×
×

گزارش از باشگاه خبرنگاران جوان

  • کد نوشته: 53761
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۲ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۷ دیدگاه
  • : محسن چاووشی یکی از خوانندگان پاپ در موسیقی ایران است. او که تاکنون ۶ آلبوم را به صورت رسمی منتشر کرده در حال حاضر مشغول کار کردن بر روی هفتمین آلبوم به نام “پاروی بی‌ قایق” است، آلبومی که هم دارای مضامینی عاشقانه و هم مضامینی عارفانه است. طبق گفته‌های چاووشی این آلبوم در […]

  • : محسن چاووشی یکی از خوانندگان پاپ در موسیقی ایران است. او که تاکنون ۶ آلبوم را به صورت رسمی منتشر کرده در حال حاضر مشغول کار کردن بر روی هفتمین آلبوم به نام “پاروی بی‌ قایق” است، آلبومی که هم دارای مضامینی عاشقانه و هم مضامینی عارفانه است.

    طبق گفته‌های چاووشی این آلبوم در حال سپری کردن آخرین مراحل فنی خود است. آهنگ‌سازی این آلبوم توسط خود چاووشی انجام شده و فضای آن بیشتر پاپ-راک است. البته چاووشی در این آلبوم هم مانند آلبوم‌های قبلی خود از موسیقی الکترونیک استفاده کرده‌است.

    این روزها خبرهایی حاکی از این است که محسن چاووشی در حال تدارک کنسرت است. اما این خواننده‌ی کشورمان باز هم این خبرها را تکذیب کرد.البته از سال ۸۷ که چاووشی فعالیت خود را به عنوان خواننده‌ای مجوز گرفته، آغاز کرد. صحبت‌هایی زیادی درباره‌ی برگزاری کنسرت توسط این خواننده مطرح شده که البته هنوز چاووشی فعالیتی در این زمینه نداشته و هنوز فقط به خواندن در آلبوم‌های موسیقی علاقه‌مند است.

    یکی از نکات جالب در مورد چاووشی صدق علاقه‌ی او به خواندن در آلبوم‌های گروهی و آهنگ‌سازی برای خوانندگان جوان و نسبتا تازه‌کار است این ویژگی‌ها او را نسبت به سایرین متمایز کرده‌است.
    اولین آلبوم رسمی چاووشی “یه شاخه نیلوفر” بود که فضای آن بیشتر راک تلفیقی و الکترونیک بود که شاعران این آلبوم “اسلام ولی محمدی”، “امیر ارجینی” و “حسین صفا” بودند.
    تمام آهنگسازی این کار را خود چاووشی انجام داده و نکته‌ی جالب در مورد این آلبوم تنظیم تمامی قطعات توسط “محمدرضا آهاری” که شاید بتوان این امر را در مجوز گرفتن آلبوم مؤثر دانست.
    دومین آلبوم چاووشی “‍ژاکت” نام دارد که این آلبوم دارای فضای راک و الکترونیک بود. اتفاق جالبی که در این آلبوم رخ داد، حضور چاووشی به عنوان تنظیم کننده و تنظیم‌های خاص چاووشی در این آلبوم به خصوص برای آهنگ‌های راک این آلبوم بود که طرفداران چاووشی را به وجد آورد. اتفاق دیگری که خیلی از طرفداران چاووشی را شوکه کرد آهنگ “بازار خرمشهر” بود که روزنه‌ای از شادی را در دل مردم خرمشهر به وجود آورد.

    اولین آلبوم چاووشی که بیشتر عوام پسندانه بود “حریص” نام دارد.آلبومی که حضور پررنگ “کوشان حداد” به عنوان تنظیم کننده در آن را نباید فراموش کرد. آلبوم چهارم چاووشی “سنتوری” است که حاوی آهنگ‌‌هایی است که وی در فیلم “سنتوری” خوانده و چند آهنگ از آلبوم لو رفته‌ی چاووشی به نام “متاسفم” در آن وجود دارد. در واقع این آلبوم قرار بود پایه‌ی اولین حضور چاووشی در بازار مردمی موسیقی ایران باشد.

    پنجمین آلبوم چاووشی که جهشی بزرگ برای این خواننده در موسیقی پاپ کشورمان به حساب می‌آید “پرچم سفید” نام دارد که می‌توان گفت چاووشی با این آلبوم از دیگر خوانندگان پاپ کشورمان پیشی گرفته است.

    نکته‌ جالب در این آلبوم حضور “امیر جمال‌فرد” به عنوان تنظیم کننده‌ی جوان کشورمان است که نام او در سال ۹۰ در بین ۳ پدیده‌ موسیقی ما قرار داشت. البته نباید از نقش بزرگ “حسین صفا” به عنوان ترانه‌سرا با شعرهایی فوق‌العاده و تنظیم‌های عالی چاوشی، حداد و اکبری صرف‌نظر کرد.
    ششمین آلبوم چاووشی که تمام هنردوستان موسیقی را تحت تأثیر قرار داد “من خود آن سیزدهم” است که با اشعاری از مولانا، شهریار، وحشی بافقی و باباطاهر و آهنگ‌سازی خود او همه را به تعجب واداشت.
    “محسن چاووشی” در ۴ آلبوم گروهی شرکت کرد و پنجمین آلبوم گروهی که در آن شرکت کرده به نام “من و ما” به زودی وارد بازار موسیقی می‌شود. “چاووشی” را می‌توان به عنوان خواننده‌ای شناخت که تک آهنگ‌های بسیاری را وارد فضاهای مجازی کرد.
    تکراری نشدن و به روز بودن این خواننده او را از سایرین متمایز ساخته‌است. خواننده‌ای که در کارش بسیار سخت‌گیر و سخت‌کوش است.

    https://musiceiranian.ir/?p=53761
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *