×
×

گروه ˝مهرنوا˝ به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 49768
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۸ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۰
  • گروه “مهرنوا” به سرپرستی نازلی بخشایش عصر روز گذشته در فرهنگسرای نیاوران به دیدار علاقه‌مندان موسیقی بانوان رفت. این کنسرت با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و در ابتدا اعضای گروه به روی صحنه آمدند و سپس نازلی بخشایش سرپرست و نسرین صفوی خواننده به روی صحنه آمدند و اولین قطعه را با عنوان “دل […]

  • گروه “مهرنوا” به سرپرستی نازلی بخشایش عصر روز گذشته در فرهنگسرای نیاوران به دیدار علاقه‌مندان موسیقی بانوان رفت.

    این کنسرت با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و در ابتدا اعضای گروه به روی صحنه آمدند و سپس نازلی بخشایش سرپرست و نسرین صفوی خواننده به روی صحنه آمدند و اولین قطعه را با عنوان “دل دیوانه” از جواد معروفی برای مخاطبان اجرا کردند که پس از پایان این قطعه مخاطبان به تشویق گروه پرداختند.

    سپس نسرین صفوی به مخاطبان گفت: خیلی خوشحالیم که امشب در خدمت شما عزیزان هستیم و امیدواریم شب خاطره‌انگیری را برای هم رقم بزنیم. در ادامه قطعه “گفتگو با دل” برای مخاطبان اجرا شد که مخاطبان با همخوانی و تشویق اعضای این گروه همکاری کردند.

    سپس ارمینا جعفری به تکنوازی درامز پرداخت که بسیاری از مخاطبان با دست زدن‌های خود نشان دادند که از حضور در این کنسرت بسیار راضی و خوشنود هستند.

    قطعه چهارم به قطعه “شکوفه” از عطاالله خرم اختصاص داشت که هماهنگی اعضای گروه با خواننده از نکات مثبت این اجرا بود.

    همچنین در ادامه قطعه “عاشق شدم من” از انوشیروان روحانی توسط اعضای گروه اجرا شد که بسیاری از مخاطبان بعد از پایان این قطعه به صورت ایستاده به تشویق اعضای گروه “مهرنوا” پرداختند.

    قطعه بعدی به گروه نوازی اختصاص داشت که اعضای گروه سازهای پیانو، تار، ویولن سل، تنبک و درامز را نواختند و هماهنگی اعضای گروه در نواختن سازها بسیار قابل تحسین بود.

    قطعه آخر بخش اول به قطعه “پیری” اختصاص داشت.

    بخش دوم این کنسرت با گروه نوازی ترکی (لزگی) آغاز شد که این قطعه باعث به وجد آمدن مخاطبان شد و بسیاری از مخاطبان آذری به تشویق این گروه پرداختند و با این گروه همکاری کردند.

    قطعه بعدی “شه زاده” از همایون خرم بود که همزمان با شروع این قطعه مخاطبان با خواننده همخوانی کردند و بعضی از نوازندگان نیز با نسرین صفوی همکاری کردند که این همکاری سبب شد تا بسیاری از مخاطبان درخواست اجرای دوباره این قطعه را داشته باشند.

    قطعه سوم بخش دوم به قطعه “شانه” عباس شاپوری اختصاص داشت که این قطعه خاطره انگیز مخاطبان را به هیجان آورد.

    قطعه بعدی به تکنوازی تنبک اختصاص داشت که نازنین پدرثانی در این قسمت به هنرنمایی پرداخت.

    همچنین در ادامه اعضای گروه “مهرنوا” قطعات “از میان گلها” و دریاچه نور” از همایون خرم و پرویز مقصدی را برای مخاطبان اجرا کرد.

    آخرین قطعه این کنسرت قطعه “قصر صدف” کوروش یغمایی بود که این قطعه نیز با همخوانی مخاطبان حاضر در سالن به پایان رسید.

    در پایان این کنسرت نازلی بخشایش سرپرست گروه “مهرنوا” در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره این کنسرت گفت: خوشبختانه امسال کنسرت های بانوان در ساعت مناسبی برگزار می شود و این موضوع سبب شده است تا استقبال از این کنسرت ها بیشتر شود، همچنین از نظر صدابرداری و نورپردازی نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر شده است و امیدواریم سال آینده بهتر از امسال شود.

    سرپرست گروه مهرنوا خاطرنشان کرد: همچنین این کنسرت تلفیقی از سازهای ایرانی و غربی بود و تلاش کردیم تا اگر از دو ساز سنتی استفاده می کنیم از دو ساز غربی نیز استفاده کنیم تا توازن برقرار شود.

    بنابراین گزارش، نسرین صفوی (خواننده)، نازلی بخشایش (سرپرست/پیانو)، هیلا فیض پور (تار)، ماندانا نی‌ریزی (ویولن سل)، نازنین پدرثانی (تنبک/پرکاشن)، ارمینا جعفری (درامز) و…. زا اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

    گفتنی است، ارکستر “مهرنوا” در سال ۱۳۸۷ به سرپرستی نازلی بخشایش پایه گذاری شد، همچنین این گروه در سال ۱۳۸۷ موفق به کسب مقام دوم در بخش ارکسترال جشنواره موسیقی فجر شد.

    از زمان تشکیل آن تاکنون خوانندگان متعددی این گروه را همراهی کرده اند از جمله پری زنگنه، سینا سرلک، سعید لاری، شهلا میلانی، فریبا اسدی، نسرین ناصحی را می توان نام برد.

    ارکستر “مهرنوا” تاکنون در کشورهای انگلیس، چک، مالزی و… به اجرای برنامه پرداخته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=49768
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *