×
×

حضور معاون هنری وزارت ارشاد و چهره های سرشناس موسیقی پاپ در آسایشگاه ثارالله

  • کد نوشته: 46152
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۲ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • ستارگان پاپ به دیدار ستارگان جنگ تحمیلی رفتند/ گزارش تصویری و متنی

  • خوانندگان صاحب نام موسیقی پاپ کشور که این روزها همدلی زیادی پیدا کرده اند، صبح سه شنبه هفته پیش، همراه با «علی مرادخانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دیدار با جانبازان جنگ تحمیلی به آسایشگاه ثارالله رفتند. در این دیدار که بیش از دو ساعت به طول انجامید، هنرمندان در فضایی صمیمی با جانبازان هم صحبت شدند و به آنها ادای احترام نمودند.

    معاون هنری وزیر ارشاد در این مراسم با تقدیر از جایگاه و منزلت جانبازان و رشادتهای آنها و ضمن اشاره به نقش موثر آنان در فضای فرهنگی کشور اظهار داشت: «خدا را شکر می کنیم که در این ایام که ایام ذکر است، این دیدار مهیا شد و افتخار می کنیم که در جمع شما هستیم. خوشحالم که هنرمندان دغدغه های اینچنینی دارند و امیدوارم شما جانبازان عزیز نیز با روی گشاده پذیرای آن ها باشید».

    «احسان خواجه امیری» ضمن تشکر از مرادخانی برای برگزاری این مراسم گفت: «خدا را شکر می کنم که توانستیم امروز در این مراسم حضور پیدا کنیم و به جانبازان و ایثارگرانی که از جان و خون خود گذشتند ادای احترام کنیم».

    در ادامه «شهرام شکوهی» سخنانی ایراد کرد و گفت: «من متولد دهه ۵۰ هستم و فضای جنگ را با پوست و گوشت و استخوان حس کرده ام. ما تا ابد مدیون این عزیزان هستیم و این دین مربوط به دوره خاصی نیست. انشاالله بتوانیم این دین را ادا کنیم».

    «محسن یگانه» که با چهره ای بشاش سخن می گفت با اشاره به رضایت قلبی خوانندگان از حضور در این مراسم گفت: «چیزی که نمی شود در این لحظات کتمانش کرد این است که خنده های دوستان مصنوعی نیست و همه از ته دل از حضور در اینجا خوشحالند. برای این مسئله چه دلیلی مهمتر از کار بزرگی که شما انجام دادید تا ما با خیال راحت و آسایش زندگی کنیم وجود دارد. این از برکت وجود شما است و خیالتان راحت باشد که ما این را فراموش نمی کنیم».

    رضا یزدانی با اشاره به اینکه قطعه جدیدی با مضمون ملی میهنی در دست تهیه دارد، در خصوص مراسم امروز تصریح کرد: «ما اگر خودمان بخواهیم دور هم جمع شویم، این امکان به راحتی فراهم نمی شود. اما امروز با همت وزارت ارشاد این اتفاق افتاد و همه ما از حضور در اینجا خوشحال هستیم. برخی از ما کارهای ملی میهنی با مضمون دفاع مقدس خوانده ایم و این وظیفه ما بوده است. باید هم با حضور فیزیکی در جمع های اینچنینی و هم به واسطه آثارمان، ادای دین کنیم».

    «مازیار فلاحی» که در شب یلدا قطعه ای برای شهدا منتشر کرده بود در این مراسم گفت: «اتفاق امروز، صرفاً یک اتفاق در محیطی فیزیکی نیست، بلکه اتفاقی است که در دل ما افتاده است. از همه کسانی که زحمت کشیدند تا این اتفاق بیفتد، مخصوصاً آقای مرادخانی، سپاسگزارم. جمع کردن خواننده ها کنار هم کار سختی است. این حضور نشان دهنده یک عشق است؛ اینکه بچه ها با یک تلفن ساده، اینطور عاشقانه کنار هم جمع می شوند و نمی توان از این مسئله ساده گذشت».

    مجید خراطها نیز از حضور خود و همکارانش در این دیدار ابراز خرسندی کرد و گفت: «امیدوارم این دیدارها فقط به همین یک دفعه ختم نشود و شکل ژورنالیستی و نمادین نداشته باشد تا بتوانیم حق مطلب را در مورد جانبازان عزیز ادا کنیم». او در ادامه قطعه ای را به صورت زنده اجرا کرد.

    در ادامه «مهدی یراحی» از بانیان برگزاری مراسم تشکر کرد و از اینکه فرزند یک جانباز است ابراز خوشنودی کرد. یراحی بخشی از قطعه محبوب «هر جای دنیایی» را در این مراسم خواند.

    «سعید شهروز» خواننده پیش کسوت موسیقی پاپ نیز در سخنانی از مرادخانی سپاسگزاری کرد و گفت: «امروز احساس می کنیم به تکه ای از بهشت آمده ایم. جانبازان به بهشت زهرا می روند تا انرژی بگیرند و ما امروز با حضور در بین شما انرژی گرفتیم. انشاالله همیشه سایه تان بر سر ما باشد». شهروز قطعه لری «قسم» را به صورت زنده اجرا کرد.

    «سعید عرب» نیز در این مراسم گفت: «وجود شما عزیزان بوده که ما امروز اینجا ایستاده ایم. می خواهم برای کسانی که قبلاً اینجا بوده اند و امروز نیستند صلواتی بفرستید».

    «امید حاجیلی» نیز از اقدامات مرادخانی قدردانی کرده و از حضور او ابراز خوشنودی کرد و گفت: «من هم از این همین خانواده هستم. برادر من جانباز بوده و شهید شده و پدرم هم جانباز است. به محض شنیدن خبر مراسم امروز، بدون اینکه چیزی از جزئیات بپرسم تصمیم گرفتم که به اینجا بیایم». وی افزود: «از آقای مرادخانی می خواهم شرایطی فراهم کنند که چند نفر از بچه ها به نفع این عزیزان کنسرتی برگزار کنند و عوایدش نیز به این آسایشگاه اهدا شود».

    «مهدی مدرس» در این دیدار بیان کرد: «ما شرمنده همه شما هستیم. به حضور و افتخار شما افتخار می کنیم. از مسئولین محترم خواهش می کنم به این عزیزان رسیدگی کنند».

    در پایان «ایلیا منفرد» با یک گیتار قطعه ای اجرا کرد. او در خصوص این قطعه گفت: «این اثر را برای پدرم ساخته بودم، اما متاسفانه پیش از اینکه آن را بشنود از دنیا رفت و حالا آن را برای شما که عموهای من هستید اجرا می کنم».

    خشایار اعتمادی، سعید شهروز، احسان خواجه امیری، محسن یگانه، رضا یزدانی، مازیار فلاحی، حمید عسکری، شهرام شکوهی، زانیار خسروی، مهدی یراحی، امید حاجیلی، امیر تاجیک، سعید مدرس، مجید خراطها، مهدی مدرس، سعید عرب، ایلیا منفرد، بابک مافی و مصطفی یگانه، از جمله خوانندگانی بودند که در این مراسم حضور پیدا کردند.

    یکی از جانبازان ضمن تقدیر از حضور هنرمندان در این آسایشگاه، خطاب به «مرادخانی» گفت: «ما به جبهه رفتیم تا مردم راحت باشند. زیاد هم این هنرمندان را محدود نکنید! ما هم با شنیدن آثار غمگین و دیدن صحنه های دلخراش از تلویزیون، دل آزرده می شویم. این بچه ها هم چیزهای بدی نمی خوانند، از جنس خود ما هستند و ما ترجیح می دهیم به جای آن ورِ آبی ها، به آثار این عزیزان گوش کنیم».

    بسیاری از جانبازان برای حضور در کنسرت های موسیقی ابراز تمایل کردند و خوانندگان نیز با استقبال از این مسئله، وعده دادند برای کنسرت های پیش رو از آنها دعوت کنند.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    https://musiceiranian.ir/?p=46152
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *