×
×

“احسان خواجه امیری” بهترین انتخاب برای قطعه جام جهانی برزیل بود!

  • کد نوشته: 53892
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۴ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۱۱ دیدگاه
  • “بهروز صفاریان” آهنگساز و تنظیم کننده قطعه “دروازه‌های پرواز” به خوانندگی “احسان خواجه امیری” برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: خوشحالم از اینکه نقد کمتری به ملودی و تنظیم این قطعه شده است و طبق تجربه و روحیه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده‌ام، هرگز نشده کاری بهترین […]

  • “بهروز صفاریان” آهنگساز و تنظیم کننده قطعه “دروازه‌های پرواز” به خوانندگی “احسان خواجه امیری” برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: خوشحالم از اینکه نقد کمتری به ملودی و تنظیم این قطعه شده است و طبق تجربه و روحیه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده‌ام، هرگز نشده کاری بهترین باشد و همیشه بار منفی به همراه خود دارد و این گونه نقد‌ها همیشه طبیعی است.

    وی ادامه داد: ساخت فضا خصوصا برای کاری که جنبه بین المللی دارد، باید دارای نمادها و المان‌هایی باشد. ما سعی کردیم کاراکتر و شخصیت موسیقی ایرانی با موسیقی خارج از کشور به خصوص موسیقی‌های کشور برزیل تلفیق و به هم نزدیک شود.

    صفاریان عنوان کرد: در موسیقی کشور برزیل ساز کوبه‌ای حرف اول را میزند، به همین خاطر تیم سازنده سعی کرد از سازهای کوبه‌ای ایرانی در تلفیق با ساز سنتی تار و سه تار برای ساخت فضا استفاده کند.

    وی در خصوص انتخاب احساس خواجه امیری به عنوان خواننده این ترانه بیان کرد: معتقدم وی گزینه مناسب و انتخاب خوبی بود و اگر از تک تک معترضان حضور احسان خواجه امیری در این قطعه، خواننده پیشنهادی بخواهیم، هیچ کدام فردی را در نظر ندارند.

    این آهنگساز ادامه داد: خیلی‌های می‌گفتند شجریان باید این قطعه را می‌خواند، اما همایون شجریان خواننده ملی است تنها کسی که هم ایران می‌خواند و هم قوانین موسیقی پاپ را می‌داند و حس ایرانی نیز در صدایش حس می‌شود، احسان خواجه امیری است.

    صفاریان خاطرنشان کرد: خواننده‌های دیگر موسیقی پاپ آن ایرانیزگی که احسان خواجه امیری در صدایش دارد، به غیر از محمد اصفهانی، ندارند که اصفهانی در گذشته برای جام جهانی خوانده و معتقدم بهتر از احسان خواجه امیری برای این اثر نبود، پس در نتیجه انتخابمان درست است.

    https://musiceiranian.ir/?p=53892
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *