×
×

یادگاری از فرهاد در موزه‌ی سینما

  • کد نوشته: 49099
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۰ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • پشت غرفه‌ی آقای بازیگر، در موزه‌ی سینما، تالاری کوچک که نه، خانه‌ای کوچک از وسایل شخصی «فرهاد مهراد» درست کرده‌اند، خانه‌ای که علاوه بر نمایش وسایل شخصی او مانند کتاب‌ها، پیانو، صندلی، عصا، عبا، تسبیح، عینک که همسر وی – پوران گلفام – به این موزه اهدا کرده است، یک تفاوت عمده با دیگر بخش‌های […]

  • پشت غرفه‌ی آقای بازیگر، در موزه‌ی سینما، تالاری کوچک که نه، خانه‌ای کوچک از وسایل شخصی «فرهاد مهراد» درست کرده‌اند، خانه‌ای که علاوه بر نمایش وسایل شخصی او مانند کتاب‌ها، پیانو، صندلی، عصا، عبا، تسبیح، عینک که همسر وی – پوران گلفام – به این موزه اهدا کرده است، یک تفاوت عمده با دیگر بخش‌های این موزه که همه‌ی بخش‌های آن را سینماگران کشور می‌شناسند، دارد.

    قرآن شخصی فرهاد با حاشیه‌هایی که بر برخی صفحات قرآن نوشته شده‌اند، تفاوت عمده‌ی این تالار با دیگر بخش‌های موزه‌ی سینماست.

    فرهاد مهراد که فرزند سفیر ایران در برخی کشورهای عربی بود، به زبان عربی تسلط کامل داشت، به همین دلیل در زمان‌هایی که برای قرائت قرآن اختصاص می‌داد، در بخشی از حواشی این کتاب آسمانی، یادداشت‌هایی را می‌نوشته است.

    او حتی در برخی از حاشیه‌هایی که در قرآن نوشته است، اشکالاتی را به ترجمه‌ی قرآن گرفته است. و اکنون این قرآن در کنار یادداشت‌های شخصی فرهاد، در تالاری که به نام اوست، در موزه‌ی سینما به یادگار گذاشته شده است.

    به گزارش خبرنگار ایسنا، این یادداشت‌ها به خط فرهاد، روز جمعه (۱۸ بهمن ماه) در بازدیدی که رئیس شورای شهر تهران از موزه‌ی سینما داشت، خوانده شد.

    احمد مسجد جامعی همچنین در بازدیدی که از موزه‌ی پروفسور حسابی داشت، دفتر نت‌های موسیقی دکتر حسابی را ورق زد و اعلام کرد این دفتر نت با تلاش یکی از موسسات فرهنگی چاپ و منتشر شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=49099
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *