×
×

اولین اثر مستقل سید محمد جابری

  • کد نوشته: 5093
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳۰ام آبان ۱۳۸۹
  • ۰
  • آلبوم «دف وباران» اولین اثر مستقل سید محمد جابری منتشر شد. سید محمد جابری آهنگساز این آلبوم گفت: «این اثر درحقیقت به نوعی ارکستر دف است که از چندین دف برای ساخت این آلبوم استفاده شده است. به عبارت دیگر برای هر دف با در نظر گرفتن جنسیت صدای آن نسبت به جایگاهش در محدوده […]

  • آلبوم «دف وباران» اولین اثر مستقل سید محمد جابری منتشر شد. سید محمد جابری آهنگساز این آلبوم گفت: «این اثر درحقیقت به نوعی ارکستر دف است که از چندین دف برای ساخت این آلبوم استفاده شده است. به عبارت دیگر برای هر دف با در نظر گرفتن جنسیت صدای آن نسبت به جایگاهش در محدوده فرکانس بم و زیرجملاتی طراحی شده است.»

    وی در این باره افزود: «چند سال پیش ایده ای به ذهنم رسید که از صدای طبیعت برای تنظیم این آلبوم استفاده کنم. معمولا آلبومهای موجود به صورت تکنوازی است. اما در این آلبوم سعی براجرای  قطعاتی متشکل ازچندین دف گردیده است.»

    این آلبوم شامل ۶ قطعه به نام های «دف وباران»، «سیروان»، «صوفیانه»، «دریای بیکران»، «سکوت مرداب»، «ذکر باد» بر اساس اشعاری از بابک اراکی، مولانا جلال الدین بلخی و حافظ شیرازی است که دکلمه این اشعار را بهروز رضوی برعهده دارد. انتخابی که جابری براساس علاقه شخصی خود انجام داده است. وی در مورد انتخاب اشعار گفت: «انتخاب اشعار نسبت به بهتر بیان شدن حس قطعات صورت گرفته است.»

    سید محمد جابری متولد ۱۳۶۰ در کرمانشاه است. در سن ۹ سالگی ساز آیینی دف را نزد احمد خاک طینت فرا گرفت. او همچنین از شیوه استادان، بیژن کامکار و خلیفه کریم صفوتی نیز بهره برده است. نت خوانی و ریتم شناسی را نزد جمشید محبی و حمید مقدم آموخت. او در کنسرت های مختلفی شرکت نموده که از جمله می توان به شرکت در فستیوال مین اون ژاپن، فستیوال رومی با همراهی ارکستر فیلارمونیک لندن با آهنگسازی کامبیز روشن روان و رهبری ایرج صهبایی در رویال هال لندن، فستیوال سازهای کوبه ای به همراه گروه ایران درامز اسپانیا و فستیوال موسیقی قرتاژ به خوانندگی شهرام ناظری و اجرا در جشن یازدهم خانه موسیقی به همراه گروه موسیقی فردوسی به خوانندگی شهرام ناظری اشاره کرد. لازم به ذکر است که او در جشنواره بین المللی موسیقی فجر در سالهای ۱۳۷۲ و ۱۳۷۵به عنوان نوازنده برگزیده ساز دف شناخته شده است. در حال حاضر او عضو ثابت گروه همدل به سرپرستی سید علی جابری است. «دف و باران» اولین آلبوم مستقل اوست که توسط آوای شلبی منتشر شده است.

    http://musiceiranian.ir/images/news-pic/2010/11/89-08-30-10.jpg

    https://musiceiranian.ir/?p=5093
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *