×
×

گنجه‌ای: اساتید موسیقی ارجمند را تایید کردند

  • کد نوشته: 46829
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۰ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • پس از مدت‌ها انتظار، خواسته بسیاری از اهالی موسیقی برآورده شد و فردی در بالا‌ترین نهاد موسیقی ایران قرار گرفت که خود علاوه بر آنکه به دنیای موسیقی آشنایی کامل دارد بلکه تحصیلات تخصصی و در بالاترین مراتب را در زمینه موسیقی داراست.  انتخاب پیروز ارجمند به عنوان رییس جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و […]

  • 40218_635249520802595000_lپس از مدت‌ها انتظار، خواسته بسیاری از اهالی موسیقی برآورده شد و فردی در بالا‌ترین نهاد موسیقی ایران قرار گرفت که خود علاوه بر آنکه به دنیای موسیقی آشنایی کامل دارد بلکه تحصیلات تخصصی و در بالاترین مراتب را در زمینه موسیقی داراست.

     انتخاب پیروز ارجمند به عنوان رییس جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت خوبی از سوی اهالی موسیقی و دوستداران این هنر صورت پذیرفته است. در ادامه نظر دو تن از پیشکسوتان موسیقی در گفتگو با هنرآنلاین را درباره این انتخاب می خوانید.

    حضور ارجمند دوران خوش مدیریت مرادخانی را زنده می‌کند

    داوود گنجه‌ای با استقبال از انتخاب پیروز ارجمند به عنوان ریاست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد، خاطر نشان کرد: هنرمندان یک دوره طلایی را با حضور علی مرادخانی سپری کرده‌اند و به نظر می‌‌آید خاطرات خوش آن روز‌ها در حال زنده شدن است.

    او ادامه داد: از مهم‌ترین فاکتورهای ارجمند دارا بودن تحصیلات تخصصی در زمینه موسیقی است. مدیر جدید دفتر موسیقی فردی با ذوق است که مطمئنا دلش می‌خواهد فعالیت‌های حوزه موسیقی به خوبی پیش رود. خوشبختانه وقتی معاونت هنری او را برای تصدی این پست دفتر موسیقی پیشنهاد کردند، علاوه بر من با اساتیدی چون محمدرضا شجریان، هوشنگ کامکار و حسین علیزاده درباره پیروز ارجمند صحبت شد که مجموعه این صحبت‌ها نشان از تمایل اهالی نام‌دار موسیقی با حضور ایشان در این پست بود.

    این استاد موسیقی ایران با تجلیل از مرادخانی برای این انتخاب، افزود: امیدوارم با مدیریت مرادخانی در معاونت هنری و حمایت او از رییس جدید دفتر موسیقی شاهد اتفاقات خوبی در عرصه موسیقی باشیم. البته پیروز ارجمند هم باید استفاده از نظرات اساتید پیشکسوت موسیقی را همواره مد نظر داشته باشد.

    گنجه‌ای با بیان اینکه من همواره عاشق موسیقی بوده‌ام و هستم، درباره شرایط پیش رو با مدیرت جدید چنین گفت: صد در صد شرایط باید از وضعیتی که پیش از این با آن روبرو بودیم بهتر شود. اگر این اتفاق نیفتد نور امید و عشقی که در دل مردم رخ داد از بین می‌رود. مردم دیگر تحمل شنیدن دروغ را ندارند؛ شاید مردم ما با مشکلات اقتصادی کنار بیایند ولی دروغ را هیچ‌گاه نمی‌توانند تحمل کنند.

    این عضو خانه موسیقی اضافه داد: در این سال‌ها اگر ما نبودیم موسیقی از بین می‌رفت. امیدوارم حالا که با حضور پیروز ارجمند شرایط مناسبی برای موسیقی ایران فراهم شده است بتوانیم از موقعیت بدست آمده ‌‌نهایت استفاده را ببریم و کاستی‌های چند سال اخیر را جبران کنیم.

    این هنرمند در ادامه با خواندن این شعر از حافظ “اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد/ من و ساقی به هم تازیم و بنیادش براندازیم” تصریح کرد: مطمئن باشید با وحدت، همدلی و دست در دست هم دادن می‌توانیم همه زشتی‌ها را از بین ببریم.

    گنجه‌ای تاکید کرد: بعد از یک عمر پوشیدن لباس معلمی حالا آرزو دارم که امید مردم از اتفاقات خوبی که در حال رخ دادن است قطع نشود. امیدوارم این رویدادهای خوب و دلپذیر در حوزه هنر و به خصوص موسیقی هم اتفاق بیفتد و با حضور پیروز ارجمند امید‌ در دل اهالی موسیقی پر رنگ‌تر شود.

    او البته بر این نکته نیز تاکید که باید امکانات و ابزارهای لازم را در اختیار مدیریت جدید مرکز موسیقی قرار دهیم، گفت: بدون امکانات و شرایط مناسب پیش بردن کار‌ها کمی دشوار خواهد بود و امیدوار به مرکز موسیقی با مدیریت جدیدی که دارد توجه ویژه‌تری شود.

    سوابق ارجمند نگاه کار‌شناسی او به مسائل موسیقی را نشان می‌دهد

    داریوش طلایی هم از دیگر هنرمندان عرصه موسیقی است که از انتخاب پیروز ارجمند استقبال کرده و بر این نکته تاکید می‌کند که او راه دشواری را در مسیر بازسازی مشکلات چند سال اخیر در پیش دارد.

    او ادامه داد: موسیقی ایران در چند سال اخیر شرایط خوبی نداشت. با این حال خوشحالم که در این دوره پیروز ارجمند که تحصیلات تخصصی در عرصه موسیقی دارد به عنوان ریاست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد انتخاب شده است.

    این هنرمند با تاکید بر اینکه دفتر موسیقی در دوره پیش‌رو باید اهمیت زیادی را به کارهای زیر بنایی بدهد، تاکید کرد: توجه به موسیقی دستگاهی و موسیقی نواحی باید مورد توجه قرار گیرد و در بحث مجوزهای لازم برای کنسرت‌ها و چاپ آثار شاهد تغییرات داشته باشیم و امیدوارم رفتارهایی منطقی‌تر، درست‌تر و راحت‌تر در این زمینه صورت پذیرد.

    طلایی افزود: آن طور که می‌بینم و می‌شنویم برخی کمبودات در ارتباط میان نسل جوان و نسل قبل‌تر احساس می‌شود که باید به هر کدام به فراخور حالشان رسیدگی شود. باید به نسل جوانی که فعال‌تر هستند امکانات بیشتری دهند تا بتوانند خود را نشان دهند.

    او با بیان اینکه بخش آموزش موسیقی در ایران به همت اساتید فعال است، گفت: فعالیت عمده موسیقی‌دانان تعلیم موسیقی است که خوشبختنه این بخش با تلاش اساتید به فعالیت خود ادامه می‌دهد ولی باید توجه ویژه‌ای نیز به این بخش صورت پذیرد.

    این هنرمند با تاکید بر لزوم توجه به سلایق مختلف، خاطر نشان کرد: باید به سلیقه‌های مختلف در زمینه موسیقی احترام گذاشت. هر مخاطب ژانر مورد علاقه خود را دارد و نباید با توجه ویژه به یک سلیقه مانع رشد و تعالی دیگر بخش‌ها شد. مطمئنا مدیریت جدید دفتر موسیقی باید به این مساله توجه داشته باشد.

    طلایی تصریح کرد: مطمئنا هر ژانر و سبکی که جنبه فرهنگی و ملی بیشتری دارد، توجه بیشتر را نیز می‌طلبد و امیدوارم در دوره جدید به این مساله دقت بیشتری صورت پذیرد.

    او با تقبیح برخی از افراط و تفریط‌ها، خاطر نشان کرد: نباید این طور پنداشت که چون چیزی عامه پسند‌تر است باید آن را جلو بی‌اندازیم و از دیگر موارد غافل و یا با برخوردهای سخت‌گیرانه مانع آن‌ها شویم. باید سیاستی را به کار گرفت و با تعریفی دقیق و کار‌شناسی از مسائل مختلف شاید تحولاتی جدی باشیم.

    این هنرمند عرصه موسیقی در پایان اظهار کرد: البته مدیریت جدید دفتر موسیقی با سوابقی که دارد، نگاه کار‌شناسی به مسائل موسیقی دارد و امیدوارم بتوانیم شاهد شرایط جدید و رو به تعالی در دوره پیش رو باشیم.

    امیدواریم با خوش فکری پیروز ارجمند مشکلات برطرف شود

    میلاد کیایی گفت: موسیقی نیازمند حمایت و پشتیبانی است در نتیجه امیدواریم پیروز ارجمند با خوش فکری بتواند مشکلات این حوزه را بر طرف نماید.

    میلاد کیایی، نوازنده باسابقه سنتور در مورد انتصاب مدیر جدید دفتر موسیقی گفت: انتخاب پیروز ارجمند به عنوان رییس جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مناسب بود زیرا تا جایی که من در جریان هستم هنرمندان از این انتصاب راضی وخوشنود هستند در نتیجه این انتخاب می‌تواند راه‌های خوبی را به روی موسیقی باز کند.

    این نوازنده در ادامه بیان کرد: البته مسئولین باید بیشتر از گذشته به موسیقی توجه کنند زیرا این هنر والا چندین سال مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود در نتیجه نیازمند حمایت و پشتیبانی است. همچنین امیدواریم پیروز ارجمند با خوش فکری بتواند مشکلات این حوزه را بر طرف نماید.

    کیایی خاطرنشان کرد: هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی باید مورد حمایت قرار گیرند در نتیجه از رییس جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم تا اهالی موسیقی را در یابد و به حرف‌هایی که زده شده است عمل کند.

    میلاد کیایی در پایان گفت: بسیاری از مسئولین حرف‌های زیبا می‌زنند اما این حرف‌ها باید به مرحله عمل برسد؛ زیرا موسیقی بسیار مظلوم واقع شده است و اگر فکری به حال آن نکنیم شاهد سقوط آن خواهیم بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=46829
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *