×
×

۲۹ شهریور ماه سال جاری

  • کد نوشته: 60194
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۰
  • «حسن ناهید» نوازنده پیشکسوت نی، میهمان برنامه «چراغ موسیقی» به سردبیری و اجرای رضا مهدوی خواهد شد.
    +رضا مهدوی مجری و سردبیر این برنامه است

    ۲۹ شهریور ماه سال جاری
  • حسن ناهید

    حسن ناهید

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: «حسن ناهید» نوازنده پیشکسوت نی، میهمان برنامه «چراغ موسیقی» به سردبیری و اجرای رضا مهدوی خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، برنامه «چراغ موسیقی» که شامگاه هر شنبه از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ از رادیو تهران پخش می‌گردد، ۲۹ شهریور ماه سال جاری، میزبان هنرمند پیشکسوت کشورمان، حسن ناهید خواهد بود و گفتگویی در زمینه شیوه‌های نی نوازی و وضعیت فعلی موسیقی ایران با وی صورت خواهد گرفت که در این بین، شنوندگان نیز می‌توانند از طریق تلفن و ارسال پیامک پرسش‌ها و نظرات خود را در خصوص موضوعات انتخابی، مطرح نمایند.

    این برنامه رادیویی با هدف و رویکرد پرداختن به موضوعات روز موسیقی کشورمان پایه ریزی و اجرا می‌شود و رضا مهدوی مجری و سردبیر برنامه و اسماعیل باستانی نیز تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.

    شایان ذکر است که حسن ناهید نوازنده سر‌شناس نی متولد ۱۳۲۲ خورشیدی در کرمان است، او اولین کسی است که پرده‌های نی را با نت موسیقایی تطبیق داد و باعث تسهیل و تسریع در روند آموزش این ساز شد. به نقلی می‌توان او را بزرگ‌ترین نوازنده نی از زبان موسوی دانست.

    حسن ناهید در ارکستری که با همکاری اسدالله ملک، منوچهر جهانبگلو، فرهنگ شریف، محمودی خوانساری و عده‌ای دیگر برنامه‌ای به نام «نوایی از موسیقی ملی» ترتیب یافته بود شرکت داشت. با ارکستری به نام درویش در رادیو و سپس برای شرکت در ارکستر رودکی که از ابراهیم منصوری، حبیب‌الله بدیعی، علی تجویدی، احمد عبادی، رضا ورزنده، اصغر بهاری و فرهاد فخرالدینی تشکیل شده بود دعوت شده و با این ارکس‌تر همکاری کرد. در سال ۱۳۴۱ توسط حسین قوامی به برنامه گل‌ها دعوت شده و همکاری خود را در این برنامه آغاز کرد، او به مدت ۲۰ سال با ارکستر فرامرز پایور همکاری کرد

    https://musiceiranian.ir/?p=60194
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *