×
×

آریا جعفری پویان

  • کد نوشته: 4724
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۹ام آبان ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • «آریا جعفری پویان» ـ خواننده‌ قطعه‌ کودکانه «بابا آمد» ـ در حال ضبط یک آلبوم با صدای خودش برای کودکان و نوجوانان است. این هنرمند نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیان کرد: در این آلبوم اشعاری از «مصطفی رحماندوست»، «علی محمودوند» (مهرگان)، «جواد شریف‌پور» و… استفاده شده است. در بخش […]

  • «آریا جعفری پویان» ـ خواننده‌ قطعه‌ کودکانه «بابا آمد» ـ در حال ضبط یک آلبوم با صدای خودش برای کودکان و نوجوانان است.

    این هنرمند نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیان کرد: در این آلبوم اشعاری از «مصطفی رحماندوست»، «علی محمودوند» (مهرگان)، «جواد شریف‌پور» و… استفاده شده است.

    در بخش دیگری از این گفت‌وگو، «ایمان جعفری‌پویان» ـ پدر آریا و نوازنده کلارینت و ساکسفون ارکستر سمفونیک صدا و سیما ـ در توضیح قطعات گفت: برای مثال قطعه‌ی «بابا آمد» درباره‌ی تحکیم خانواده است و در آن شعر «تق‌تق‌ تق‌تق بر در زد/ بابا از بیرون آمد/ رفتم در را وا کردم/ شادی را پیدا کردم» اجرا می‌شود.

    شعر دیگری هم درباره‌ی سیگار از سروده‌های علی محمودوند است: «بابایی وقتی می‌یای/ خونه آلوده می‌شه / ریشه سلامتی/ پیر و فرسوده می‌شه»

    او که قطعات این آلبوم را آهنگسازی کرده است، درباره موسیقی که در این آلبوم قرار است عرضه شود، بیان کرد: در این آلبوم، موسیقی ایرانی با موسیقی الکترونیک تلفیق می‌شود و یک مجموعه شاد برای کودکان تدارک دیده شده است، چون کودکان و نوجوانان احتیاج دارند که دنیایشان رنگی باشد و این رنگارنگ بودن را در ارکستراسیون، ملودی‌ها و شعرها رعایت کردیم.

    جعفری پویان افزود: هر یک از این قطعات به نوعی یک بازی کودکانه است که شعر شده است.

    او هم‌چنین درباره‌ی قطعه‌ای که نام آن «نیش ۱۰۰ تا پشه» است، توضیح داد: این قطعه به صورت یک پرده‌خوانی است و در آن به نوعی رجز خوانده می‌شود، البته می توان آن را نوعی موسیقی رپ نامید چون موسیقی رپ نیز از پرده‌خوانی و رجزخوانی ایرانی گرفته شده است و آمیخته با اعتراض است. اعتراض در این قطعه، درباره‌ی شیوه‌ای است که گاه با کودکان برخورد می شود و در این قطعه به زبان کودکانه می‌گوییم که نباید بچه ها را چون کوچک هستند نادیده بگیریم.

    ایمان جعفری‌پویان بیان کرد: در این آلبوم همچنین قطعات دیگری با عنوان «الاکلنگ»، «حیوانات جنگل» و «آب» گنجانده خواهد شد که در مجموع تعداد آنها ۹ قطعه است.

    وی بیان کرد: در حال حاضر به فکر هزینه تولید این آلبوم هستم و اگر کسی بخواهد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند، استقبال می‌کنم. چون این آلبوم اتفاق خوبی در موسیقی کودک ایران است و موسیقی کودک نیز در حال حاضر بسیار اندک است و به ندرت دیده می شود.

    جعفری‌پویان ادامه داد: این آلبوم شامل اطلاعات کودکانه‌ای است که برای کودکان جذاب است و اشعار جواد شریف‌پور که به خوبی کودکی خود را به یاد دارد در اشعار این آلبوم بسیار مناسب بود.

    این نوازنده‌ی ساکسفون و کلارینت ادامه داد: در آهنگسازی و تنظیم تعدادی از قطعات این آلبوم احسان غلامی و مهدی بیگ‌وردی مرا همراهی کردند.

    به گزارش ایسنا، «آریا جعفری پویان» ۱۱ ساله است و در هنرستان موسیقی تحصیل می‌کند و ساز ویولن را می‌آموزد، او پیش از این قطعه‌ی «بابا آمد» را در ۸ سالگی خوانده بود که بارها از صداوسیما پخش شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=4724
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *