×
×

سینا سرلک در آستانه انتشار آلبوم تازه‌اش؛

  • کد نوشته: 5396
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۷ام آذر ۱۳۸۹
  • ۰
  • آلبوم «فرزند ایران» با صدای سینا سرلک که حال و هوای موسیقی دهه ۶۰ را دارد، قبل از محرم توس موسسه آوای خورشید منتشر می‌شود. سینا سرلک، خواننده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام گفت: این آلبوم حال و هوای موسیقی دهه‌ی ۶۰ را دارد و ازنظر نوع و ریتم خواندن به موسیقی آن […]

  • آلبوم «فرزند ایران» با صدای سینا سرلک که حال و هوای موسیقی دهه ۶۰ را دارد، قبل از محرم توس موسسه آوای خورشید منتشر می‌شود.
    سینا سرلک، خواننده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام گفت: این آلبوم حال و هوای موسیقی دهه‌ی ۶۰ را دارد و ازنظر نوع و ریتم خواندن به موسیقی آن دوران نزدیک است.
    وی افزود: آلبوم «فرزند ایران» در دستگاه چهارگاه و آواز اصفهان ساخته شد. دستگاه چهارگاه حالت حماسی دارد و این قطعه نیز یک قطعه‌ ملی – میهنی است.
    این خواننده با اشاره به اینکه این اثر موسیقیایی به سلیقه‌ی هر فرد جامعه از خاص تا عام نزدیک است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برهه‌ی کنونی به موسیقی‌هایی توجه می‌شود که رنگی از موسیقی اصیل به خود ندارد و هنرمندان زحمت‌کش اینگونه برداشت می‌کنند که هرچه از موسیقی ملی دورتر باشند، ارزشمندترند.
    خواننده آلبوم «تیام» که به تازگی توسط انجمن موسیقی ایران منتشر شده است، گفت: آلبوم «فرزند ایران» در رثای بزرگی‌‌های ایران و مردم ایران است و مربوط به هیچ جناح خاص سیاسی و اجتماعی نیست.
    وی ادامه داد: من با مناسبتی خواندن مخالفم و هیچ‌وقت ارزش هنر را فدای سلیقه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نمی‌کنم.
    سینا سرلک با تاکید بر این موضوع که هنرمند، مدیحه‌سرا نیست، اظهار داشت: تنها مولفه‌ای که هنر را ارزشمند می‌کند، توجه به بحران‌های اجتماعی و دغدغه‌های مردم است که باید در قالب هنر نمایان شود.
    در ادامه حمید بهروزی‌نیا، آهنگساز اثر موسیقی «فرزند ایران»، گفت: حال و هوای زمان حال به زمان دهه‌ی۶۰ بسیار نزدیک است و شاید یکی از دلایلی که منجر به ساخت این اثر با چنین فرمتی شد، به همین موضوع برمی‌گردد.
    وی افزود: این اثر شامل ۱۰ قطعه‌ است که اشعار آن علاوه بر مولانا از شاعران معاصر نظیر سیمین میرحسینی و اکبر دانش‌طلب انتخاب شده است.
    وی با اشاره به اینکه جواب آوازهای این اثر موسیقایی را رامین جزایری داده‌است، افزود: در این اثر؛ نوازنده‌هایی چون پژهام اخواص(تمبک)، پویا سرایی(سنتور)، نوشین پاسدار(عود)، مسلم علیپور(کمانچه)، نیما نیک طبع(دف)، پارسا احتشامی(نی) و آوا ایوبی(تارس باس)؛ صدای سرلک را همراهی می‌کنند.
    حمید بهروزی‌نیا از ۸ سالگی عود را نزد عموی خود حسین بهروزی‌نیا فراگرفت و بعداز آن نزد محمدرضا رحیمی در مرکز حفظ و اشاعه رفت. وی پس از تحصیل در هنرستان موسیقی، به نزد هوشنگ ظریف و ارشد تهماسب رفت. بهروزی‌نیا دوره عالی ردیف را نزد داریوش پیرنیاکان و آیدین علیا فراگرفت. از این هنرمند تاکنون آثاری چون «همیشه جاویدان» و «از خاطره تا خیال» که دو اثر دونوازی تار به همراه پیانو بوده، منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=5396
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *