×
×

با همراهی ساز «میدیا فرج نژاد»

  • کد نوشته: 53641
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۱ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۰
  • دو تن از هنرمندان حوزه موسیقی کشور پس از درگذشت استاد «محمدرضا لطفی»، اثری مشترک را در سوگ این بزرگ مرد موسیقی کشور منتشر کردند. «سینا سرلک» و «میدیا فرج نژاد» که پیش از این نیز سابقه همکاری هایی را با یکدیگر داشته اند، این اثر را که در آن سینا سرلک خوانده و فرج […]

  • محمدرضا لطفی (عکس از سروش خطابی)

    محمدرضا لطفی (عکس از سروش خطابی)

    دو تن از هنرمندان حوزه موسیقی کشور پس از درگذشت استاد «محمدرضا لطفی»، اثری مشترک را در سوگ این بزرگ مرد موسیقی کشور منتشر کردند.

    «سینا سرلک» و «میدیا فرج نژاد» که پیش از این نیز سابقه همکاری هایی را با یکدیگر داشته اند، این اثر را که در آن سینا سرلک خوانده و فرج نژاد نیز با زخمه های تار وی را همراهی کرده، سعی در نوعی ادای دین به استاد لطفی داشته اند که در ادامه آنرا می توانید در «موسیقی ما» ببینید و دانلود کنید. «میدیا فرج نژاد» در یادداشتی که در اختیار «موسیقی ما» قرار داده است در این باره نوشته:

    «در بهاری که بر او چشم خران می گرید/ به غزل خوانی مرغان چمن حاجت نیست کم سن و سال بودم برای اولین بار صدای سازش به گوشم رسید. به یاد دارم آن ابوعطای جادویی را . صدای تار چنان توانمند و پور صلابت بود که با همان زخمه های اول در جانم رخنه کرد . از مادر پرسیدم این صدای چه سازیست ؟ گفت: تار . جذبه ای داشت که توان یک لحظه جدایی از آن نوای دلنواز را نداشتم. چنان عاشق شدم که زندگی ام را فرا گرفت. به اطلاعات مندرج در جلد آلبوم سر زدم و خوب به خاطرشان سپردم : “عشق داند” آواز محمد رضا شجریان تار محمد رضا لطفی محمد رضا لطفی … مردی که موسیقی ایران به وی مدیون است .

    بسیارند کسانی که با جادوی صدای سازش رهرو مسیر پر پیچ و خم موسیقی اصیل ایرانی شدند.امروز دیگر محمدرضا لطفی در کنار ما نیست و بار دیگر شاهد این حقیقت تلخ بودیم که هنرمند مرده عزیزتر است. وی نوازانده ای بی نظیر بود از نسلی که تکرار نشدنی ست. در ساز او عشق و نبوغ موج می زد و عمرش را در راه تلاش برای حفظ و اشاعه موسیقی سنتی این کشور گذاشت.

    اثری را که با همکاری هنرمند ارزنده ، سینا سرلک می شنوید ؛ تنها شرح حال یک است از هزاران.

    امید که بیشتر به گوش و به هوش باشیم.»

    این اثر را در ادامه می توانید در ادامه بشنوید و دانلود کنید:

    https://musiceiranian.ir/?p=53641
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *