×
×

شرکت خواهران در مسابقات ورزشی، مرزشکنی از حدود اسلام است

  • کد نوشته: 5750
  • شادروان موسوي
  • جمعه, ۱۹ام آذر ۱۳۸۹
  • ۵ دیدگاه
  • امام جمعه مشهد با انتقاد از تیتراژ سریال “مختارنامه” و حضور زنان در میادین ورزشی گفت: فراموش نکنید که اگر جامعه منکرپذیر شد، تبدیل به جامعه‌ای یزیدی خواهد شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد مقدس با بیان سه تعبیر […]

  • امام جمعه مشهد با انتقاد از تیتراژ سریال “مختارنامه” و حضور زنان در میادین ورزشی گفت: فراموش نکنید که اگر جامعه منکرپذیر شد، تبدیل به جامعه‌ای یزیدی خواهد شد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد مقدس با بیان سه تعبیر از قرآن مجید که سه وظیفه مسلمانان را تبیین می‌کند، افزود: مساله اول، مساله ولایت پذیری است و مطرح شدن این امر در دین و قرآن به معنای آن است که همه انسان‌ها باید ولاپت‌پذیر باشند.

    وی ادامه داد: مساله دوم اطاعت از پیغمبر و اهل بیت و دیگر ائمه است و مساله سوم نیز، مودت است که خداوند در قرآن کریم فرموده است “از شما پاداشی در برابر نبوت نمی‌خواهم مگر عشق به عزیزانم و دوستی به اهل بیتم را.”

    وی با تبیین مورد سوم ادامه داد: نتیجه برقرار شدن رابطه عاطفی بین دل‌های زن و مرد، اطاعت از اهل بیت است.

    حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی در ادامه تصریح کرد: ماه محرم، ماه عشق حسین و دلدادگی به اباعبدالله الحسین(ع) و ماهی است که در درون دل و مغز همه ما شور حسینی به وجود آمده است و این نه برای ریختن اشک خشک است، بلکه مقدمه‌ای برای اطاعت از امام حسین(ع) است.

    وی با اشاره به این سخن امام رضا(ع) مبنی بر آن‌که “هر کس مصیبت‌های ما را متذکر شود و بر مصائب ما بگرید و بگریاند، آن روزی که همه گریانند، خداوند متعال او را نمی‌گریاند” اظهار داشت: کسانی که در خط عبودیت حق قرار گرفته‌اند، بندگان بهشتی خداوند هستند چرا که نتیجه این گریاندن‌ها پیروی از امام حسین(ع) است.

    امام جمعه مشهد در ادامه بیان داشت: نهی از منکر بر امر به معروف مقدم است چون که نهی از منکر پیرایش جامعه است در حالی که امر به معروف آرایش آن است و در نتیجه پیرایش جامعه بر جامعه آرایی مقدم است.

    وی با بیان اینکه از نظر امام حسین(ع) منکرات به هم وابسته‌اند، ادامه داد: جامعه‌ای که منکر پذیر شده، جامعه‌ زشتی است و به جایی می‌رسد که یزید شراب خوار بر آن مسلط می‌شود و نظام الهی به نظام طاغوتی مبدل می‌شود و جامعه‌ای است که جامعه علی(ع) را کنار می‌زند و جامعه یزید را می‌پذیرد.

    حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اگر در برابر مفاسد اخلاقی و اجتماعی امروز نهی از منکر صورت نگیرد، جامعه تبدیل به جامعه‌ای منکر پذیر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورتی که جلوی منکرات گرفته نشود جامعه منکرپذیر می‌شود و این همان خواسته آمریکاست و در این صورت حکومت الهی حاکم بر جامعه کنار زده شده و به حکومت طاغوتی تبدیل خواهد شد.

    وی ادامه داد: مسوول حفظ این مرزها، در درجه اول مسوولان نظام و کارگزاران دولت در قوه قضاییه و نیروی انتظامی کشور هستند که نباید بگذارند این مرزشکنی‌ها به وجود آید.

    امام جمعه مشهد مقدس با تقدیر و تشکر از کارهای مثبت صورت گرفته در حوزه فرهنگ سازی و تعالی فرهنگی- دینی جامعه گفت: خوشبختانه تحول موجود در راه‌اندازی فیلم‌ها و سریال‌های صدا و سیما مبنی بر افزایش پشتوانه دینی بسیار ارزشمند است ضمن آنکه در این میان باید توجه داشته باشیم که بعضی از جریان‌ها مرزشکنی نکنند.

    وی هم‌چنین در خصوص سریال مختارنامه گفت: این فیلم، فیلم ارزشی بسیار قابل تاملی است که ارتباط عاطفی بین مردم و اهل بیت را به تصویر کشیده است و جریان‌هایی را نشان می‌دهد که عمق شور و هیجان عاطفی شیعه را پرورش می‌دهد، البته باید توجه داشت که در حین انجام یک عمل مقدس، خلاف شرع و مرز شکنی صورت نگیرد.

    حجت‌الاسلام و المسلمین علم ‌الهدی هم‌چنین با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: به عنوان یک تکلیف شرعی عرض می‌کنم که تک خوانی زن نامشروع است و زن‌ها نباید صدایشان را به گونه‌ای نازک کند که کسانی که در دلشان مرض است، طمع کنند.

    وی ادامه داد: نازک کردن صدا در صحبت کردن معمولی نارواست، چه برسد به لالایی خوانی زن در صدا و سیما.

    عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه البته به گفته مقام معظم رهبری آواز خواندن زن ذاتاً حرام نیست، اما به شرط آن که مفسده‌ای بر آن متوجه نباشد، با طرح این سوال که حال در این میان به چه چیزی مفسده گفته می‌شود، تصریح کرد: به آن‌چه که کسی صدای زن را بشنود و دلش حالی به حالی شود و در دلش گرایش سوء به وجود آید.

    وی در خصوص لالایی خواندن و تک خوانی صدای زن در تیتراژ سریال مختار نامه گفت: قبلاً نیز به صدا و سیما این نکته را متذکر شده بودم و ایشان نیز این امر را پذیرفتند اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است و به این ترتیب مجبور شدم در نماز جمعه آن را بگویم که وقتی که شما آواز یک زن را در یک برنامه سراسری می‌گذارید چه تضمینی دارد که مرزشکنی در این میان صورت نگیرد؟

    وی ادامه داد: تک‌خوانی زن در سریال “مختارنامه” و پخش آن از صدا و سیما نامشروع است.

    امام جمعه مشهد هم‌چنین قرائت قرآن توسط بانوان در مسابقات قرآنی با حضور داور مرد را نیز خلاف شرع دانست و گفت: دنباله‌ این تک خوانی‌های زن مرزشکنی است که نباید صورت بگیرد.

    حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی تاکید کرد: از روز اول، شرکت خواهران در مسابقات ورزشی را نوعی مرزشکنی از حدود اسلام اعلام کرده بودم چرا که حفظ حجاب ناموس داری از کربلا و عاشوراست، پس چگونه می‌توان با نمایش دادن چند زن ورزشکار در میدان‌های ورزشی و نمایش آن در صدا و سیما از ناموس عاشورا مرزداری کرد؟ آیا با امام حسین(ع) اینگونه معامله می‌کنید؟ آیا فقط اشک ریختن و گریه کردن و سینه زدن و نوحه خواندن برای حفظ مرزهای اسلام کافی است؟

    https://musiceiranian.ir/?p=5750
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *