×
×

با آغاز تمرینات انجام شد

  • کد نوشته: 5180
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱ام آذر ۱۳۸۹
  • ۰
  • براساس تصمیم شورای سیاستگذاری ارکستر سمفونیک تهران، درک گلیسون رهبر مهمان ارکستر شد و از امروز تمریناتش را آغاز کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ارکستر سمفونیک تهران پس از انتخاب گلیسون، تمرینات  خود را با سمفونی شماره شش چایکوفسکی آغاز کرده و به زودی تاریخ کنسرت ارکستر اعلام خواهد شد. درک گلیسون […]

  • http://nay.ir/Data/news/0fec9bff-cbbe-46b2-9d89-e49815053f19.gifبراساس تصمیم شورای سیاستگذاری ارکستر سمفونیک تهران، درک گلیسون رهبر مهمان ارکستر شد و از امروز تمریناتش را آغاز کرد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ارکستر سمفونیک تهران پس از انتخاب گلیسون، تمرینات  خود را با سمفونی شماره شش چایکوفسکی آغاز کرده و به زودی تاریخ کنسرت ارکستر اعلام خواهد شد.
    درک گلیسون در دوبلین پایتخت ایرلند متولد شد. از دوران کودکی به فراگیری پیانو و سازهای زهی پرداخت و پس از آن تحصیلات عالی موسیقی را در زمینه­ های آهنگسازی و رهبری ارکستر در کنسرواتوارهای دوبلین، لندن و وین ادامه داد.
    وی همچنین در دانشگاه­های کالیفرنیا و لوس­ آنجلس به تحصیل موسیقی فیلم پرداخت. گلیسون از ۱۵ سالگی به عنوان نوازنده منتخب کشورش وارد ارکستر جوانان اروپا شد.
    این ارکستر در فستیوال­های معتبری مانند سالز بورگ و فستیوال ادینبورگ که در آن زمان زیر نظر بزرگانی همچون هربرت فون کارایان و لئونارد برنستاین اداره می­شد، روی صحنه می­رفت.
    گلیسون در سال ۱۹۸۴ برنده جایزه رهبری ارکستر در لندن شد و از آن پس با ارکسترهای متعددی ازقبیل ارکستر سمفونیک لندن و ارکستر سمفونیک BBC به اجرای برنامه پرداخت.
    بنابر تجربیات وی در آهنگسازی، درک گلیسون در سرتاسر اروپا و آمریکا آثار متعددی از آهنگسازان معاصر را اجرا و ضبط کرده است که از مهم­ترین این اجراها می­توان به رهبری ارکستر Da Camera Fiorentina کشور ایتالیا، ارکستر دولتی چک، ارکستر RTL لوکزامبورگ، ارکستر سمفونیک هلند، ارکستر Szombathely مجارستان، ارکستر رادیو دانمارک، ارکستر سمفونیک رادیو ملی بلغارستان، ارکستر فلارمونیک بلغارستان، ارکستر سمفونیک لندن و ارکستر سمفونیک BBC اشاره کرد.
    از ضبط­های وی، فانتری رومئو و ژولیت از چایکوفسکی و زدراویستا اثر پروکفیف است که توسط کمپانی کارلتونو با کر و ارکستر سمفونیک لندن اجرا شده است.
    از مهم­ترین اجراهای وی در زمینه اپرا، می­توان به لاتراویتا اثر وردی ـ دُن ژوان، عروسی فیگارو و فلوت سحرآمیز اثر موتسارت، کارمن اثر بیزه و اوژن اونگین اثر چایکوفسکی اشاره کرد.
    وی در حال حاضر رهبر ارکستر فیلارمونیک دوبلین و آخرین رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران تا پیش از ماه های محرم و صفر است.

    https://musiceiranian.ir/?p=5180
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *