×
×

نوشته‌ی باربارا وارام با ترجمه‌ی ایلیا بهارلو

  • کد نوشته: 5997
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • کتاب «مبانی بنیادی موسیقی» نوشته‌ی باربارا وارام با ترجمه‌ی ایلیا بهارلو منتشر شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایلیا بهارلو درباره‌ی این کتاب گفت: این کتاب با بیان متفاوت، جایگزین کتاب‌های قدیمی است، همچنین می‌تواند در کنار آ‌ن‌ها حضور داشته باشد. او افزود: تئوری موسیقی علمی است که حدود ۴۰۰ سال است مبانی آن […]

  • کتاب «مبانی بنیادی موسیقی» نوشته‌ی باربارا وارام با ترجمه‌ی ایلیا بهارلو منتشر شد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایلیا بهارلو درباره‌ی این کتاب گفت: این کتاب با بیان متفاوت، جایگزین کتاب‌های قدیمی است، همچنین می‌تواند در کنار آ‌ن‌ها حضور داشته باشد.

    او افزود: تئوری موسیقی علمی است که حدود ۴۰۰ سال است مبانی آن تغییر نکرده است. موسیقی کلاسیک که از سال ۱۶۰۰ تاکنون پابرجاست و مبانی اولیه‌ی کتاب آموزشی آن باید آسان‌تر، ساده‌تر و قابل درک‌تر باشد.

    این استاد موسیقی با توجه به ترجمه‌اش در تدریس، افزود: این کتاب خودآموز نیست؛ بلکه به کمک معلم احتیاج دارد؛ اما برای کسی که تئوری موسیقی را می‌داند، کاملا قابل درک است.

    بهارلو در ادامه افزود: در این کتاب از شیوه‌ای با نام گام‌های ماژور استفاده شده است. در این شیوه، معلم مطمئن می‌شود که محصل درس قبلی را یاد گرفته و بعد سراغ بحث فواصل در موسیقی می‌رود؛ اما در شیوه‌ی احتساب پرده و نیم‌پرده این‌گونه نیست.

    وی ادامه داد: نوازنده‌ی ایرانی باید گام‌ها را خوب بشناسد و به حدی از نواختن برسد که قبل از بحث فواصل، گام‌ها را به خوبی یاد گرفته باشد.

    بهارلو درباره انگیزه‌ی خود از نوشتن این کتاب، گفت: اولین‌ باری که کتاب را به انگلیسی خواندم، بسیار ساده و قابل فهم بود. در واقع خود متن انگلیسی مرا تشویق کرد، البته تمرین‌های متنوع کتاب و موفقیت آموزش کتاب در حین تدریس نیز مشوق اصلی من در ترجمه‌ی کتاب بوده است.

    کتاب «مبانی بنیادی موسیقی» تولید مرکز موسیقی حوزه‌ی هنری در ۳۲۴ صفحه، قطع وزیری و در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه، با قیمت ۵۴۰۰ تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=5997
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *