×
×

گزارش تمرین گروه مضراب

  • کد نوشته: 46606
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۸ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • همه سازهایشان کوک است و اهالی «مضراب» سخت در حال تمرین‌اند. تمرین برای یک کنسرت عاشقانه به نام «زمزمه‌ها». به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ حمید متبسم با همان چهره گشاده همیشگی عینکش را روی صورتش جا بجا می‌کند و روی صندلی می‌نشیند. کمی با سالار عقیلی در مورد کار صحبت می‌کنند و […]

  • همه سازهایشان کوک است و اهالی «مضراب» سخت در حال تمرین‌اند. تمرین برای یک کنسرت عاشقانه به نام «زمزمه‌ها».

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ حمید متبسم با همان چهره گشاده همیشگی عینکش را روی صورتش جا بجا می‌کند و روی صندلی می‌نشیند. کمی با سالار عقیلی در مورد کار صحبت می‌کنند و متبسم معتقد است که نوازندگان باید از میزان ۷۳ تمرین کنند.

    اما انگار اعضای گروه نظر دیگری دارند و می‌گویند کار را از اول تمرین کنیم بهتر است؛ متبسم هم می‌پذیرد.

    اجرای پیش رو شامل اشعار عاشقانه شفیعی کدکنی است و متبسم هم یک سالی می‌شود که برای نگارش اثر وقت گذاشته و آن را آهنگسازی کرده است.

    برای این مجموعه پنج پرده در نظر گرفته‌ شده است که در واقع شامل صحبت عاشق با معشوق است. این رابطه ادامه پیدا می‌کند و لحظات شاد و غمگین و دغدغه‌های دو عاشق بیان می‌شود.

    این لحظه‌ها با صدای سالار عقیلی همراه است و نوازندگان هم او را همراهی می کنند و گاهی به نشانه لذت بردن از اثر سری تکان می‌دهند و لبخندی می ‌زنند.

    سالار عقیلی و حمید متبسم هم که با فاصله نسبتا زیاد از یکدیگر نشسته‌اند و گاهی به نشانه تایید از موفق بودن اثر به یکدیگر لبخند می‌زنند.

    سازها با یکدیگر همراهی می‌کنند و سالار از یک گفتگوی عاشقانه می‌خواند: «مستم از یک لحظه دیدارت هنوز…وه چه مستی‌هاست در صهبای تو…»

    گروه شامل دو تار‌، دو بربت‌، دو بم‌تار‌، سه ساز سه‌تار‌ و دو نوازنده کوبه‌ای می‌شود که با همدلی خود را برای اجرای ۲۶ ‌، ۲۷ و ۲۸ دی ماه در تالار وحدت آماده می‌کنند و این در حالی است که «مضراب» پیش از این دو شب در گرگان کنسرت خواهد داشت.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=46606
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *