×
×

اجرای موسیقی «مختارنامه» در تالار رودکی

  • کد نوشته: 6000
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • آهنگساز سریال «مختارنامه» گفت: اگر قرار است بگوییم که موسیقی یک اثر باید ما را به یاد آن اثر بیندازد، موسیقی «مختارنامه» این‌گونه است. امیر توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد موسیقی «مختارنامه» بمانند سریال «امام علی (ع)»، هویتی مستقل از […]

  • آهنگساز سریال «مختارنامه» گفت: اگر قرار است بگوییم که موسیقی یک اثر باید ما را به یاد آن اثر بیندازد، موسیقی «مختارنامه» این‌گونه است.

    امیر توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد موسیقی «مختارنامه» بمانند سریال «امام علی (ع)»، هویتی مستقل از سریال  ندارد، عنوان کرد: موسیقی سریال «مختارنامه» باید شامل پارامتر‌هایی باشد که این پارامتر‌ها مدنظر نویسنده، کارگردان و آهنگساز باشد.

    وی افزود: موسیقی قرار است به اتفاقی که در صحنه می‌افتد، کمک کند؛ حجم سریال «مختارنامه» با حجم سریال‌ «امام علی (ع)» متفاوت است، در نتیجه میزان و شکل موسیقی‌اش نیز باید متفاوت باشد.

    این آهنگساز ادامه داد: در مواردی که احساس کردم لازم است موسیقی به یادمادنی باشد، این کار را انجام دادم، ولی به‌طور کلی کمتر به این سمت رفتم و سعی کردم موسیقی در خدمت سریال باشد.

    توکلی درباره‌ی افزایش حجم موسیقی «مختارنامه» به خبرنگار ایسنا گفت: در روند موسیقی برحسب داستان و اتفاقاتی که می‌افتد تغییراتی حاصل می‌شود و به دلیل این‌که در سریال وارد ماجراهای قیام می‌شویم، موسیقی نیز شکل حماسی‌تری به خود می‌گیرد و طبیعتا حجم موسیقی نیز بیشتر می‌شود.

    وی هم‌چنین اعلام کرد که قرار است قسمت‌هایی از موسیقی «مختارنامه» توسط ارکستر در تالار رودکی ضبط شود و این امر در هفته‌های آینده اتفاق خواهد افتاد.

    امیر توسلی درباره‌ی اعتراضاتی که به موسیقی تیتراژ سریال «مختارنامه» شده بود، اظهار کرد: به نظرم این اعتراضات مباحث انحرافی است؛ به هرحال هر کار بزرگی ممکن است با چنین اعتراضاتی همراه شود.

    وی خاطرنشان کرد: برخی آمدند اعتراضاتی کردند که اصولا به موسیقی «مختارنامه» وارد نیست.

    آهنگساز «مختارنامه» ادامه داد: آواهای این کشور متعلق به همه است و کسی نمی‌تواند ادعا کند که یک آوای بومی متعلق به کسی است.

    وی هم‌چنین افزود: من از یک آوای بومی با تغییراتی که صلاح دیدم در آن اعمال کنم، استفاده کردم؛ من از موسیقی مقامی ایران به ویژه موسیقی جنوب ایران استفاده کردم و این موسیقی متعلق به همه‌ی اقوام است و هرکسی حق دارد به هر شکلی از موسیقی کشورش استفاده کند.

    امیر توسلی در پایان درباره‌ی ذکر نام گردآورنده آلبوم «اهل ماتم» در تیتراژ پایانی، گفت: من آنچه که در واقع به لحاظ عرف متعارف بوده است، در مورد تیتراژ انجام داده‌ام، ولی اگر احیانا اسمی از قلم افتاده و باید ذکر شود، حتما ذکر می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=6000
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *