×
×

سفیر آذربایجان در ایران:

  • کد نوشته: 45755
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳۰ام آذر ۱۳۹۲
  • ۰
  • سفیر آذربایجان در ایران معتقدست که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند آثار میراث فرهنگی ناملموس بسیاری را در یونسکو ثبت کند و ساز “تار” که به نام این کشور در یونسکو به ثبت رسیده نوعی از این آلت موسیقی است که هنرمند آذربایجانی تغییرات عمده‌ای در آن داده است. جوانشیر آخوندوف، سفیر آذربایجان در ایران در […]

  • سفیر آذربایجان در ایران معتقدست که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند آثار میراث فرهنگی ناملموس بسیاری را در یونسکو ثبت کند و ساز “تار” که به نام این کشور در یونسکو به ثبت رسیده نوعی از این آلت موسیقی است که هنرمند آذربایجانی تغییرات عمده‌ای در آن داده است.

    جوانشیر آخوندوف، سفیر آذربایجان در ایران در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار مهر درباره موضوع ثبت تار در یونسکو به عنوان آلت موسیقی آذربایجانی گفت: صادق‌جان استاد و تارنواز آذربایجانی مدتی طولانی بر روی تار موجود در منطقه کار کرده و اصلاحاتی را بر روی آن انجام داده است. وی که در شهر شوشای قره‌باغ می‌زیسته است تعداد سیم‌های تار را از ۵ سیم به ۱۱ سیم افزایش داد و ما این آلت موسیقی را در یونسکو ثبت کرده‌ایم.

    آخوندوف افزود: فرهنگ ایران آنقدر غنی است که هزاران اثر در حوزه میراث فرهنگی برای ثبت در فهرست یونسکو دارد. روش‌های بافت فرش کرمان، اصفهان، نائین و کاشان، سیستم شهرسازی اصفهان و معماری اصفهان، یزد و بم و … همگی آثاری هستند که قابلیت ثبت در فهرست میراث فرهنگی یونسکو از سوی ایران را دارند.

    آخوندوف که دکترای علوم تاریخ دارد درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایران در آذربایجان گفت: در طول مدت چهار سال که سفیر آذربایجان در ایران هستم، هفته فرهنگی آذربایجان را در ایران و هفته فرهنگی ایران را در آذربایجان برگزار کرده‌ایم.

    وی همچنین عنوان کرد که قرار است در اواسط ماه می (اردیبهشت – خرداد) هفته فرهنگی آذربایجان در ایران برگزار شود.

    سفیر آذربایجان در ایران با اشاره به پخش سریال “شهریار” به کارگردانی کمال تبریزی از تلویزیون آذربایجان گفت: ما سریال‌های ایرانی را در آذربایجان پخش می‌کنیم، اما در اینجا باید انتقادی داشته باشم از اینکه چرا در ایران به سینما و سریال‌های آذربایجانی توجه نمی‌شود. ما فرهنگ مشترکی داریم که باید آن را تقویت کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=45755
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *