×
×

خزاعی و اجرای سه شب از جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 49961
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱ام اسفند ۱۳۹۲
  • ۰
  • حمید خزایی خواننده موسیقی ایرانی یکی از جوان هایی بود که در این دوره از جشنواره حضوری فعال داشت. این خواننده موسیقی ایرانی در سه شب از جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت.

    خزاعی و اجرای سه شب از جشنواره موسیقی فجر
  • 139211301519179422166973حمید خزایی خواننده موسیقی ایرانی یکی از جوان هایی بود که در این دوره از جشنواره حضوری فعال داشت. این خواننده موسیقی ایرانی در سه شب از جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت.

    بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر روزهای پایانی اش را سپری می کند. گروه های بسیاری در قالب بخش های مختلف در این جشنواره به اجرای برنامه پرداخته اند.

    حمید خزایی خواننده موسیقی ایرانی یکی از جوان هایی بود که در این دوره از جشنواره حضوری فعال داشت. این خواننده موسیقی ایرانی در سه شب از جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت.

    اجرا با ارکستر آکادمیک در شب ویژه جشنواره،‌ اجرا با ارکستر آکادمیک در چهارمین شب جشنواره و اجرا در کنار گروه «میراث» در ششمین شب جشنواره، سه باری بود که این خواننده جوان در طول یک هفته گذشته به اجرای برنامه پرداخت.

    حمید خزایی درباره حضور پررنگش در جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: با ارکستر آکادمیک تهران دو بار در جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه پرداختیم. این ارکستر با هدف اجرای موسیقی اصیل ایرانی تاسیس شده و بزرگترین و نخستین ارکستر خصوصی ایران است.

    وی با اشاره به اجرایش در کنار گروه موسیقی «میراث» اظهار کرد: آنچه در این گروه اجرا می کنیم کاملا با فضای ازکستر آکادمیک متفاوت است. امسال در گرامیداشت هزاره نگارش شاهنامه فردوسی با گروه «میراث» در جشنواره موسیقی فجر اجرایی داشتیم که در سالن اریکه ایرانیان برگزار شد.

    وی ادامه داد: در گروه «میراث» با اجرای قطعاتی بر اساس برخی از اشعار فردوسی به روی صحنه می رویم. ما در این اجرا در بخش های مختلفی چند اصل از شاهنامه مانند: «نیایش پروردگار»، «فرجام»، «روایتگری» (با یادی از مهدی اخوان ثالث)، ‌«عشق ایرانی»‌ (داستان بهرام و آزاده)، «آرش کمانگیر» و «وطن» را به صحنه بردیم.

    خزایی درباره اجرای گروه میراث در شب گذشته گفت: پرداختن به موسیقی شاهنامه کاری دشوار است. که خوشبختانه آرش قاسمی آهنگساز گروه ما به خوبی از عهده این کار برآمد. ما برای بهتر شدن کارمان،‌ از هنر نمایش هم بهره گرفتیم.

    اعضای اصلی گروه «میراث» عبارتند از: آرش قاسمی سرپرست و نوازنده عود، امیر صادقی روایتگر شاهنامه، ژاله صادقیان گوینده متن، انوش معظمی بازیگر نقش آرش کمانگیر.

    گروه موسیقی «میراث» شب گذشته ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ در سالن اریکه ایرانیان به اجرای برنامه پرداخت.

    این اجرا در قالب بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=49961
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *