×
×

توسط آهنگساز و نوازنده تار

  • کد نوشته: 4609
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۷ام آبان ۱۳۸۹
  • ۰
  • پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده تار گفت: آهنگسازی این فیلم تمام شده و در حال حاضر مشغول ضبط موسیقی آن در استودیو هستم. وی بابیان این که در ساخت موسیقی متن این فیلم سعی کرده‌ام موسیقی‌ای براساس تکنیک کلاژ در خدمت تصویر ارائه کنم ، توضیح داد: تکنیک کلاژ در میانه‌های قرن بیستم توسط هنرمندان […]

  • پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده تار گفت: آهنگسازی این فیلم تمام شده و در حال حاضر مشغول ضبط موسیقی آن در استودیو هستم.
    وی بابیان این که در ساخت موسیقی متن این فیلم سعی کرده‌ام موسیقی‌ای براساس تکنیک کلاژ در خدمت تصویر ارائه کنم ، توضیح داد: تکنیک کلاژ در میانه‌های قرن بیستم توسط هنرمندان آوانگارد با برش زدن‌های موسیقی بوجود آمد. کلاژ موسیقی مانند این است که تکه‌های موسیقی را ببریم و دوباره به شکلی متفاوت کنار هم بچسبانیم. مشابه آنچه که در نقاشی و هنرهای تصویری وجود دارد.
    این هنرمند با بیان این نکته که در موسیقی‌هایی که به کلاژ نیاز دارند، نقش صدا و تکنیک‌های صوتی و استودیویی، در واقع همان نقش تنظیم کننده اثر است، افزود: صدا، تنظیم، مسترینگ این تله‌فیلم به عهده «فرشاد حسامی» است، ضمن این که در اجرای اثر نیز از طنین سازهایی چون قیچک باس‌ به نوازندگی حامد افشاری ، سازهای کوبه‌ای به نوازندگی شایان یزدی‌زاده، کمانچه آلتو به نوازندگی آوا رستمیان و تار که خودم نواخته‌ام، بهره برده‌ایم.
    این هنرمند درباره تیتراژ پایانی فیلم توضیح داد: آهنگسازی این قسمت را نیز خود به عهده داشته و تنظیم و مسترینگ آن برعهده دوست خوبم «پویان رمضانی» است که پیش از این نیز با تنظیم آلبوم‌های «پری چهره ، فکرو فریاد و شوخی» مرا یاری داده است.
    خازنی با بیان این که ترانه سرای این تیتراژ نیز «مهدی چوپانی» است که او هم پیش از این تصنیف‌های سه آلبوم یاد شده را سروده بود،اذعان کرد: در بخش پایانی این فیلم تلویزیونی از هنر نوازندگانی چون پیانو: پویان رمضانی ، ویلن : علی جعفری پویان ، ویلن- ویلن آلتو: میثم مروستی، ویلنسل :مجید اسماعیلی ، فلوت :آرمین قیطاسی ، نی : فرهاد زالی ، کمانچه: سینا اعلم ، تمبک : شایان یزدی زاده ،کلارینت: سایوری شفیعی ، سنتور: الناز اعلایی و تار که خودم نواخته‌ام، استفاده کرده‌ایم.
    آهنگساز تله‌فیلم «ابراهیم و آتش» در پایان افزود: فیلم «ابراهیم و آتش» قرار است روز عید قربان از شبکه اول سیما پخش شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=4609
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *