×
×

اجرای ۱۲۹ برنامه در جشنواره فجر

  • کد نوشته: 48346
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۸ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۰
  • بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با انتشار جدول کامل برنامه‌های خود وارد چرخه رسمی برگزاری جشنواره‌های هنری ایام گرامیداشت دهه فجر شد. به گزارش خبرنگار مهر، در این دوره از جشنواره که از پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه تا پنجشنبه اول اسفند ماه به دبیری حسن ریاحی در تالار وحدت، سالن رودکی، ایوان […]

  • بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با انتشار جدول کامل برنامه‌های خود وارد چرخه رسمی برگزاری جشنواره‌های هنری ایام گرامیداشت دهه فجر شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، در این دوره از جشنواره که از پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه تا پنجشنبه اول اسفند ماه به دبیری حسن ریاحی در تالار وحدت، سالن رودکی، ایوان شمس، برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران، سالن اریکه ایرانیان، فرهنگسرای ارسباران، خانه هنرمندان و برج میلاد برگزار می‌شود گروه‌های مختلف موسیقی در بخش های رقابتی، نسلی دیگر، استعدادهای درخشان، بین الملل، ویژه بانوان و کودک و نوجوان با اجرای بیش از ۱۲۹ برنامه میزبان علاقه مندان خواهند بود.

    از همنوازی پیانو و کمانچه تا کنسرت رضا صادقی و بهنام صفوی

    در اولین روز از برگزاری جشنواره ساعت ۱۵:۳۰ در بخش استعدادهای درخشان تکنوازی ویولنسل یاسمن کوزه گر، تکنوازی گیتار مهراد نجفیان، تکنوازی ویولنسل نیکی خباز واحد، تکنوازی فلوت هلیا گل مقانی آذر و تکنوازی گیتار حمیدرضا سبزواری در سالن رودکی اجرا می شود.

    در بخش رقابتی جشنواره نیز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ تریوی گیتار «رزت» بهار عصاره، کوارتت گیتار «سدار» بابک رستمی در سالن رودکی و گروه مهر استان مرکزی به سرپرستی امیر کزازی مجد و گروه باران شیراز به سرپرستی امیر حسین دادور ساعت ۱۹ در برج آزادی برنامه های خود را اجرا می کنند.

    گروه «ستاره قطبی» به سرپرستی بهار ایلچی ساعت ۱۸:۱۵ در فرهنگسرای نیاوران و ارکستر زهی«ایران زمین» به سرپرستی سودابه سالم ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اریکه ایرانیان به ترتیب در بخش های بانوان و کودک ونوجوان میزبان علاقه مندان موسیقی خواهند بود. این در حالی است که در بخش نسلی دیگر نیز گروه «رهاوی» به سرپرستی احسان ذبیحی فر و ساناز نخجوانی ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران و همنوازی پیانو و کمانچه پیمان یزدانیان و حسام اینانلو ساعت ۲۱ در تالار وحدت برنامه خود را اجرا می کنند.

    در بخش بین الملل نیز گروهی از کشور هلند ساعت ۲۱ برنامه خود را در تالار ایوان شمس اجرا می کنند. در بخش جنبی نیز مازیار یونسی نیز با ارکستر و کر «آی سو» ساعت ۱۸:۱۵ در تالار وحدت و دو نوازی پیانو و ویولن سامان احتشامی و بابک شهرکی میزبان علاقه مندان موسیقی خواهند بود.در بخش پاپ جشنواره نیز رضا صادقی ساعت ۱۸:۱۵ و بهنام صفوی ساعت ۲۱:۳۰ در برج میلاد برنامه خود را اجرا می کنند.

    د

    نوای کودکان پارس در کنار استعدادهای درخشان موسیقی

    جمعه ۲۵ بهمن و در دومین روز از برگزاری جشنواره در بخش استعدادهای درخشان ساعت ۱۵:۳۰ تکنوازی ویولون آلتو کیمیا حسابی، تکنوازی ویولن نگین باقری، تکنوازی کلارینت پانیذ شفایی و تکنوازی پیانو اشکان لایق در سالن رودکی اجرا می شود. ضمن اینکه در بخش رقابتی خانه ساز دهنی به سرپرستی شهرام شادانفر و تریوی کاکتوس به سرپرستی رسول نجفیان ساعت ۱۸:۳۰در سالن رودکی و همنوزان فاخته» خشایارپارسا و «ردیف» به سرپرستی محمد جواد صانعی ساعت ۱۹ در برج ازادی برنامه دارند.

    در بخش بین الملل رسیتال فلوت و پیانو ایران و اتریش به سرپرستی علی باستانی نژاد ساعت ۲۱:۳۰ در سالن رودکی و کوارتت گروه موسیقی کشور هلند ساعت ۲۱ در تالار ایوان شمس اجرا می شود. ضمن اینکه گروه «خنیا» به سرپرستی پری ملکی در بخش بانوان ساعت ۱۸:۱۵ در فرهنگسرای نیاوران و  در بخش کودک و نوجوان گروه «پارس» به سرپرستی ناصر نظر ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اریکه ایرانیان میزبان علاقه مندان موسیقی هستند.

    دراین روز شهرام شکوهی و رضا یزدانی در بخش پاپ به ترتیب ساعت ها ۱۸:۱۵ و ۲۱:۳۰ در مرکز همایش های برج میلاد و در بخش نسلی دیگر گروه «نقش» با هنرمندی امیر شریفی و مهدی امامی و گروه «نوبهار» با هنرمندی بهاره فیاضی و داود فیاضی ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برنامه های خود را اجرا می کنند.

    رخ‌نمایی ستاره موسیقی اصیل آذربایجان در کنار کنسرت محمد اصفهانی

    در سومین روز از برگزاری جشنواره نیز سیروان خسروی ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱:۳۰ شنبه ۲۶ بهمن ماه در بخش پاپ میزبان علاقه مندان موسیقی در برج میلاد خواهد بود. ضمن اینکه محمد اصفهانی ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱ در تالار وحدت برنامه خود را اجرا می کند.

    رامیز قلی اف یکی از ستارگان موسیقی اصیل آذربایجان نیز ساعت ۲۱ تاریخ یاد شده در بخش بین الملل پذیرای دوستداران هنر موسیقی است. این در حالی است که بخش استعدادهای درخشان جشنواره از ساعت ۱۵:۳۰ در سالن رودکی شاهد اجرای تکنوازی ویولنسل ماکان خوی نژاد، تکنوازی گیتار پارسا سنجری، تکنوازی پیانو آرمان فهیمی و کوارت زهی مهر کیمیا حسابی خواهد بود.

    در بخش رقابتی نیز ارکستر مجلسی «رسا» به سرپرستی مظفر نبیلی و آنسامبل بادی ایرانیان به سرپرستی افشار حشمتیان ساعت ۱۸:۳۰ در سالن رودکی و گروه «دل آرا» به سرپرستی محسن کیمیایی فر و «سرشک» به سرپرستی یحیی علوی ساعت ۱۹ در برج آزادی آثار خود را عرضه می کنند. ضمن اینکه در بخش نسلی دیگر بداهه نوازی بربت شهرام غلامی، «سروشان» آرش کامور ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود.

    گروه «دادمهر» به سرپرستی پروین سلطانی و «کرشمه» به سرپرستی شیدا جاهدیان نیز ساعت ۱۸:۱۵ در بخش بانوان و گروه «آشیانه کودک و نوجوان» به سرپرستی فریبرز رستمی ساعت ۱۸:۳۰ در بخش کودک و نوجوان به ترتیب در فرهنگسرای نیاوران و سالن اریکه ایرانیان پذیرای دوستداران موسیقی است. دوئت پیانو و فلوت فیروزه نوایی نیز ساعت ۲۱:۳۰ تاریخ یاد شده در سالن رودکی در بخش جنبی اجرا خواهد شد.

    یادبود همایون خرم در روز چهارم با اجرای ارکستر آکادمیک تهران

    یکشنبه ۲۷ بهمن و در چهارمین روز از برگزاری جشنواره ساعت ۱۵:۳۰ در بخش استعدادهای درخشان تکنوازی گیتار نیکا خسروی، تکنوازی ویولن سروین حزین، تکنوازی ابوا نوژن معروفی، تکنوازی پیانو متین در سالن رودکی اجرا می شود.

    در بخش رقابتی جشنواره نیز ساعت ۱۸:۳۰ گروه کر گرگان«آداک» به سرپرستی ابوذر اسماعیلی ثالث و گروه کر آرارات آراکس خاچاطوریان ساعت ۱۸:۳۰ در سالن رودکی و گروه «روح افزای قم » به سرپرستی سیداحمدکاشانی مقدم و «نسیم» به سرپرستی نسیم احمدیان ساعت ۱۹ در برج آزادی برنامه های خود را اجرا می کنند.

    گروه «مهرنوا» به سرپرستی نازلی بخشایش ساعت ۱۸:۱۵ در فرهنگسرای نیاوران و گروه «ارف» به سرپرستی مسعود نظر ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اریکه ایرانیان به ترتیب در بخش های بانوان و کودک ونوجوان میزبان علاقه مندان موسیقی خواهند بود. این در حالی است که در بخش نسلی دیگر نیز گروه نوازی منتخبان جشنواره موسیقی جوان ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برنامه خود را اجرا می کنند.

    در بخش بین الملل نیز گروهی مشترک از کشورهای آلمان و ارمنستان ساعت ۲۱ برنامه خود را در تالار ایوان شمس و رسیتال پیانو کشور روسیه ساعت ۲۱:۳۰ برنامه خود در سالن رودکی را اجرا می کنند. در بخش جنبی نیز گروه «رستاک» به سرپرستی سیامک سپهری و ارکستر آکادمیک تهران به رهبری امین سالمی به ترتیب ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱ بدر تالار وحدت میزبان علاقه مندان موسیقی خواهند بود.

    در بخش پاپ جشنواره نیز گروه سون ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱:۳۰ در برج میلاد برنامه خود را اجرا می کنند.

    عبور علی قمصری و محمد معتمدی با همراهی نواحی موسیقی نواحی گیلان

    در پنجمین روز از برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز رامیز قلی اف از کشور آذربایجان ساعت ۱۸:۱۵ در تالار وحدت، رسیتال پیانو از کشور روسیه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار رودکی و گروه آلمان و ارمنستان ساعت ۲۱ در تالار ایوان شمس در قالب بخش بین المللی برنامه های خود را اجرا می کنند.

    در بخش جنبی نیز کنسرت « عبور» به آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی محمد معتمدی ساعت ۲۱ در تالار وحدت و گروه «گیل و آمارد» به رهبری ناصر وحدتی ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اریکه ایرانیان میزبان دوستداران موسیقی است.

    تکنوازی ویولنسل کیوان حبیب زاده، تکنوازی ویولن امیر حسین نوروز ناصری، تکنوازی هورن سید حسام الدین آقا سید احمد و تکنوازی ویولن امیر باورچی  از جمله برنامه های اجرایی بخش استعدادهای درخشان جشنواره در روز ۲۸ بهمن ماه خواهد بود. این برنامه ها ساعت ۱۵:۳۰ در تالار رودکی اجرا می شوند.

    در بخش رقابتی نیز گروه کر انجمن خراسان رضوی صبا به رهبری نوید ابیضی و سرپرستی محمد یوسفی و گروه کر «صمات» به رهبری آزاده عظیمی ساعت ۱۸:۳۰ در سالن رودکی و «آواز نو» به سرپرستی سجاد توکلیان و «ماهان» به سرپرستی جلال امیر پور سعید ساعت ۱۹ در برج آزادی میزبان علاقه مندان خواهد بود. ضمن اینکه در بخش بانوان نیز گروه «آواز ملل» به سرپرستی شهلا میلانی و نسرین ناصحی برنامه خود را ساعت ۱۸:۱۵ در فرهنگسرای نیاوران اجرا می کنند.

    در بخش پاپ نیز محسن یگانه ساعت ۱۸:۱۵و ۲۱:۳۰ در مرکز همایش های برج میلاد برنامه خود را اجرا می کند. این در حالی است که در بخش نسلی دیگر نیز گروه «سواران» به سرپرستی میدیا فرج نژاد و «گاهان» به سرپرستی امیر رجبی ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران میزبان علاقه مندان موسیقی هستند.

    جادوی عود انور ابراهیم و «راز و نیاز» سالار عقیلی

    سه شنبه ۲۹ بهمن هم بخش بین الملل بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ساعت ۲۱ شاهد اجرا و هنرنمایی انور ابراهیم تونسی نوازنده صاحب سبک و جهانی ساز عود در تالار وحدت خواهد بود. این در حالی است که گروه «پاییز» کردستان عراق ساعت ۲۱ برنامه خود را در تالار ایوان شمس اجرا خواهد کرد.

    برهمین اساس در بخش جنبی نیز کنسرت «راز ونیاز» به خوانندگی سالار عقیلی ساعت ۱۸:۱۵ در تالار وحدت، ارکستر زهی ایران به سرپرستی روزبه تنابنده ساعت ۲۱:۳۰ در تالار رودکی و «میراث» به رهبری آرش قاسمی ۱۸:۳۰ در سالن اریکه ایرانیان برگزار می شود.

    دربخش پاپ نیز علی عبدالمالکی ساعت ۱۸:۱۵ و محمد علیزاده ساعت ۲۱:۳۰ در برج میلاد میزبان علاقه مندان موسیقی پاپ هستند. ضمن اینکه در ساعت ۲۰ تاریخ یاد شده گروه «همنوازان سایه» به سرپرستی محمد امین اکبرپور و احمد مستنبط و «صنم» امیر عباس ستایشگر در قالب بخش نسلی دیگر پذیرای دوستداران موسیقی در فرهنگسرای ارسباران خواهند بود.

    گروه آوازی «سونات» به سرپرسستی محسن بافنده و گروه کر «آرپا» به رهبری آربی بابومیان ساعت ۱۸:۳۰ و گروه «گردانیه» به سرپرستی امیر ذاکر و گروه «شمسا» به سرپرستی نیما طیرانی بطحایی ساعت ۱۹ در برج آزادی آثار خود را در بخش رقابتی اجرا می کنند.

    در بخش استعدادهای درخشان نیز آنسامبل نیواک گلریز زربخش، تکنوازی فلوت سهراب بابکی راد، تکنوازی گیتار آزاده حداد و تکنوازی ویولن آوا شادمانی ساعت ۱۵:۳۰ در تالار رودکی و در بخش بانوان گروه «آوای مهربانی» به سرپرستی سهیلا پور گرامی و گروه «پریشاد» به سرپرستی پریچهر خلوتی ساعت ۱۸:۱۵ در فرهنگسرای نیاوران میزبان دوستداران موسیقی هستند.

    حمید عسگری و مازیار فلاحی مهمانان روز آخر جشنواره

    چهارشنبه ۳۰ بهمن و در آخرین روز از برگزاری جشنواره در بخش استعدادهای درخشان تکنوازی پیانو سروش زالی، تکنوازی ویولن مهسا قربانی، ارکستر زهی هنرستان موسیقی دختران به سرپرستی پانیذ فریوسفی ساعت ۱۵:۳۰ در تالار رودکی اجرا می شود. ضمن اینکه در بخش نسلی دیگر گروه «سپیدار» به سرپرستی ابوسعید مرتضایی و مجتبی عسگری ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران، بخش بانوان گروه «ژیوار» به سرپرستی ژیوار شیخ الاسلامی ساعت ۱۸:۱۵ در فرهنگسرای نیاوران پذیرای مخاطبان خواهد بود.

    در بخش جنبی نیز «راز و نیاز» سالار عقیلی ساعت ۱۸:۱۵ در تالار وحدت، گروه کر فرهنگسرای بهمن به سرپرستی آرش فلاحی ساعت ۱۸:۳۰ در تالار رودکی، ارکستر موسیقی به سرپرستی علیرضا مشایخی ساعت ۲۱:۳۰ در تالار رودکی، «تیام» با هنرمندی هادی منتظری ساعت ۲۱ در تالار ایوان شمس، گروه کر «فروهر» به سرپرستی دادبه اورنگی و گروه کر انجمن کلیمیان ایرانی به سرپرستی پویا دانیالی ساعت ۱۹ در برج ازادی و کنسرت «بوم و بر» با هنرمندی فاضل جمشیدی و حسین پرنیا ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اریکه ایرانیان اجرا می شود.

    در بخش بین الملل نیز انور ابراهیم تونسی ساعت ۲۱ در تالار وحدت و در بخش پاپ حمید عسگری ساعت ۱۸:۱۵ و مازیارفلاحی ساعت ۲۱:۳۰ در برج میلاد از طرفداران خود پذیرایی خواهند کرد.

    از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه نیز برنامه نمایش فیلم های تخصصی حوزه موسیقی ساعت ۱۰:۳۰ صبح در خانه هنرمندان ایران پخش می شود.

    مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز پنجشنبه اول اسفند ساعت ۱۹ در تالار وحدت برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=48346
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *