×
×

در گفتگو با تماشاگران امروز

  • کد نوشته: 57749
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۴ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • تماشاگران امروز نوشت: قرار بود سال‌ها پیش حضور روی پرده نقره‌ای را تجربه کند. حتی شایعاتی هم مطرح شد که قرار است در فیلم فریدون جیرانی بازی کند. با مرتضی شایسته قراردادی بست تا هم آلبوم تولید کند و هم فیلم بازی کند اما حمید عسگری مسیری را که شادمهر طی کرده بود، نپیمود تا […]

  • حمید عسکری

    حمید عسکری

    تماشاگران امروز نوشت:

    قرار بود سال‌ها پیش حضور روی پرده نقره‌ای را تجربه کند. حتی شایعاتی هم مطرح شد که قرار است در فیلم فریدون جیرانی بازی کند. با مرتضی شایسته قراردادی بست تا هم آلبوم تولید کند و هم فیلم بازی کند اما حمید عسگری مسیری را که شادمهر طی کرده بود، نپیمود تا امروز. او مقابل دوربین قرار گرفته و الان بازیگری است که دو فیلم آماده اکران دارد.

    از دومین تجربه بازیگری برایمان بگویید.

    اسفند ماه سال گذشته کاری سینمایی را به نام ‌«دو دوست» انجام دادم که از ساخته‌های «محمد بانکی» بوده و ماه گذشته کار دومم را به نام «شانس، عشق، تصادف» به کارگردانی «آرش معیریان» و تهیه‌کنندگی «محسن فرحبخش» به پایان رساندم. بازیگری به نسبت موسیقی کار سنگین و وقت‌گیری است. امیدوارم کار قابل قبولی شود.

    چگونه برای بازیگری و خوانندگی زمان می گذارید که به هردویش برسید؟

    مشکلم همین است، کارم سخت‌تر شده و دیگر وقت آزاد ندارم. با دو سه تا پیشنهاد جدی روبه‌رو هستم که هنوز قراردادی امضا نکرده‌ام و در حال بررسی هستم. اولویت اولم موسیقی است و سینما انتخاب بعدی من است.

    هیچ عکس یا خبری از اولین تجربه بازیگری‌تان منتشر نکردید، در صورتی که تجربه سینمایی دومتان را رسانه‌ای کردید.

    هر تهیه‌کنند‌ه‌ای سیاست‌هایی را دارد، سیاست تهیه کننده فیلم سینمایی «دو دوست» این بود که کار در سکوت خبری تولید شود و ما اجازه انتشار عکس و گزارش را نداشتیم. اما درباره فیلم دوم این حساسیت‌ها وجود نداشت و سکوت خبری برای کار در نظر نگرفتند و حتی در شروع کار برخی سایت‌ها گزارشی را هم از ساخت این فیلم منتشر کردند و اطلاعات کاملی از کار را ارائه کردند. فیلم اول تمایل داشتند که در سکوت کامل خبری کار تولید شود.

    ژانر فیلم‌هایی که کار کردید چه بود؟

    فیلم اول ملودرام عشقی بود. فیلم دوم، هم ملودرام است هم مقداری فضای کودکانه دارد و موقیعت‌های طنز در آن وجود دارد و دو کار، ژانر متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

    اکثر کارشناسان ورود اهالی موسیقی به عرصه بازیگری را نابسامان بودن عرصه موسیقی می‌دانند، نظر خودت در این باره چیست؟

    تا حد زیادی این نظر را قبول دارم، یکی از دلایل ورود من به این کار عدم وجود ارتباط بین این دو حرفه بود. معمولا خواننده‌ها وقتی فیلمی را بازی می‌کنند، نقش خواننده را دارند ولی نقش من در این دو کار ربطی به موسیقی نداشت و شخصیت دیگری را بازی کردم و احساس کردم از عهده نقش برمی‌آیم.

    شما پس از انتشار آلبوم کما به موفقیت رسیدید و بعد از آن قراردادی برای دو فیلم بستید چرا آن زمان مقابل دوربین قرار نگرفتید؟

    آن فیلم از کارهای آقای فریدون جیرانی بود و تمام کارهای تولید انجام شده بود و مرحله تست گریم را انجام داده بودیم، بین من و آقای جیرانی اختلاف‌نظر پیش آمد که از همکاری با ایشان منصرف شدم و دلیلش کاملا شخصی بود.

    اما آن زمان زمزمه این بود که به دلیل شباهت صدای شما با شادمهر، آقای شایسته این قرارداد را با شما بسته بود تا از شما ستاره بسازد.

    خیر؛ آن زمان که با ایشان قرارداد بستم به ثبات رسیده بودم و به عنوان خواننده‌ای شناخته شده با ایشان قرارداد بستم و باور کنید قراردادی که من با آقای شایسته بستم قرارداد موسیقایی بود و برنامه‌های آلبوم و کنسرت بنده در اختیار هدایت فیلم قرار می‌گرفت و در آن قرارداد مسائل فیلمنامه‌ای لحاظ نشده بود و اگر در مورد مسائل بازیگری با بنده صحبت کردند، جزو قرارداد نبود و تعهدی برای انجام کار سینمایی نداشتم.

    اما آن زمان تیتر می‌زدند «گرانترین خواننده برای بازی در دو فیلم و آلبوم دومش».

    آن قرارداد فقط برای موسیقی بود نه برای سینما.

    https://musiceiranian.ir/?p=57749
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *