×
×

پیگیری حمله افراد خودسر به کنسرت «وحید تاج»

  • کد نوشته: 53639
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۱ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۰
  • مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در نخستین واکنش خود در قبال اتفاقات رخ داده در کنسرت «وحید تاج» در یزد، این قبیل رفتارها را دور از شأن فرهنگ ایران دانست. پیروز ارجمند ضمن ابراز تأسف از رخ دادن چنین اتفاقاتی در یک برنامه فرهنگی، گفت: «از لحظه‌ای که این اتفاق افتاده، من در جریان موضوع […]

  • مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در نخستین واکنش خود در قبال اتفاقات رخ داده در کنسرت «وحید تاج» در یزد، این قبیل رفتارها را دور از شأن فرهنگ ایران دانست.

    پیروز ارجمند ضمن ابراز تأسف از رخ دادن چنین اتفاقاتی در یک برنامه فرهنگی، گفت: «از لحظه‌ای که این اتفاق افتاده، من در جریان موضوع قرار گرفتم و آن را پیگیری کردیم. در مجموع کل ماجرا برای ما پذیرفتنی نیست و قطعاً درقبال آن موضع‌گیری خواهیم کرد.»

    وی در ادامه افزود: «این نوع رفتارهایی که صورت می‌پذیرد، در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال «اقتصاد و فرهنگ» نامگذاری کرده‌اند، قطعاً در شأن فرهنگ این کشور نیست.»

    مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد از دستور پیگیری این موضوع خبر داد و اعلام کرد نتیجه این پیگیری و برخورد با عوامل و بانیان این اتفاق در دستور کار مراجع ذیصلاح خواهد بود.

    شب هجدهم اردیبهشت، سانس اول کنسرت وحید تاج در یزد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ بدون مشکل برگزار شد، اما قبل از برپایی سانس دوم که از ساعت ۲۰:۳۰ برنامه‌ریزی شده بود، جمعی کمتر از ۵۰ نفر در محل ورودی سالن جمع شده و با تهدید و ایجاد رعب و وحشت، مسوولین برنامه‌گذاری را به لغو برنامه ترغیب کرده و از ورود مردمی که برای تماشای برنامه آمده بودند ممانعت به عمل آوردند. این موضوع باعث بروز برخی اتفاقات تأسف‌بار در سالن و واکنش مردم حاضر در برنامه شد و در حالی که نوازنده و گروه به همراه «وحید تاج» روی سن حضور داشتند، عده‌ای خودسر روی صحنه آمدند و اقدام به تعطیلی برنامه به طرزی تأسف‌بار کردند.»

    انتشار ویدئوهایی از این اتفاق در ساعات اولیه صبح امروز باعث واکنش‌های مختلف نسبت به مسئولین برگزاری این برنامه در این شهر شده است.

    وحید تاج پیش از این در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها درباره اتفاقات رخ داده توضیح داده بود: «معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد که در این محل حضور یافته بود، از این جمع معترض کمتر از ۵۰ نفر خواست تا با حضور در دفتر وی صبح شنبه در اداره ارشاد یزد، وی را راهنمایی کنند! به دنبال این اعتراض معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد و فرماندار یزد به همراه معاون هنری ارشاد درمحل حضور یافتند. محمود شاکری شمسی فرماندار یزد ضمن بیان سوابق خود در جبهه و جنگ، گفت ما نباید انتظار داشته باشیم همه یک سلیقه داشته باشند و از برنامه‌گزار درخواست کرد که برنامه را بدون خواننده به روی صحنه ببرد!»

    این خواننده همچنین گفته بود: «معاون فرهنگی ارشاد یزد از ارسال پیامکی خبر داد که در آن از بنده به دلیل اجرای آهنگ «همراه شو عزیز» به عنوان خواننده فتنه ۸۸ یاد شده بود و نیز در این پیامک اعلام شده بود که تاج با یک خواننده زن بی‌حجاب در سوئد اجرا داشته است. در حالی‌که آهنگ «همراه شو عزیز» قبل از وقایع ۸۸ اجرا شده و اتفاقاً در جشنواره فجر که توسط وزارت ارشاد وقت برگزار شد، رتبه هم آورده است. لباس‌شخصی‌ها در شب دوم کنسرت نیز به داخل سالن یورش آوردند و باعث ایجاد رعب و وحشت مردم شدند و بنده هم در حین برگزاری کنسرت در میان تماشاچیان نشستم و اشک‌آلود به تماشای کنسرت خودم نشستم.»

    «موسیقی ما» در تلاش است که در روزهای آینده با مقامات برگزاری این برنامه در یزد گفتگوهایی را منتشر نماید.

    https://musiceiranian.ir/?p=53639
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *