×
×

گزارش از ایسنا

  • کد نوشته: 49876
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳۰ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۰
  • از آغاز بیست‌ونهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شش روز می‌گذرد و گروه‌های خارجی یکی پس از دیگری ایران را ترک می‌کنند. نگاهی به دیدگاه‌های این هنرمندان شناخته‌شده‌ نسبت به جشنواره‌ی امسال و حضور در کشورمان، پس از بازگشت از ایران شاید خالی از لطف نباشد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گروه هلندی که […]

  • از آغاز بیست‌ونهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شش روز می‌گذرد و گروه‌های خارجی یکی پس از دیگری ایران را ترک می‌کنند. نگاهی به دیدگاه‌های این هنرمندان شناخته‌شده‌ نسبت به جشنواره‌ی امسال و حضور در کشورمان، پس از بازگشت از ایران شاید خالی از لطف نباشد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گروه هلندی که در شب اول و دوم جشنواره فجر روی صحنه تالار ایوان شمس رفتند‌ و کارشان با استقبال چشمگیر موسیقی‌دوستان ایرانی قرار گرفت،‌ از جمله چهره‌هایی هستند که از سفرشان به ایران ابراز رضایت کرده و تمایل خود را برای سفرهای آتی به کشورمان اعلام کرده‌اند.

    «متس آیلرتسن» – نوازنده‌ی نروژی کنترباس گروه هلندی – روز پیش از نخستین اجرایشان‌، در صفحه اجتماعی فیسبوک خود منظره‌ای از تهران را منتشر کرد و نوشت: تهران؛ شهر شگفت‌انگیز با مردمی بسیار سخاوتمند و کلی ترافیک.

    این نوازنده‌ی توانمند همچنین پس از این که ایران را به مقصد نروژ ترک کرد، ‌در فیسبوکش مطلبی را مبنی بر رضایت فوق‌العاده‌اش از اجرا در ایران منتشر کرد.

    «وولفرت بردرود» – رهبر و پیانیست هلندی این گروه – هم مطلب آیلرتلسن را در صفحه‌ی خود به اشتراک گذاشت.

    در این متن نوشته شده است: با وجود خطر متهم شدن به مثبت‌گرایی مفرط، باید بگویم‌ یکی از شگفت‌انگیزترین سفرهایی که تاکنون داشته‌ام، به پایان رسید. از این که فرصت اجرا‌، آشنایی‌ها و دوستی‌های جدید را به دست آوردم، بسیار مفتخرم و خیلی خوشحالم که مورد محبت،‌ سخاوتمندی و میهمان‌نوازی فوق‌العاده‌ی دوستان جدیدم در ایران قرار گرفتم.

    «سموئل روهرو»، دیگر نوازنده‌ی این گروه موسیقی بود که با درام‌نوازی خود در جریان جشنواره موسیقی فجر تشویق پرشور تماشاگران را به خود اختصاص داد. او هم در صفحه‌ی فیسبوکش درباره‌ی تهران نوشت: اووووه!‌ دوست دارم برای همیشه و تا ابد اینجا بمانم …!

    یکی از طرفداران ایرانی او در زیر این مطلب، لینک آدرس وب‌سایت‌ «کشف زیبایی‌ ایران» را قرار داد و نوشت: باید بیشتر می‌ماندید و از بقیه شهرهای ایران هم دیدن می‌کردید.

    روهرر در پاسخ به این هموطن نوشت: می‌دانم!‌ به زودی برمی‌گردم.

    «کارین لایتنر»، فلوت‌نواز اتریشی که روز جمعه (۲۵ بهمن‌ماه) با «علی باستانی‌نژاد» و «مارگریتا بابینسکی» رسیتال فلوت و پیانو را به عنوان کار مشترک ایران و اتریش روی صحنه‌ی تالار رودکی برد، از دیگر میهمانان خارجی این دوره از جشنواره موسیقی فجر بود.

    وی در میانه‌ی اجرای خود به زبان انگلیسی رو به مخاطبان گفت: این هفتمین سفر من به ایران است و خیلی خوشحالم که فرصت بازگشت به این کشور در اختیارم قرار گرفت.

    «رامیز قلی‌اف»، تارنواز سرشناس و پیشکسوت اهل کشور آذربایجان هم در اجرای شب گذشته‌ی خود روی سن تالار وحدت از استعدادهای جوان در ایران سخن گفت و اضافه کرد: حالی که شما امشب برای من رقم زدید به قدری برای من خواستنی بود که من در اجرای این چند قطعه ناخودآگاه اشک ریختم. به همین خاطر از همه شما ممنون هستم.

    قلی‌اف در پایان سخنانش تاکید کرد: ایران دارای استعدادهای زیادی است که باید برای کشف آن‌ها بیشتر از این دقت کرد. کاری که در کشور آذربایجان نیز برای تحقق آن تلاش زیادی می‌کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=49876
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *