×
×

کم‌کاری پاپی‌ها در موضوعات انقلابی

  • کد نوشته: 46533
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۷ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • خواننده قطعات “مرگ بر آمریکا” و “گزینه های روی میز” از ترس خوانندگان در اجرای زمینه موسیقی های ارزشی و همچنین قوی نبودن ژانر پاپ در این حوزه به عنوان دلایل مردم برای گاردگرفتن در برابر چنین موسیقی هایی سخن گفت. حامد زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کم‌کاری هنرمندان ایرانی موسیقی پاپ در […]

  • خواننده قطعات “مرگ بر آمریکا” و “گزینه های روی میز” از ترس خوانندگان در اجرای زمینه موسیقی های ارزشی و همچنین قوی نبودن ژانر پاپ در این حوزه به عنوان دلایل مردم برای گاردگرفتن در برابر چنین موسیقی هایی سخن گفت.

    حامد زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کم‌کاری هنرمندان ایرانی موسیقی پاپ در زمینه مضامین ارزشی و انقلابی بیان کرد: به غیر از برخی سرودهای انقلابی در دهه شصت، موسیقی پاپ در زمینه ساخت موسیقی ارزشی قوی ظاهر نشده است و همین باعث شد تا مردم نسبت به این فضا واکنش نشان داده و این نوع موسیقی را نپذیرند چون کار موفقی در این زمینه ندیدند.

    وی ادامه داد: دلیل دیگر هم این بود که هنرمندان به دلیل ترس از ریزش مخاطب و اینکه علاقمندان و مخاطبان خود را از دست بدهند اینچنین عریان به مسایل ارزشی نمی‌پرداختند و بیشتر در قالب‌های استعاری و کنایی به سمت این مباحث رفتند که در واقع به نوعی راه فرار برای خود ساخته باشند.

    خواننده قطعه “مرگ بر آمریکا” درباره اینکه او را به عنوان خواننده قطعات ارزشی می‌شناسند نیز بیان کرد: خود من از این حیث ترسی نداشتم. سیاستی که سیاست قرآن و اهل بیت است، نگرانی ندارد. تنها باید توجه داشته باشیم که کارهای ضعیف در این حوزه تولید نکنیم تا مخاطب با شنیدن اثر قوی ذهنیتش نسبت به آثار مذهبی و ارزشی تغییر کرده و مثبت شود.

    زمانی در پایان تاکید کرد: باید هم در فرم و هم در محتوا این آثار ارزشی را به شکلی غنی و قوی تولید و عرضه کنیم.

    در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم عمار قطعه “گزینه‌های روی میز” از حامد زمانی رونمایی شد که شعر آن را محمدمهدی سیار سروده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=46533
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *