×
×

با عنوان «چهره به چهره»

  • کد نوشته: 46425
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۶ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • نمایشگاهی از کاریکاتورهای سعید چاواری از اساتید موسیقی ایران با عنوان «چهره به چهره» در گالری نقش جهان گشایش یافته است. چاواری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این نمایشگاه اظهار کرد: پیش از این و در سال ۸۷ نمایشگاهی از کاریکاتور اساتید موسیقی ایران در خانه کاریکاتور ایران برگزار […]

  • نمایشگاهی از کاریکاتورهای سعید چاواری از اساتید موسیقی ایران با عنوان «چهره به چهره» در گالری نقش جهان گشایش یافته است.

    چاواری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این نمایشگاه اظهار کرد: پیش از این و در سال ۸۷ نمایشگاهی از کاریکاتور اساتید موسیقی ایران در خانه کاریکاتور ایران برگزار شده بود. بعد از آن هم با همکاری انتشارات کوله پشتی کتاب این مجموعه به چاپ رسید که در کنار کاریکاتورها، یک بیوگرافی کوتاه از هنرمندان هم وجود داشت.

    او افزود: تصمیم گرفتم امسال نیز نمایشگاهی از منتخب آثار گذشته و ۱۰ کار جدید را برپا کنم. در مجموع ۳۰ تابلو با تکنیک آکریلیک در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند. ادیب خوانساری،‌ ایرج بسطامی،‌ غلامحسین بنان،‌ فرامرز پایور،‌ تاج اصفهانی،‌ همایون خرم،‌ جلال ذوالفنون‌، محمدرضا شجریان،‌ گروه کامکارها‌، ابوالحسن صبا،‌ محمدرضا لطفی‌، پرویز مشکاتیان‌، شهرام ناظری‌ و محمد نوری و از جمله هنرمندانی هستند که کاریکاتور آن‌ها در نمایشگاه قرار گرفته است.

    این کاریکاتوریست همچنین عنوان کرد: کار روی این مجموعه را از سال ۸۶ آغاز کردم. در ابتدا سعی کردم به دلیل زیاد بودن کارها از تکنیک‌های مختلفی چون پاستل، مدادرنگی و آبرنگ استفاده کنم تا مخاطب با تنوع تکنیک در آثار مواجه شود، اما در کارهای جدیدم روی یک تکنیک مانور دادم، چون به نظرم باید روی یک تکنیک آنقدر کار کرد تا به جای مشخصی رسید و بعد به سراغ تکنیک دیگر رفت.

    او ادامه داد: به دلیل علاقه‌ام به موسیقی، تصمیم گرفتم هنر نقاشی و کاریکاتور را در اختیار این هنر قرار بدهم و روی چهره اساتید این رشته کار کنم. من در خانواده‌ای بزرگ شدم که به موسیقی اهمیت می‌دادند و مدتی هم در یک گروه موسیقی تنبور می‌نواختم. هنوز تصمیمی برای ورود به حوزه‌های دیگری از هنر نگرفته‌ام ولی ممکن است در آینده چهره‌هایی از اساتید سایر رشته‌ها نقاشی کنم.

    نمایشگاه «چهره به چهره» از ۱۳ تا ۱۸ دی ماه در گالری نقش جهان واقع در نیاوران، خیابان مژده، خیابان محمود احمدزمانی، خیابان آیت‌الله محمودی ۲، شماره ۹ میزبان علاقه‌مندان است.

    https://musiceiranian.ir/?p=46425
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *