×
×

پس از ۱۱ سال

  • کد نوشته: 53355
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • بانوی مقام دان موسیقی نواحی منطقه بم کرمان سرانجام بعد از مدت ها خانه به دوشی و چادر نشینی با مساعدت مسوولان وزارت ارشاد صاحب خانه می‌شود ولی همچنان با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند. پروین غلامشاهی از مقام‌دان‌های قدیمی شهرستان بم که از سال ۸۲ که زلزله این شهرستان رخ داد […]

  • 65250_336بانوی مقام دان موسیقی نواحی منطقه بم کرمان سرانجام بعد از مدت ها خانه به دوشی و چادر نشینی با مساعدت مسوولان وزارت ارشاد صاحب خانه می‌شود ولی همچنان با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

    پروین غلامشاهی از مقام‌دان‌های قدیمی شهرستان بم که از سال ۸۲ که زلزله این شهرستان رخ داد تا کنون در چادر زندگی می کند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مسوولان ارشاد مشغول ساخت خانه ای در روستای فهرج برای او هستند، خاطرنشان کرد: از این ماجرا خوشحالم که بعد از ۱۱ سال چادرنشینی و مشکلاتی که در این سالها با آن مواجه بودم سرانجام می توانم در خانه‌ای که سقفی بالای سر آن ساخته شده زندگی کنم و از این بابت هم از مسوولان وزارت ارشاد و اداره کل ارشاد استان کرمان قدردانی می‌کنم.

    وی ادامه داد: خانه‌ای که هم اکنون در روستای فهرج؛ جایی که این سالها در آنجا زندگی می کنم، در حال ساخت و ساز است فعلا در مرحله دیوارکشی است و پیمانکار آن قول داده که به زودی سقف آن نیز ساخته شود و من بلافاصله در آنجا ساکن می‌شوم. این اتفاق برای من که بیش از ۱۰ سال در یک چادر زندگی می کردم یکی از خوشحال‌کننده‌ترین اتفاقاتی است که با آن مواجه شده ام.

    بانوی مقام‌دان موسیقی نواحی ایران با اشاره به فعالیت‌هایی که اخیرا در حوزه موسیقی نواحی و ضبط مقام های مختلف این منطقه از کشورمان انجام داده است، گفت: اخیرا با مساعدت تعدادی از هنرمندان و مسوولان قطعاتی از مقام‌های موسیقی شهر بم را از شهرهای بندرعباس، سیرجان، کرمان گردآوری و ضبط کردیم و دوستان آنچه ضبط کرده بودیم با خود بردند و دیگر از سرنوشت آنها اطلاع چندانی ندارم. امیدوارم به زودی این آثار بتواند به عنوان یک منبع ارزشمند موسیقی نواحی منطقه کرمان مورد استفاده پژوهشگران و علاقه مندان قرار گیرد.

    غلامشاهی با اشاره به شرایط دشوار مالی که طی این سالها برای او به وجود آمده است، تصریح کرد: متاسفانه من منبع درآمدی ندارم و این سالها در سخت ترین شرایط به زندگی مشغول بودم و این حداقل انتظار من است که به عنوان یکی از معدود افرادی که در عرصه موسیقی نواحی فعال هستند حقوق ماهانه ولو اندکی را از وزارت ارشاد دریافت کنم اما متاسفانه تا کنون علیرغم تمام مساعدت ها این ماجرا اتفاق نیفتاده است. به هر حال امیدوارم نهادهایی چون موسسه پیشکسوتان هنر که چند سالی است در وزارت ارشاد کار خود را آغاز کرده کمک هایی به من داشته باشد.

    این هنرمند تصریح کرد: قصد گله و شکایت ندارم و البته همین که سرپناهی برای من تدارک دیده شده من را به اندازه کافی خوشحال کرده است اما از سوی دیگر هم اکنون با شرایط جسمانی از قبیل دندان درد فراوان و بیماری کلیوی مواجه شده ام که همه می دانند چه هزینه های زیادی برای بهبود و درمان آنها نیاز است از این جهت از همین جا از همه مسوولان می خواهم که کمی بیشتر به فکر هنرمندان فعال عرصه موسیقی نواحی باشند.

    وی در پایان گفت: در این سالها خیلی از گزارشگران و تصویربرداران از محل زندگی و شرایط دشوار زندگی من گزارش و فیلم گرفته اند اما متاسفانه به گوش و چشم کسی نرسید و کار را به جایی رساند که من هم اکنون نیازمند کوچکترین حمایت های مالی هستم که واقعا در این سالها بدترین شرایط را برای من فراهم آورده است.

    براساس این گزارش پروین غلامشاهی مقام‌دان‌های قدیمی شهرستان بم است که غریبی‌خوانی می‌کند. این هنرمند وقتی زلزله بم اتفاق افتاد فرزندانش را از دست داد و شوهرش دچار برخی اختلالات شد. او پس از مشکلات همسرش از بم خارج شد و به روستای فهرج رفت. غلامشاهی در حال حاضر در یک زمین ۶۰ متری زندگی می‌کند که از ابتدایی‌ترین امکانات هم محروم است.

    https://musiceiranian.ir/?p=53355
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *