×
×

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد

  • کد نوشته: 49683
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۸ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۰
  • جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور تعدادی از مقامات ایرانی و روسی و ایرانیان مقیم روسیه همراه با اجرای سید عبدالحسین مختاباد در محل خانه دوستی ملل قازان برگزار شد. در این مراسم که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری وابستگی فرهنگی سرکنسولگرای جمهوری اسلامی ایران در قازان و […]

  • جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور تعدادی از مقامات ایرانی و روسی و ایرانیان مقیم روسیه همراه با اجرای سید عبدالحسین مختاباد در محل خانه دوستی ملل قازان برگزار شد.

    در این مراسم که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری وابستگی فرهنگی سرکنسولگرای جمهوری اسلامی ایران در قازان و همچنین وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان برگزار شد، عبدالحسین مختاباد همراه با «گروه صبا» به اجرای قطعات مختلفی و خاطره‌انگیزی پرداختند که با استقبال حاضران همراه شد.

    در این کنسرت که برای پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، تنی چند از مقامات جمهوری تاتارستان از جمله معاون وزیر فرهنگ، نماینده پارلمان جمهوری تاتارستان، نماینده سرگی لاوروف وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه، رئیس انستیتو تحقیقاتی وینیوس روسیه، سرکنسول ترکیه در قازان و سرکنسول کشورمان در تاتارستان حضور داشتند.

    در این مراسم که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی تاتارستان، ایرانیان مقیم تارستان و دانشجویان ایرانی برگزار شد، ابتدا فیلمی از پیشرفت‌های صنعتی، پزشکی، علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی به زبان روسی به نمایش درآمد و در ادامه رسول شایان سرکنسول کشورمان در تاتارستان درباره سالگرد و ماهیت انقلاب اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت.

    همچنین خانم گوزل نعمت اولینا، معاون وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان به تمجید از روابط حسنه ایران و روسیه پرداخت و درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و تاتارستان به ویژه در حوزه فرهنگ به بیان مطالبی پرداخت.

    گروه موسیقی سنتی «صبا»که به سرپرستی «جواد شیدایی» از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در برنامه بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور دو اجرا در مسکو و قازان اعزام شده بود، متشکل از عبدالحسین مختاباد(آواز)، محمد حسین پرنیا (سنتور)، محمد دلنوازی(عود)، بهزاد خدارحمی(تار)، رضا مهینی(دف)، مجید مظاهری(کمانچه) و مجید حسابی(تنبک) بود.

    مختاباد و گروه «صبا» پیش از حضور در قازان مرکز جمهوری تاتارستان، برنامه نخست خود را در سالن کنسرت ارکستریون مسکو با موفقیت اجرا کرده بودند.

    دیدار مختاباد و وزیرفرهنگ جمهوری تاتارستان

    همچنین سید عبدالحسین مختاباد به همراه رسول باقر نژاد شایان سرکنسول و حجت اله عابدی سرپرست موقت وابستگی فرهنگی ایران در قازان با آیرات سیباگاتوللین وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان دیدار و گفتگو کرد.

    دراین دیدار که دو تن از معاونین وزیر فرهنگ، خانم زیلیا ولی اوا، معاون اول و خانم گوزل نعمتوللینا و همچنین مدیر مطبوعات وی حضورداشتند،«سیباگاتوللین»ضمن استقبال گرم از حضور مختاباد در تاتارستان گفت: هر برنامه‌ای که ایران برگزار می‌کند، هدفش صلح و شناخت متقابل فرهنگ‌هاست.

    مختاباد ضمن تببین جایگاه بالای موسیقی نزد روسیه و ایران، اظهار امیدواری کرد که زمینه‌های بهره‌گیری از ظرفیت‌های موسیقایی طرفین و تحقق مناسبات فرهنگی در دیگر زمینه ها از جمله تئاتر و سینما فراهم شود.

    رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران همچنین از گروه‌های موسیقیایی تاتاری دعوت کرد تا در جشنواره آتی موسیقی فجر حضور یابند که این دعوت با استقبال مسئولین وزارت فرهنگ تاتارستان مواجه شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=49683
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *