×
×

برنامه شک با موضوع موسیقی به روی آنتن رفت

  • کد نوشته: 46878
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۲ام دی ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • “تب خوانندگی” نام قسمتی از مجموعه مستند های “شوک” با اجرای “شاهین صمد پور” است. این مستند برای اولین بار تحت عنوان یک مستند با دیدی مثبت به مقوله ی موسیقی مجاز و پیش نیاز ها و مشکلات آن پرداخت. مهمان ویژه ی این مستند “علی لهراسبی” بود. علی لهراسبی در این مستند مطالب قابل […]

  • 01-Shockتب خوانندگی” نام قسمتی از مجموعه مستند های “شوک” با اجرای “شاهین صمد پور” است. این مستند برای اولین بار تحت عنوان یک مستند با دیدی مثبت به مقوله ی موسیقی مجاز و پیش نیاز ها و مشکلات آن پرداخت. مهمان ویژه ی این مستند “علی لهراسبی” بود. علی لهراسبی در این مستند مطالب قابل تاملی را بیان کرد. برای اولین بار در یک مستند تلویزیونی که برای موسیقی ساخته شده بود، رپ را به عنوان یک سبک قبول داشتند و پیشنهادات خوبی را برای کنترل فضای این سبک و محتوی این اثار بیان کردند. علی لهراسبی بر این امر اعتقاد داشت که اگر سبک رپ را به عنوان یک سبک مجاز بپذیرند، افرادی که در این حوزه فعالیت هایی را دارند و هیچ درامدی هم کسب نمی کنند، به سمت موسیقی مجاز سوق پیدا خواهند کرد. همین امر خود می تواند محتوی این اثار را اصلاح کند و افرادی که در این سبک به صورت غیر مجاز کار می کنند را به حاشیه ببرد و سمت موسیقی مجاز سوق دهد.

    در این مستند، نگاه زیبا و خاص کارشناس و جامعه شناسان نسبت به این هنر و پیش نیاز های آن جالب توجه بود. هدف اصلی در این قسمت از این مستند، نشان دادن مشکلات اصلی ورود به این هنر و عدم اطلاع جوانان از پیش نیاز های غیر مادی آن بود. همچنین با نشان دادن تعدادی از مال باختگان و افرادی که تنها تشنه ی شهرت بودند به قیاسی زیبا بین خوانندگان نامی و کسانی که پشت در ارشاد مانده اند پرداخت.

    در این مستند نگاهی خاص نیز به بحث تهیه کنندگان و شرکت های جعلی که با وعده هایی پوچ و گاهاً قول عجیب مجوز ارشاد را به جوانان خام و کم تجربه و بی هنر می دانند، شد. افرادی که برای کسب پول قرار داد های چند میلیونی را با جوانانی که هیچ ربطی به این هنر نداشته اند می بستند. همان طور که در خود مستند توسط جامع شناس این مستند بیان شد، اگاهی دادن به جامعه از طریق این قبیل مستند ها هول محور موسیقی در رسانه ی ملی نیاز جامعه است و باید به آن پرداخته شود.

    قسمت بعدی این مستند نیز بزودی از شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=46878
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *