×
×

با وجود صدور مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، کنسرت وحید تاج با مخالفت عوامل خودسر لغو شد!

  • کد نوشته: 53593
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۰ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۱۱ دیدگاه
  • وحید تاج خواننده موسیقی ایرانی از لغو کنسرت موسیقایی خود در شهر یزد با وجود صدور مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبر داد. وحید تاج در گفتگو با خبرنگار مهر با گله از لغو دو شب از اجراهایش در یزد در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه گفت: این کنسرت موسیقی سنتی […]

  • وحید تاج خواننده موسیقی ایرانی از لغو کنسرت موسیقایی خود در شهر یزد با وجود صدور مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبر داد.

    وحید تاج در گفتگو با خبرنگار مهر با گله از لغو دو شب از اجراهایش در یزد در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه گفت: این کنسرت موسیقی سنتی با وجود مجوز رسمی صادر شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد طی دو شب گذشته به دلیل برخی مخالفت‌ها لغو شد.

    این خواننده موسیقی ایرانی با بیان اینکه نوبت اول این کنسرت از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در هر دو شب بدون هیچ مشکلی برگزار شد، توضیح داد: قبل از برپایی سانس دوم که از ساعت ۲۰:۳۰ برنامه ریزی شده بود، جمعی  ۵۰ نفره در محل ورودی سالن جمع شده و از مسوولان خواستند برنامه‌ را لغو کرده و از ورود مردمی که برای تماشای برنامه آمده بودند ممانعت به عمل آوردند. البته اتفاقات پیش آمده در حالی بود که  معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد هم که در این محل حضور یافته بود از این جمع خواست تا صبح شنبه با حضور در دفترش او را راهنمایی کنند و دلایل مخالفت خود را با او درمیان بگذارند.

    تاج گفت: به دنبال این اعتراض معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد و فرماندار یزد به همراه معاون هنری ارشاد در محل حضور یافتند. آقای محمود شاکری شمسی فرماندار یزد با آن افراد صحبت کرد و از سوی دیگر از برنامه‌گذار درخواست کرد که برنامه را بدون خواننده و با حذف نام من اجرا ببرد. در نهایت ساعت ۲۳:۳۰ درِ سالن با ۳ ساعت تاخیر باز شد و برنامه بدون حضور من به عنوان خواننده اجراشد. برنامه در حالی تمام شد که تعداد افراد معترض به برگزاری کنسرت افزایش یافته و من ناگزیر با اسکورت نیروهای انتظامی به محل اقامت خود بازگشتم.

    خواننده برگزیده جشنواره موسیقی جوان با اشاره به حاشیه‌های پیش آمده بعد از برگزاری این کنسرت نیمه‌تمام خاطرنشان کرد: بعد از این جریانات معاون فرهنگی ارشاد یزد از ارسال پیامکی خبر داد که در آن از من به دلیل اجرای آهنگ «همراه شو عزیز» به عنوان خواننده فتنه ۸۸ یاد شده بود. این در حالی است که آهنگ «همراه شو عزیز» قبل از وقایع ۸۸ اجرا شده و اتفاقا در جشنواره فجر که توسط وزارت ارشاد وقت برگزار شد، رتبه هم آورد.

    تاج در ادامه توضیحات خود تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگری که می تواند مورد توجه قرار گیرد این بود که مسوولان استانی هم به صورت کتبی و هم شفاهی از مرکز موسیقی وزارت ارشاد و حراست وزارتخانه و نیز اداره کل اطلاعات یزد برای برگزاری کنسرت استعلام لازم را انجام داده بود و تا صبح روز پنج‌شنبه هیچ گونه مشکلی عنوان نشده بود.

    وی ادامه داد: با وجود این مشکلات مسولان نیروی انتظامی تاکید کردند برای فرداشب (جمعه شب) اگر این وضع باشد نمی توانند امنیت و آرامش را تامین کنند. جمع معترض هم پس از فرستادن ۵نفر نماینده در داخل سالن محل را ترک ولی تاکید کردند که جمعه شب نیز دوباره خواهند آمد و اگر آقای تاج بخواهد اجرا داشته باشد، باز از اجرای برنامه جلوگیری خواهند کرد.

    این خواننده موسیقی ایرانی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه در شب دوم کنسرت نیز این مسایل به وجود آمد، گفت: مردمی که از مدت‌ها پیش بلیت‌های این کنسرت را خریده بودند، در پی این رخداد مقابل تالار پاکنژاد ایستادند تا برنامه اجرا شود اما با وجود اتفاقاتی که در شب دوم کنسرت نیز به وجود آمد نتواستیم در خدمت مردم هنردوست یزد باشیم. البته من به صورت تلفنی با آقای پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد صحبت‌هایی داشته‌ام.

    این کنسرت قرار بود از سوی واحد موسیقی مؤسسه فرهنگی هنری «توسعه آسمان هنر» ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن تربیت‌معلم شهید پاکنژاد برگزار شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=53593
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *