×
×

پاپ‌ها از «عشق من ایران من» استقبال نکردند

  • کد نوشته: 59843
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۲ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۰
  • مدیر پروژه موسیقایی «عشق من ایران من» از کم توجهی برخی از خوانندگان پاپ برای حضور در این پروژه موسیقایی گلایه کرد و گفت: ای کاش دلیل همکاری نکردن این دوستان را می‌دانستم. فریبرز سفردوست درباره اجرای این طرح گفت: نزدیک به ۲ سال است که مجموعه کنسرت‌های «عشق من ایران من» را برگزار می […]

  • IMG12422369مدیر پروژه موسیقایی «عشق من ایران من» از کم توجهی برخی از خوانندگان پاپ برای حضور در این پروژه موسیقایی گلایه کرد و گفت: ای کاش دلیل همکاری نکردن این دوستان را می‌دانستم.

    فریبرز سفردوست درباره اجرای این طرح گفت: نزدیک به ۲ سال است که مجموعه کنسرت‌های «عشق من ایران من» را برگزار می کنیم که هدف اصلی آن توجه به موضوعات ملی – میهنی است. این بار هم تصمیم داریم که این کنسرت ها در با حمایت چند نهاد دیگر برگزار کنیم و دوست داریم این برنامه در نهایت کیفیت میزبان علاقه مندان موسیقی باشد اما نمی دانم چگونه است که هر وقت با تعدادی از خوانندگان مطرح پیرامون این موضوع مذاکره می کنیم آنها توجه چندانی به ماجرا نمی کنند و این موضوع ناراحت کننده ای است که ما شاهد همکاری کمی از سوی این عزیزان هستیم.

    وی ادامه داد: ما در مورد مسائل مالی هم با این دوستان وارد چالش نشده و نمی شویم اما نمی دانم مشکل کار کجاست که خوانندگان مطرح پاپ در این زمینه همکاری نمی کنند. این در حالی است که دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم پیرامون این موضوع رایزنی‌هایی با دفاتر و خوانندگان داشته است اما دوستان توجه چندانی به دعوت ما ندارند.

    مدیر موسسه شکوه موسیقی ایرانیان تصریح کرد: مجموعه کنسرت‌های «عشق من ایران من» برنامه های شخصی نیست که من بخواهم نفع مادی از آنها ببرم بلکه این برنامه ها فعالیت‌هایی است که می‌خواهیم از این طریق به سهم خودمان تلاشی برای اجرای زنده آثار موسیقایی با مضامین ملی میهنی داشته باشیم. با این حال ما ظرف چندماه گذشته این کنسرت را بار دیگر برگزار می کنیم و امیدوارم در این مدت خوانندگان همکاری خوبی با ما داشته باشند.

    این تهیه‌کننده موسیقی در ادامه صحبتهایش عنوان کرد: بعد از کنسرت رضا صادقی و محسن یگانه در ایلام و سنندج تصمیم داریم کنسرت هایی را با حضور تعدادی از گروهها و خوانندگان مطرح پاپ برگزار کنیم. البته تا امروز مذاکراتی را با مرتضی پاشایی و گروه «سون» برای برگزاری کنسرت در ایلام و همدان شروع کردیم که امیدوارم به نتیجه نهایی دست پیدا کنیم.

    وی که چندی پیش اولین رسانه اینترنتی موسیقی کشور را راه اندازی کرده است درباره فعالیت های این رسانه توضیح داد: این رسانه اینترنتی ۲۸ دی ماه مجوز رسمی خود را از مرکز موسیقی وزارت ارشاد دریافت کرده است؛ رسانه ای فراگیر برای نمایش و ارائه آثار شنیداری و تصویری حوزه موسیقی کشورمان اعم از کنسرت ها، آلبوم های موسیقی و برنامه های اجرا شده در این بخش که با رعایت قوانین مربوط به حقوق مولفین و مصنفین آثار موسیقایی برای مخاطبان ارائه می شود. این رسانه اینترنتی که با نام «رسانه موسیقی ایرانیان» در فضای مجازی بارگذاری شده دربرگیرنده نمایش تمامی کنسرت‌های موسیقی درجه ممتاز، درجه دو و حتی درجه سه است که این فضا می تواند یکی از بهترین فرصت ها برای ارائه کارهای گروه‌های جوان و مستعد حوزه موسیقی ایرانی و پاپ باشد که تاکنون فرصت کمتری برای دیده شدن داشتند.

    مدیر موسسه شکوه موسیقی ایرانیان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی هایی که انجام گرفته کاربران این رسانه اینترنتی می توانند با پرداخت یک صدم قیمت این کنسرت‌ها و البته موافقتی که تولیدکنندگان آثار برای عرضه محصولاتشان اعلام می‌کنند، نسبت به دیدن آثار موسیقایی اقدام کنند. این فضا می تواند برای هنردوستانی که در شهرستانها حضور دارند و یا استطاعت خرید بلیت حضوری کنسرت های موسیقی را ندارند عرصه خوبی باشد.

    سفردوست بیان کرد: دلخراش و آزار دهنده نبودن، مغایرت نداشتن با شئونات اخلاقی و عرف جامعه، اهانت آمیز نبودن به افراد و نهادها، نداشتن موزیک متن غیرمجاز، ایجاد نکردن تنش و التهاب سیاسی در سایت، مسخره نکردن دیگران، اهانت آمیز نبودن به اقلیت های قومی و مذهبی، داشتن مجوزهای لازم از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نداشتن منع قانونی برای اکران و نمایش مواردی است که در حین بارگذاری ویدیو باید رعایت شوند.

    وی در پایان گفت: با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت مصداق بستر مبادلات الکترونیکی صوتی و تصویر است، مسوولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر ، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده کاربران است. این در حالی است که تمام آثار ارائه شده در این فضای مجازی آثاری هستند که با مجوز تولیدکنندگان اثر و همچنین مجوز مرکز موسیقی وزارت ارشاد در سایت بارگذاری خواهد شد بنابراین تمامی کلیپ ها و آثار غیر مجازی که در خارج از کشور تولید می شوند در ردیف خدمات ارائه آثار ما قرار ندارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=59843
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *