×
×

اولین “سوتی” برگزار کنندگان

  • کد نوشته: 47113
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۶ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • عذرخواهی از گروه استونیایی؛ لطفا به جشنواره‌ نیایید!

    اولین “سوتی” برگزار کنندگان
  • موسیقی ایرانیان – خانه هنر (تئاتر)/ ایسنا نوشت:

    2-1-201411581227گروه تئاتر «رام» استونی که قرار بود در این دوره از جشنواره‌ی تئاتر فجر نمایش «۱۳۱۳ تبصره ۸» را اجرا کنند، در آستانه سفر به ایران با ایمیل عذرخواهی برگزار کنندگان جشنواره روبه‌رو شدند!

    طبق پیگیری‌های ایسنا، ۴ ماه پیش ابتدا با رایزنی‌های شفاهی به این گروه اعلام شد، نمایش‌شان برای شرکت در جشنواره انتخاب شده است و دو ماه پیش نیز ایمیلی از سوی بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر برای این گروه ارسال و این دعوت به شکل رسمی انجام شد اما در آستانه‌ی آغاز به کار جشنواره تئاتر فجر، این گروه با ایمیل کوتاهی روبه‌رو شدند که در آن اعلام شده بود، به دلیل مشکلات مالی، ستاد برگزاری جشنواره تئاتر فجر نمی‌توانند پذیرای سفر آنها به ایران باشند!

    این در حالی است که این گروه بعد از دعوت رسمی جشنواره تئاتر فجر، مشغول تمرین و آماده سازی نمایش‌شان شده و برای این آماده‌سازی متحمل هزینه شدند.

    ضمن اینکه این گروه تئاتری بعد از دریافت دعوت نامه رسمی از دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر، برای سفر به ایران ویزا گرفته بودند که این موضوع نشان می‌دهد سفر آنها به ایران قطعی بوده است.
    نمایش «۱۳۱۳ تبصره ۸» نوشته و کار همایون غنی‌زاده است که دو سال پیش به عنوان اثری مشترک میان این کارگردان ایرانی با گروه تئاتر «استونی» تولید شد.

    این گروه تئاتری اعلام کرده بودند که به دلیل همکاری‌شان با غنی‌زاده از گرفتن دستمزد برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر صرف نظر می‌کنند و با این شرایط، ستاد برگزاری جشنواره فقط باید هزینه بلیت و اسکان این گروه را متقبل می‌شد.

    گفتنی است پیش از این هم نمایش «آنتیگونه» به کارگردانی همایون غنی‌زاده به عنوان یک همکاری مشترک با این گروه تئاتری تولید و اجرا شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=47113
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *