×
×

معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت

  • کد نوشته: 5684
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام آذر ۱۳۸۹
  • ۰
  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، «حمید شاه‌آبادی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «نای» درباره حمایت از آثار موسیقایی فاخر و اصیل  بیان داشت: هر زمان که صحنه را خالی کنیم، طبیعتاً موسیقی غربی، غیر اصولی و غیر متناسب با هنجارهای اجتماعی بخش بیشتری از سبد شنیداری […]

  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، «حمید شاه‌آبادی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «نای» درباره حمایت از آثار موسیقایی فاخر و اصیل  بیان داشت: هر زمان که صحنه را خالی کنیم، طبیعتاً موسیقی غربی، غیر اصولی و غیر متناسب با هنجارهای اجتماعی بخش بیشتری از سبد شنیداری جامعه را به خود اختصاص می‌دهد.
    وی ادامه داد: آنچه که از موسیقی فاخر می دانیم، انحصار به سبک و ژانر معینی از موسیقی ندارد، بلکه در نحوه ارائه موسیقی در هر کدام از این آثار موسیقی‌، می توانیم شاهد موسیقی فاخر باشیم.
    شاه آبادی در ادامه اظهار داشت: هر چه هنرمند ما در بستر رشد یافتگی‌اش با مبدأ عالم ارتباط نزدیک‌تر و معنوی‌تری داشته باشد، موسیقی‌ای که از دل و جان هنرمند برمی‌آید، طبیعتاً به راس الرئوس زیبایی‌ها که خداوند است، نزدیک‌تر خواهد بود.
    معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: گام اول در راستای تولید موسیقی فاخر، پاکی روح هنرمندی است که رپرتوارها را می‌نویسد، اندیشه زلال شاعری است که شعر را می‌سراید و دستان توانمند هنرمندی است که به رغم اینکه هنرمند است، اما به امور معنوی و جلای روح خودش بیشترین توجه را دارد؛ بنابراین به نظر من موسیقی فاخر، موسیقی‌ای است که این عوامل در آن نقش آفرین باشند.
    وی در ادامه به جدال و جنگ‌های بین انواع موسیقی اشاره کرد و گفت: نوعی رقابت پیچیده‌ای بین جریان‌های موسیقایی در کشور موجود و در حال تحقق است. گروهی از افراد، موسیقی را همان صدای ملکوتی می‌دانند که آن‌ها را متوجه به وجود درونشان می‌کند و گروهی هم از موسیقی انتظاری غیر از آنچه که ذات موسیقی دارد، می‌خواهند یعنی بی‌خود شدن از خود و به سمت مفسده رفتن.
    وی تصریح کرد: این جدال و جنگ همیشه بین ژانرهای موسیقی وجود داشته و هر زمان که ما صحنه را خالی کنیم، طبیعتاً موسیقی غربی، غیر اصولی و غیر متناسب با هنجارهای اجتماعی بخش بیشتری از سبد شنیداری جامعه را به خود اختصاص می‌دهد.
    شاه‌آبادی در پایان عنوان کرد: آنچه که اتفاق افتاده، این است که در سال جدید تعداد آلبوم‌های موسیقی که متناسب با فضای فرهنگی و اجتماعی کشور است، از گذشته بیشتر شده، اما به دلیل عدم وجود سامانه منظمی در حوزه نشر، ما از میزان تولید و توزیع این آثار موسیقایی نمی‌توانیم آماری صحیحی ارائه دهیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=5684
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *