×
×

انوش جهانشاهی در گفتگو با موسیقی ایرانیان

  • کد نوشته: 49787
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۹ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۰
  • انوش جهانشاهی از اجرای کنسرت و برگزاری چند کارگاه آموزشی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری زبان و ادبیات فارسی بخش شرق‌شناسی مقارن با سال نوی میلادی در دانشگاه لندن و فرهنگستان بریتانیا خبر داد. این هنرمند در گفتگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این کنسرت که ۱۷ ژانویه در […]

  • انوش جهانشاهی از اجرای کنسرت و برگزاری چند کارگاه آموزشی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری زبان و ادبیات فارسی بخش شرق‌شناسی مقارن با سال نوی میلادی در دانشگاه لندن و فرهنگستان بریتانیا خبر داد.

    این هنرمند در گفتگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این کنسرت که ۱۷ ژانویه در سالن آکادمی بریتانیای لندن برگزار شد، به اجرای ساخته‌های خود بر روی اشعار مولانا، حافظ، خیام و چند شاعر کلاسیک و مدرن ایران پرداختم.

     وی افزود: دکتر سارا استوارت (استاد دانشگاه و پژوهشگر آئین زرتشت)، دکتر ژیلا پیکاک (پزشک و نقاش)، جین لوئیسون (پژوهشگر موسیقی گل‌های رادیو)، جوانا لاملی (بازیگر وفیلمساز بریتانیایی)، بروس وانل (استاد دانشگاه و زبانشناس) و …. از جمله افرادی بودند که در این کنسرت حضور داشتند.

     او همچنین از برگزاری چند کارگاه آموزشی نیز خبر داد و گفت:‌ کارگاه‌های آموزشی و مسترکلاس‌های متعددی نیز در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری زبان و ادبیات فارسی دپارتمان شرق‌شناسی دانشگاه لندن برگزار شد که بنده در این جلسات با اشاره به اینکه جایگاه و شان ادبیات فارسی ایران در اوجِ رفیع‌ترین قله‌های ادبیات جهان است به تشریح و تبیین رابطه و پیوند شعر و موسیقی کلاسیک ایران و نیز رابطه عرفان با هنرهای ایرانی پرداختم و نمونه‌های عینی و عملی از آنها را برای دانشجویان ارائه و اجرا کردم.

     جهانشاهی یادآور شد: در این جلسات دانشجویان از کشورهای مختلفی همچون آلمان ، اسپانیا، فرانسه، انگلستان، ژاپن، چین، هندوستان و ایران حضور داشتند.

     عضو هیات مدیره خانه موسیقی با بیان اینکه در حال حاضر مشغول تالیف دو کتاب موسیقایی است، افزود: در این آثار تصنیف‌های ملی قدیمی و معاصر که تاکنون به چاپ نرسیده را در کنار بخشی از قطعات محلی موسیقی ایران عرضه خواهد شد.

     جهانشاهی در ادامه از تدوین دو آلبوم مجزا در قالب ارکستر موسیقی ایرانی و ارکستر بزرگ با استفاده از اشعار حافظ، مولانا و خیام خبر داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=49787
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *