعدی «لالایی‌هایی قشقایی» خواهد بود، گفت: باتوجه به تحقیقاتی که انجام دادم باید ۲۸ اثر از آوازهای قشقایی را منتشر کنم.
    گفته می‌شود، محمدقلی خورشید در سال ۷۰ در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=6118
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *