×
×

ارکستر ملی از نداشتن رهبر رنج می‌برد!

  • کد نوشته: 5673
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام آذر ۱۳۸۹
  • ۰
  • مشکل ارکستر ملی ایران؛ فقط نداشتن یک رهبر است که اگر آقای فرهاد فخرالدینی این مسئولیت را قبول کند، ارکستر ملی دوباره راه می‌افتد. حسن ریاحی(آهنگساز و عضو شورای موسیقی بنیاد رودکی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه آقای فخرالدینی دیگر نمی‌خواهد مسئولیت ارکستر ملی را بپذیرد. ایشان می‌گویند خسته شده‌ام و می‌خواهم استراحت […]

  • مشکل ارکستر ملی ایران؛ فقط نداشتن یک رهبر است که اگر آقای فرهاد فخرالدینی این مسئولیت را قبول کند، ارکستر ملی دوباره راه می‌افتد.
    حسن ریاحی(آهنگساز و عضو شورای موسیقی بنیاد رودکی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه آقای فخرالدینی دیگر نمی‌خواهد مسئولیت ارکستر ملی را بپذیرد. ایشان می‌گویند خسته شده‌ام و می‌خواهم استراحت کنم.
    وی افزود: اگر آقای فخرالدینی مسئولیت رهبری ارکستر ملی را بپذیرد یا یک نفر کاردان به ما معرفی کند، مسئولان از این قضایا استقبال می‌کنند.
    آهنگساز سرود جمهوری‌اسلامی ایران(سر زد از افق..) در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا که آیا درصورت عدم پذیرش رهبری ارکستر ملی ایران ازسوی فخرالدینی و نبود یک رهبر حرفه‌ای و ایرانی؛ ارکستر ملی باید تعطیل شود و به جای حل مسئله؛ باید صورت مسئله پاک شود، گفت: البته من؛ فریدون شهبازیان را برای این رهبری معرفی کرده‌ام اما هنوز به مسئله‌ای تازه‌ای در این تصمیم‌گیری نرسیده‌ایم.
    عضو شورای ارکستر سمفونیک تهران گفت: برای ارکستر ملی نمی‌توان از یک رهبر موسیقی کلاسیک یا رهبر میهمان استفاده کرد؛ چراکه تجربه‌ی تلخ ارکستر سمفونیک تهران در استفاده از رهبر میهمان؛ دلیل برغیر موثر بودن این روش است.

    https://musiceiranian.ir/?p=5673
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *